Autor Wątek: Engine Quake 3 Arena  (Przeczytany 19668 razy)

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 30, 2006, 14:13:44
Cytuj
Forbidden

You don't have permission to access /q3render.jpg on this server.
:(

Cytuj
(prawdopodobnie winę za to ponosi brak możliwości zagnieżdżania komentarzy /* */ w c++  Grin).
????

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2006, 14:21:39
OT:
Cytuj
(prawdopodobnie winę za to ponosi brak możliwości zagnieżdżania komentarzy /* */ w c++  Grin).
????

to spróbój sobie napisać
/*
 komentarz1
    /*
      komentarz2
     */
 to powinno być zakomentowane a nie jest i mamy błąd
 */        // tutaj podobnie :]

To się nazywa dopasowywanie leniwe - parujemy pierwszy start z pierwszym endem i środek uważamy za dopasowanie.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 30, 2006, 14:22:29
Kaleef: to co dałeś to schemat UML (2 diagramy). Natomiast bardzo wg mnie fajnie by było jakbyś Arcotexas wygenerował dokumentację za pomocą Doxygena - można w ten sposób bardzo dużo pracy sobie oszczędzić (a i ludziom zainteresowanym byłoby łatwiej się połapać)

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Sierpień 30, 2006, 17:24:47
Cytuj
Forbidden

You don't have permission to access /q3render.jpg on this server.

Nie wiem czemu ten serwer jest tak oporny, w razie problemów odświeżajcie stronę, powinno pomóc.

Cytuj
(prawdopodobnie winę za to ponosi brak możliwości zagnieżdżania komentarzy /* */ w c++ Grin).

Czasem, gdy gra mi nie działała  (bywa tak czasem, że cos przez przypadek zmienię lub usunę) wklejałem kod z oryginału usuwając opisy funkcji, gdyż one zawierają komentarze /* */  i obserwowałem w ten sposób, która funkcja (lub funkcje) coś zepsuła. THX for mINA87 za wytłumaczenie problemu zagnieżdżania komentarzy  /* */   ;)

Kaleef: to co dałeś to schemat UML (2 diagramy). Natomiast bardzo wg mnie fajnie by było jakbyś Arcotexas wygenerował dokumentację za pomocą Doxygena - można w ten sposób bardzo dużo pracy sobie oszczędzić (a i ludziom zainteresowanym byłoby łatwiej się połapać)
Jeszcze nie zastanawiałem się jaką koncepcję dokumentacji wybrać. Nie znam Doxygena  :( więc nie mogę powiedzieć nic na jego temat. Niestety nie jestem sam w stanie zrobić całej dokumentacji, czekam więc na Waszą pomoc, osobiście służę pomocą i radą ;)
Pozdrawiam

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 31, 2006, 04:02:06
arcotexas: Doxygen (albo lepszy: DoxyS) to program do automatycznego generowania dokumentacji na podstawie komentarzy z kodu. Trzeba tylko komentarze pisać w specjalnej składni, np. /// ..., /** ... */, są dodatkowe tagi itd.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 31, 2006, 08:47:31
Natomiast bardzo wg mnie fajnie by było jakbyś Arcotexas wygenerował dokumentację za pomocą Doxygena - można w ten sposób bardzo dużo pracy sobie oszczędzić (a i ludziom zainteresowanym byłoby łatwiej się połapać)

Tylko przypadkiem nie rób tak, jak większość korzystających z Doxygena, czyli nie poprzestawaj na jednej linijce komentarza do każdej funkcji. Taką "dokumentację", która mówi programiście mniej więcej tyle, co i same nazwy funkcji, o kant dupy można potłuc.

Sorry za offtop, ale musiałem w końcu to z siebie wyrzucić ;).

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Sierpień 31, 2006, 10:26:12
Wielkie dzięki, nie wiedziałem, że takie cudo istnieje  ;) Obiecuje, że się nim zajmnie przy tworzeniu dokumentacji. Jak na razie dalej zajmuje się przerabianiem.
Oto efekt mojego debugowania lightmap (przeprowadzony kilkanaście dni temu):
www.arcotexas.host.sk/lightmap1.jpg
www.arcotexas.host.sk/lightmap2.jpg
www.arcotexas.host.sk/lightmap3.jpg

A poniżej efekt wczorajszej pracy - debugowanie frustuma i BSP:
www.arcotexas.host.sk/screen1.jpg Te osie z prawej strony ekranu to zwroty widoku. Punkt ich skupienia to środek mapy (0,0,0)

Poniżej jest kilka screen'ów pokazujących w jaki sposób podzielona jest mapa w liście BSP (pliki troche ważą, ale za to efekt lepiej widoczny  ;D):
www.arcotexas.host.sk/bsp1.jpg
www.arcotexas.host.sk/bsp2.jpg
www.arcotexas.host.sk/bsp3.jpg
www.arcotexas.host.sk/bsp4.jpg
www.arcotexas.host.sk/bsp5.jpg
www.arcotexas.host.sk/bsp6.jpg

A na końcu dla rozrywki moje kolorowe bąbelki:
www.arcotexas.host.sk/babelki.jpg

Pozdrawiam

PS: W RAZIE PROBLEMÓW Z OTWARCIEM ODŚWIEŻAJCE STRONę W PRZEGL¡DARCE!

Offline Mic

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 11:29:57
Przy forbidden odświeżanie nie pomaga (zreszta nic dziwnego)

Powodzenia przy pracy z projektem

Offline Smetana

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 11:37:51
Też tak myślałem, ale mi pomogło :).

Offline Kot

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 12:08:56
Przy forbidden odświeżanie nie pomaga (zreszta nic dziwnego)
Chyba wchodzenie bez referera (czyli nie z linku, a np. ze skopiowanego adresu) pomaga.

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Sierpień 31, 2006, 12:38:54
Nie wiem co jest tego przyczyną. O ile dobrze zauważam u tych co pisze
Cytuj
Forbidden
You don't have permission to access
nawet odświeżanie nie działa. U pozostałych pisze:
Cytuj
Nie masz uprawnień do oglądania tej strony
i odświeżanie pomaga ;)
Na stronie udostępniłem spakowane screenshot'y, chociaż też nie ręczę, że będzie dobrze się ściągać, bo ten serwer jest naprawde do kapryśny ::)

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 13:00:56
A moze wrzucaj screene na jakies hosty specjalnie na to przeznaczone ..

np:
http://www.imghost.us/
http://img168.imageshack.us/


Pzdr.

Offline Smetana

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 13:31:57
Cytuj
Forbidden
You don't have permission to access
U mnie to pisze i odświeżanie pomaga.

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Sierpień 31, 2006, 13:56:01
Już myślałem o tym, żeby je wysyłać na specjalne hosty.
Wrzucam dwa screeny:
http://aug31.imghost.us/sbunoq.jpg
http://aug31.imghost.us/fhzakf.jpg

Jeśli ktoś się chciałby ze mną skontaktować w sprawie kodów to proszę na gg:5560553

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 31, 2006, 14:43:55
Nie wiem co jest tego przyczyną. O ile dobrze zauważam u tych co pisze
Cytuj
Forbidden
You don't have permission to access
nawet odświeżanie nie działa. U pozostałych pisze:
Cytuj
Nie masz uprawnień do oglądania tej strony
i odświeżanie pomaga ;)
Na stronie udostępniłem spakowane screenshot'y, chociaż też nie ręczę, że będzie dobrze się ściągać, bo ten serwer jest naprawde do kapryśny ::)

Moze odswierzanie dziala w IE, ale nie za bardzo chce z Firefox :P Jestem przekonany, ze tu chodzi o wspomniane referee (mozliwosci PHP i pomoc przegladarki). Bardzo bym chcial sie przylaczyc do projektu, ale:
1. jak wielu mam swoje juz zajecia (projekty, teraz nowa szkola)
2. za duzo mi brakuje do bycia pr0, zeby miec 'czelnosc' tykania sie src'a q3 :|

Ale zeby nie bylo, ze napisalem prawie nic:
1. Mowiles Carmackowi? ;)
2. bylo juz pare podobnych analiz, ale mniej globalnych:
http://www.devmaster.net/articles/quake3collision/
http://www.icculus.org/homepages/phaethon/q3/formats/md3format.html
http://graphics.stanford.edu/~kekoa/q3/
http://www.paulsprojects.net/opengl/q3bsp/q3bsp.html
http://www.sulaco.co.za/opengl_project_loading_quake_3_BSP_files.htm
http://www.calodox.scene.org/morbac/cake/
http://www.cs.cornell.edu/~bjk45/publications/reports/q3srcvis/06example.html
http://www.bluesnews.com/abrash/chap70.shtml
http://www.gamers.org/dEngine/quake/spec/quake-spec33/
http://egl.quakedev.com/about/

a tutaj b. ciekawa modyfikacja generalna dotyczaca q1:
http://www.icculus.org/twilight/darkplaces/

Mialem gdzies link do takiego remake, podobny projekt jak ten z q1, ale wcielo mi go ;/ To bylo cos naprawde fajnego ;)


IMHO takie modyfikacje, analizy sie przydadza, wiec idziesz w dobrym kierunku. Tylko nie zaprzestan na tym przez cale zycie, bo moze Ci sie do niczego nie przydac, ale legenda zawsze bedzie ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2006, 15:06:05 wysłana przez nameczanin »