Autor Wątek: AI War Compo  (Przeczytany 2218 razy)

Offline programistagd

  • Użytkownik
    • WeHaveIdea

# Kwiecień 17, 2010, 20:58:40
Wiem, że to się nie zbyt uda.
Ale chodzi o to, żeby rozwijać algorytmy i dążyć do doskonałości.
Chcę zrobić z tego konkurs, by było to ciekawą zabawą.
A wiem, że nie uda się tego zrobić na glanc, ale mam nadzieję, że można z tego będzie korzystać w własnych grach.
Edit:
Aktualizacja projektu. Dział "Cele konkursu".
Edit2:
Dodanie działu "Postęp prac", gdzie można zobaczyć ile już zrobiłem z hostem.
Edit3:
Duży postęp prac nad hostem. Zobaczcie stronę projektu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2010, 23:31:23 wysłana przez programistagd »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 18, 2010, 13:26:13
Kiedy wreszcie zrozumiecie że takie strzelanki to idiotyzm do pisania AI?

OMFG.

Offline lmmilewski

  • Użytkownik
    • Łukasz Milewski - devblog

# Kwiecień 18, 2010, 14:56:19
Kiedy wreszcie zrozumiecie że takie strzelanki to idiotyzm do pisania AI?

OMFG.
Ok, masz prawo do własnego zdania, ale zawieranie w zdaniu presupozycji "to idiotyzm" jest nie na miejscu. IMO to forum jest miejscem na dyskusję przy użyciu argumentów, a nie pozbawionych sensu odwołań do możliwości intelektualnych innych ("kiedy wreszcie zrozumiecie").

Nie przyglądałem się jeszcze specyfikacji samego problemu (zrobię to dopiero jak będzie napisany host i będą wszystkie ustalenia co do zadania). Nie twierdzę oczywiście, że postawiony problem ma sens (czyt. jest nietrywialny), bo go jeszcze dobrze nie znam.

Mimo to, jestem w stanie wyobrazić sobie "strzelankę" dla której napisanie skutecznego AI grającego przeciwko komputerowi jest nietrywialne. Jestem przekonany, że nawet dla prostych "strzelanek" zostaną napisane programy, które znacznie będą odbiegały umiejętnościami od innych (o ile będzie odpowiednia liczba chętnych). Trzeba tylko zadbać, żeby nie było strategii wygrywających.

Jeżeli masz jakieś argumenty dlaczego pisanie takiego AI nie miałoby sprawiać przyjemności piszącemu to chętnie posłucham.

Jeżeli chodzi o cel projektu to IMO nadal jest on źle sformułowany. Zadaniem bota w grze nie jest być przeciwnikiem, z którym nie da się wygrać będąc graczem. Często celowo pogarsza się możliwości AI (np. w grze PONG). Celem w grach jest stworzenie takiego AI, z którym gracz będzie chciał rywalizować. Przeciwnik nie może być zbyt prosty ani zbyt trudny. W konkursie tego typu celem jest raczej stworzenie jak najlepszego AI, zatem użycie go potem w grze ma raczej mały sens (chyba, że najlepsze AI wyjdzie i tak słabsze niż dobry gracz, w co wątpię).

Taka mała sugestia - jeżeli już jest mapa to warto zawsze rozgrywać dwie tury. W drugiej turze gracze są zamieniani pozycjami startowymi.

Offline supron

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2010, 19:01:19
Kiedy wreszcie zrozumiecie że takie strzelanki to idiotyzm do pisania AI?

OMFG.
Popieram w 150%. Nie wiem jak wyobrażacie sobie te boty. Przecież one nie będą miały żadnej logiki w myśleniu. Po prostu idź do póki nie zobaczysz przeciwnika, jak zobaczysz to wylicz kąt, obróć się o ten kąt i strzel. Istnieją 2 możliwości: jeśli pocisk przez pewien czas leci i sprawdza czy trafia na przeszkodę, to obaj padną równocześnie. Jeśli zaś nie ma lecącego pocisku, a po prostu sprawdzanie jakąś linią czy jest wycelowane w przeciwnika, to pierwszy padnie ten którego gorzej potraktuje procesor.

To tak jakby grały przeciwko sobie w CS'a 2 osoby na aim hacku.