Autor Wątek: (ogre) Pytanie  (Przeczytany 1539 razy)

Offline lol8624

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2010, 19:00:39
Mam takie pytanie czy mapy na silniku ogr bedą mi działac tak jak w wow-ie czy tak jak w Joanna d'Arc
Dla tych kto nie grał w Joanna d'Arc ,to tam jak dojdziesz do pewnej części mapy to wczytuje się mapa

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2010, 19:04:29
Jak sobie zakodujesz, tak będą działały. W przypadku np. terenu jest kilka wtyczek do OGRE, o różnych charakterystykach. Do tego dojdzie Ci zarządzanie obiektami na mapie (jednostki, budynki, roślinność) co prawdopodobnie będziesz chciał napisać samemu.

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Kwiecień 13, 2010, 19:05:14
Będą działać tak jak zaprogramujesz. Ogre służy do wyświetlania grafiki. Nie posiada czegoś takiego jak mapa (nie licząc BSP Scene Manager, który umożliwia wczytanie map q3)

Offline lol8624

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2010, 20:15:56
dziękuje za wszystkie wypowiedzi

Offline voytech

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2010, 20:57:37
standardowy algorytm menadżera sceny w Ogre jest oparty na drzewach ósemkowych, więc jak wczytasz wszystkie obiekty i zasięg kamery dasz niewielki w stosunku do rozmiaru planszy + jakaś mgła, to powinno to znośnie chodzić. Ogre uwzględnia ostrosłup widzenia kamery i nie renderuje niewidocznych obiektów.

Inny problem, to jakaś ekstra obsługa niewidocznych obiektów, np. 1000 postaci porozrzucanych po mapie nie stworzy problemów przy renderingu pod warunkiem, że stoją one jak słup w miejscu i się wogóle nie ruszają. Ogre sobie z tym poradzi, ale logika gry może potrzebować uaktualniać każdą jednostkę co klatkę, żeby wykonać dla każdego jakąś akcję. CPU można w ten sposób zarżnąć :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 14, 2010, 00:48:22
Inny problem, to jakaś ekstra obsługa niewidocznych obiektów, np. 1000 postaci porozrzucanych po mapie nie stworzy problemów przy renderingu pod warunkiem, że stoją one jak słup w miejscu i się wogóle nie ruszają. Ogre sobie z tym poradzi, ale logika gry może potrzebować uaktualniać każdą jednostkę co klatkę, żeby wykonać dla każdego jakąś akcję. CPU można w ten sposób zarżnąć :)
Mógłbyś jakoś sprawdzić ile zajmuje odrzucanie 1000 postaci?

Offline voytech

  • Użytkownik

# Kwiecień 14, 2010, 12:32:37
Mógłbyś jakoś sprawdzić ile zajmuje odrzucanie 1000 postaci?

nie, nie mógłbym