Autor Wątek: Horrorcore.  (Przeczytany 3730 razy)

Offline 1Dixe.

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 15:42:15
Witam ponownie.
Pewno zastanawiacie się, cóż ja to znowu robie? Otóż kierując się intuicją postanowilłem z pokojowym nastawieniem napisac do ConayR'a w celu zasięgnięcia opinii, jak powinienem dobrze przedstawić swój pomysł. Nie pomyliłem się, nastawienie było zupełnie inne, pomoc okazała sie bardzo przydatna i to w dodatku w miłej atmosferze. Dzięki.
Tym razem chciałbym Wam przedstawic ten sam pomysł, lecz ujety w formule Power19.
Cytuj
1. O czym jest Twoja gra?
Gra jest mieszanką horroru i strzelaniny. Konfrontacja z własnymi lękami ucieleśnionymi w postaci Almy przeplata się z wątkami wielkiej rozpierduchy w soczystym, wielokulturowym klimacie.

Zmierz sie z własnym strachem. Twarza w twarz. (Wizerunek Almy)

2. Czym zajmują się postać w grze?
To pytanie jest zbyt trudne by odpowiedzieć na nie w prosty sposób. Chciałbym prosić o pomoc.
W wydaniu łopatologicznym: jak w każdym fps'ie: strzelaniem.

3. Czym zajmują się gracze?
Gracz sterujacy postacią z perspektywy pierwszej osoby ma wpływ na jej rozwój, wybierają scieżki fabularne, sami buduja zakończenie gry.

4. W jaki sposób świat umacnia to, o czym jest gra?
Model wielkiego miasta pozwala utożsamić sie z bohaterem jako jednostką posiadającą własne problemy na tle znieczulonego społeczeństwa.

5. W jaki sposób tworzenie postaci (lub jego brak) wzmacnia to o czym jest gra?
To od gracza i jego postępów zależy, czego dowie sie o własnej postaci. Wymagane jest wyszukiwanie informacji, ich samodzielna interpretacja. Nie występuje tutaj wszechwiedzacy narrator

6. Jakie zachowania i działania gra nagradza i karze?
Gra interpretuje dokonania gracza w aspekcie zabijania.

7. W jaki sposób gra nagradza lub karze gracza?
Gra nagradza punktami doświadczenia potrzebnych w rozwijaniu umiejętności związanych z posiadaną bronią. Za brutalne stealth-kille gra generuje opcjonalne halucynacje.

8. Jaki jest udział gracza w budowaniu fabuły gry?
Gracz wybiera wiele dróg fabularnych, które kierują go do jednego celu, lecz oferują odmienne korzyści, materialne jak i merytoryczne.

9. Jakie elementy gry mają przykuwać uwagę gracza? (co sprawia, że ktokolwiek będzie chciał w grę grać)
Jest to niespotkana jak dotad narkotyczna psychodela, pogłebiająca poczucie strachu, hiperbolizuje go. Jak dotąd nie powstała żadna poważna gra na ten temat.

10. Jak wygląda mechanika gry?
Gracz steruje postacią z perspektywy pierwszej osoby. Przycisk akcji dzieki technologii radial menu ma możliwość dokonywania wyboru interakcji z otoczeniem.

11. W jaki sposób mechanika wzmacnia to o czym jest gra?
Gra pozwala dokonywać wyborów, które mają wpływ na póżniejszą rozgrywke jak i zakończenie.

12. W jaki sposób postać w grze dojrzewa?
Jej umiejętności zdobywane poprzez eliminacje celów w szczegolny sposób. Podliczana jest ilość headshotow, stealthkilli, itp. Bohater gry z czasem uczy się kontrolować wpływ narkotyku na świadomość co pozwala mu kreować własny świat. Nie jest on halucynacja tylko nowym wymiarem, w ktorym rzeczy dzieją sie na tyle realistycznie, by móc przenieść gracza do innego miejsca, do ktorego nie dostałby sie w inny sposób (lub dostał, robiąc po drodze wiele innych rzeczy).

13. Jak wzrost postaci wzmacnia to o czym jest gra?
Samoświadomość głównego bohatera doprowadza go do absolutnej prawdy, która jest opcjonalna.

14. Co chcesz wywołać u graczy swoją grą?
Głównie strach, ale również refleksje odnośnie otaczającej nas rzeczywistości jako hologramie, fikcji.

15. Jakie aspekty gry uważasz za najistotniejsze i chcesz im poświęcić więcej uwagi?
Dla aspektu strzelania ważny jest wpółczynnik destrukcyjności otoczenia. Dla psychodelicznych przeżyć ważne jest skupienie się na adekwatnej oprawie graficznej, opartej na wielu filtrach i efektach specjalnych.

16. Jaka część gry najbardziej Cię interesuje i dlaczego?
Cała gra jest ważna. Jest jak film, który poprzez gorącą akcje doprowadza nas do wielu wykręconych zakończeń.

17. Co takiego odróżnia Twoją grę od innych?
Byłaby to jedyna produkcja traktująca temat tabu którym sa narkotyki obiektywnie, ukazując ich zalety jak i wady w sposób profesjonalny, nie infantylny czy ironiczny.

18. Czy chcesz grę wydać i jak?
Nie wiem, nie znam się na tym, ale chciałbym zagrać. Wszystko co udałoby mi sie napisać jestem w stanie wytłumaczyć, jak to zrobić, posługując sie istniejącymi przykładami z innych gier.

19. Jaki jest target Twojej gry?
Są to dorośli gracze lubiący przemyślane filmy akcji, mistycyzm, obłęd, strach.
Tak to z goła wygląda. Jeśli coś jest niezrozumiałe, ma jakieś błędy ortograficzne/interpunkcyjne/składniowe których nie wyłapałem, proszę mi dać o nich znać.
Mam pytanie: co następuje po prezentacji oglnikowej jaką jest P19? Czy wymagane jest ode mnie by w następnej kolejności wziąć się za modding na jakimś silniku? Szczerze powiedziawszy, to nie mam o tym zielonego pojęcia, jestem grafikiem-amatorem, zajmuje sie prostymi grafikami, jak np. ta:

Pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 11, 2010, 16:05:22
http://www.moddb.com/

Ja polecam do modowania HL1/HL2

Offline 1Dixe.

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:15:47
Czy naprawdę osoba nie mająca o tym pojęcia jest w stanie cos zrobić, nauczyć się obsługi programu?

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:16:38
Czy naprawdę osoba nie mająca o tym pojęcia jest w stanie cos zrobić, nauczyć się obsługi programu?
Jeśli tylko chce - tak. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 11, 2010, 16:20:42
Zapewniam, że każdy, kto coś umie, kiedyś nie umiał. Ani odrobinę.

BTW: nie uważaj Power19 za dobry wzór dla "opisu pomysłu na grę komputerową" - on powstał z myślą o papierowych RPG-ach. Potraktuj go bardziej jako inspirację, a nie formularz do wypełnienia. :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2010, 16:22:59 wysłana przez Kos »

Offline James

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:24:29
Najważniejszy jest cel. Stawiasz przed sobą cel, do którego dążysz niezmiennie, bez względu na wszystko,
dzięki temu można nauczyć się wszystkiego, bo cel daje motywację, dzięki której poświęcasz danej rzeczy
dużo czasu, zaangażowania i pracy. Tak jak mówi Kos, każdy kto coś teraz umie kiedyś zaczynał od 0.
Więc zacznij, powodzenia ;)

Offline 1Dixe.

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:25:38
Dobrze, rozumiem, że znajdę tutaj podstawowe wiadomości jak zacząć zabawe.
Ale, czy w tej chwili nie moge już nic więcej napisać? Muszę koniecznie coś robić? Nie powinienem rozwijać high-conceptu? Może jakieś szkice modeli?
Mogłbym prosić o kilka temacików dla żółtodzioba? Mi znalezienie ich napewno zajęłoby mnóstwo czasu, na co nie mogę sobie niestety pozwolić.

@Kos, tak, ale ludzie tutaj zgromadzeni to w większości umysły ścisłe, tacy ludzie nie miewają problemów z nową technologią.

Offline James

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:32:46
Nikt nie jest alfą i omegą, w ekipie każdy się zajmuje czymś innym, tak w skrócie, programista programowaniem, grafik 2d tworzeniem concept artów i tekstur, grafik 3d tworzeniem modeli. Jeśli nie jesteś ścisłym umysłem i czujesz się dobrze w tworzeniu grafiki, to podążaj tą ścieżką dalej. Znajdziesz ludzi, których Ci brakuje i stworzycie wtedy grę.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 11, 2010, 16:35:45
Tworzenie concept artów do jednoosobowej ekipy to wprost strzał w dziesiątkę (butelek z wódką stojącą za płotem).

Offline 1Dixe.

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:40:21
Tworzenie concept artów do jednoosobowej ekipy to wprost strzał w dziesiątkę (butelek z wódką stojącą za płotem).
Czyli że nie ma sensu tak?

# Kwiecień 11, 2010, 16:42:31
Tworzenie concept artów do jednoosobowej ekipy to wprost strzał w dziesiątkę (butelek z wódką stojącą za płotem).
Czyli że nie ma sensu tak?
Tak. Bo concept art ma być czymś co pozwala wczuć się w klimat gry. Ty już się wczułeś więc po co miałbyś tworzyć coś co miało by za zadanie cię wczuwać? :D

Offline James

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:43:08
@świru
Nie demotywuj chłopaka, żeby umieć dobrze rysować trzeba ćwiczyć, niech rysuje sobie co chce, będzie coraz lepszy ;p

Offline 1Dixe.

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:45:50
Tworzenie concept artów do jednoosobowej ekipy to wprost strzał w dziesiątkę (butelek z wódką stojącą za płotem).
Czyli że nie ma sensu tak?
Tak. Bo concept art ma być czymś co pozwala wczuć się w klimat gry. Ty już się wczułeś więc po co miałbyś tworzyć coś co miało by za zadanie cię wczuwać? :D
Wyszedłem z założenia że sam gry nie zrobie, może komuś moje ca spodobałyby się na tyle, by zaproponował swoją pomoc.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2010, 16:49:49
Wyszedłem z założenia że sam gry nie zrobie, może komuś moje ca spodobałyby się na tyle, by zaproponował swoją pomoc.
Słusznie, bo prawdopodobnie gry o skali, jaką sobie wymyśliłeś, w pojedynkę nie zrobisz. Ale zanim ktokolwiek się zainteresuje współpracą z Tobą, musisz wnieść samemu coś do gry. Nie "zajedwabisty pomysł" a coś solidnego i namacalnego.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 11, 2010, 19:06:16
No, teraz to zupełnie inna dyskusja  :)

Cytuj
2. Czym zajmują się postać w grze?
To pytanie jest zbyt trudne by odpowiedzieć na nie w prosty sposób. Chciałbym prosić o pomoc.
W wydaniu łopatologicznym: jak w każdym fps'ie: strzelaniem.
Pomyśl, że ktoś pyta cię, co robisz jedząc obiad? Odpowiesz: "jem". Pytający to wie. Pomyśl nad tym, co dokładnie robisz, jak i dlaczego. Dla Włocha dość naturalna jest lampka wina do obiadu. Polacy często nie piją nic do schabowego, nawet wody, i kończy się niestrawnością.
Wypisz wszystkie, nawet najbardziej oczywiste czynności, w czasie jedzenia obiadu. Możesz poćwiczyć też na innych bardzo oczywistych sytuacjach. Potem spróbuj opisać "jak strzelam w tej grze?".
Stosuj zasadę "to be or not be". Jeśli uważasz, że użycie rewolweru jest dobre, zapytaj się "dlaczego użycie rewolweru jest niedobre?" i szukaj odpowiedzi. Przy zagadnieniach ogólnych praktycznie niemożliwe jest, by nie znaleźć kontrodpowiedzi. W grach wszystko zależy. Jeśli coś ląduje w grze, to nie dlatego, że jest dobre. Ale dlatego, że ty to świadomie wybrałeś.

IMHO już przy tym pytaniu łamie się Power 19. Dla gry video powinno być raczej: Czym zajmuje się postać grywalną w grze? Czy jest ich więcej niż jedna? Jeśli tak, to czy mogą współistnieć w jednej sesji gry? Jesli tak, mamy coop - najbardziej naturalne rozwiązanie dla mieszanki shootera z rozwojem postaci. Choć jednocześnie trudniej utrzymać ciężką atmosferę horroru. Choć może i nie ;)

Cytuj
3. Czym zajmują się gracze?
Gracz sterujacy postacią z perspektywy pierwszej osoby ma wpływ na jej rozwój, wybierają scieżki fabularne, sami buduja zakończenie gry.
To mimochodem. Ale czy głównym zajęciem gracza nie jest przetrwanie?
W Painkillerze, na łatwiejszych poziomach, nawet nie zastanawiasz się zbieraniem amunicji czy porównywaniem broni, włazi na nie przypadkiem. W Borderlands mamy zylion broni i przebieranie w nich jest częścią zabawy.

BTW, lepiej brzmi: "Gracz buduje zakończenie gry poprzez wybór ścieżek fabularnych". W takich tekstach starać się budować zdania podrzędnie złożone niż ciągi zdań pojedynczych. Robisz łańcuch przyczyno-skutkowy zamiast ciągu zdań, które sprawiają wrażenie powtórzeń. Przewiduj przyczyny i skutki każdego założenia. Oczywiście zaczniesz to czuć dopiero, kiedy zobaczysz swój pomysł w formie grywalnej.

Punkt 4 bardzo fajny :)

Cytuj
5. W jaki sposób tworzenie postaci (lub jego brak) wzmacnia to o czym jest gra?
To od gracza i jego postępów zależy, czego dowie sie o własnej postaci. Wymagane jest wyszukiwanie informacji, ich samodzielna interpretacja. Nie występuje tutaj wszechwiedzacy narrator
Sprecyzuj. Czy idą ścieżką B, nie będę miał dostępu do questów/miejsc/informacji ze ścieżki G? Czy zdobywanie wiedzy nt. postaci jest:
a) wymagane do ukończenia gry?
b) niewymagane, ale jest jednym z ważniejszych elementów budujących klimat?
c) to poboczna pierdoła, dla ludzi, którym się nudzi i spędzają godziny za ganianiem pikseli?

Na razie tyle ;)