Autor Wątek: Zabezpiecznie Grafiki  (Przeczytany 1559 razy)

Offline gromek

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2010, 14:47:13
Witam.
Chciałbym jakoś zabezpieczyć swoje tekstury przed możliwością kopiowania ich i edytowania. Czy da się je umieścić w jakąś bibliotekę czy coś w tym rodzaju tak aby moja gra napisana w c++ z pomocą biblioteki OGL działała??

Z góry dzięki.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sobol

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2010, 14:52:05
A co za problem wsadzić teksturę we własny format. Wywalenie nagłówka z targa albo dodanie checksumy gwarantuje ochronę przed niedzielnymi "kopiowaczami". Jakieś proste szyfrowanie / kompresja gwarantuje ochronę przed sobotnimi. Jak komuś naprawdę będzie zależało to i tak skopiuje, więc przed prawdziwymi (czytaj takimi od poniedziałku do piątku) się nie zabezpieczysz :P

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2010, 15:22:08
Każdą teksturę można podejrzeć i wyciągnąć korzystając np. z gDEBuggera.

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Kwiecień 11, 2010, 11:13:28
Aby utrudnić szkodnikom grzebanie w plikach możesz wykonać wirtualny system plików (VFS) lub też zastosować triki zaproponowane przez przedmówców (suma kontrolna, szyfrowanie) ale możesz także dołączyć do projektu licencje co oczywiście uniemożliwi tylko komercyjne ich wykorzystanie.

--
skalniak