Autor Wątek: Sztuczna inteligencja w Cywilizacji  (Przeczytany 1665 razy)

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Kwiecień 08, 2010, 20:26:26
Witam!

Ostatnio pisze taką gre na telefon "Cywilizacja Mobile" (link: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1306). Zostawiłem na razie inne moduły gry by zająć się SI. I tutaj mam problem bo nie mam żadnej koncepcji co do tego.

Założenia:
Cywilizacja wroga powinna:
-umiejętnie budować miasta na swoim terytorium;
-umiejętnie tworzyć jednostki
-przemieszczać jednostki
-w czasie wojny mieć jakieś myślenie co do jednostek (chodzi mi o ich poruszanie i budowanie)

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jak się za to zabrać???

Serdecznie pozdrawiam: Pawel1503!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 09, 2010, 00:59:43
Nie wiem jak ma byc zblizona koncepcyjnie do oryginalnej cywilizacji, ale mozesz sprawdzic np. AI w open sourcowej FreeCiv...


Ja bym proponowal jakis system zadaniowy, znajdz jakies minimalne, niepodzielne zestawy zadan ktore AI moze wykonywac, np. rusz jednostke. Natomiast wieksze zadania grupowane sa wlasnie z takich malych podzadanek, budowa miasta to np: zbuduj settlersa->(znajdz najlepsze miejsce na miasto)->przesun settlersa->zbuduj miasto.

Takie zadania mialy by priorytety ustawiane w zaleznosci od potrzeb + modul ( w sumie najwazniejszy ;) ) ktory by analizowal sytuacje i ustawial taka liste zadan i ich priorytetow :)


To tak bardzo z grubsza...

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Kwiecień 09, 2010, 09:54:26
O, bardzo dobry pomysł.
Czyli mówisz żeby zrobić grupę zadań które będą realizowane w odpowiednim czasie ?
Według mnie to świetny pomysł.

Wielkie dzięki i pozdrawiam!

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 09, 2010, 10:15:53
Jezeli masz dostep, mozesz tez przeanalizowac jak zrealizowano AI w Civilization 4 - pelny kod zrodlowy w C++ dot. mechaniki gry jest dostepny wraz z instalacja :)

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Kwiecień 09, 2010, 10:17:16
Wiem wiem - oglądałem sobie już kod - chociaż tak ogólnie. Potem spróbuje się przyjrzeć mu bliżej.