Autor Wątek: Tworzenie Pocisków  (Przeczytany 2675 razy)

Offline .S.

• Użytkownik

# Kwiecień 08, 2010, 15:14:12
Witam. Niedawno postanowiłem się zacząć bawić w robienie gier. Jestem jeszcze totalnym laikiem więc proszę o używanie jak najprostszych słów ;D

Otóż postanowiłem zrobić grę w rodzaju Space Invaders. Gracz ma statek i strzela do innych statków. Jednak mam problem z zagadnieniem dotyczącym strzelania. Pocisk to powinna być klasa z jakimiś tam swoimi zmiennymi, ale jak mam tworzyć kolejne te pociski? nie jestem w stanie przewidzieć ile gracz ich może wystrzelić. Domyślam się, że ma to jakiś związek z new i delete, ale na tym moje tropy się kończą...

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline siso

• Użytkownik

# Kwiecień 08, 2010, 15:20:14
Najprościej jak można: ucz się programowania. Kiedy zdobędziesz jako takie podstawy, będziesz w stanie ogarnąć to, o co zapytałeś. Do tej pory postaraj się nie lamić.

Offline bies

• Użytkownik

# Kwiecień 08, 2010, 15:22:45
(...) Domyślam się, że ma to jakiś związek z new i delete, ale na tym moje tropy się kończą...
Źle się domyślasz. New i delete to nie są zabawki dla początkujących i zapomnij na razie, że istnieją. Natomiast potrzebujesz jakiejś dokumentacji/książki/poradnika do STL a dokładniej do użycia std::vector<>.

Offline .S.

• Użytkownik

# Kwiecień 08, 2010, 15:25:39
Najprościej jak można: ucz się programowania. Kiedy zdobędziesz jako takie podstawy, będziesz w stanie ogarnąć to, o co zapytałeś. Do tej pory postaraj się nie lamić.

aha...
jasne dzięki!

To nie jest tak, że wczoraj poznałem C++ i chcę zrobić grę. Siedzę w tym jakieś pół roku zrobiłem już kilka pseudo gier.
Po prostu nie wiem jak te wszystkie pociski tworzyć, przetwarzać i kasować na bieżąco.

Offline rm-f

• Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 08, 2010, 15:27:10
@up
Pół roku? Hmm albo kłamiesz albo ctrl+c/ctrl+v

Offline siso

• Użytkownik

# Kwiecień 08, 2010, 15:35:45