Autor Wątek: Artykuł: gamedev + Linux -- wątek roboczy  (Przeczytany 2505 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Marzec 29, 2010, 17:49:12
Czyli
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,16156
http://wiki.warsztat.gd/Linux_i_gamedev

W tym temacie prosiłbym o wyłącznie merytoryczne uwagi na temat tego co w artykule jest i co być powinno. Wszelkie narzekania czy inne flejmy proszę do tematów o życiu i Javie :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2010, 17:56:58
Artykuł jest raczej dla tych, co z Linux'em nie mieli kontaktu, więc może zaproponować jakąś konkretną dystrybucją, w miarę user-friendly?

Offline civis

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2010, 18:27:29
Właśnie o to chodzi, że takich od początku opisujących co i jak tekstów jest w sieci multum. Ale niech będzie, wspomnienie dot. proponowanej dystrybucji dla gracza może być wg mnie.

Jeśli ktoś potrzebuje informacji nt. linuksa, a nie programowania/grania na nim, to niech wybierze jakilinux.pl, czy tam inne serwisy.


Jak widać jest już kategoria Linux, więc wszelkie teksty lepiej tam walić na razie.

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Marzec 29, 2010, 18:40:17
1. Opis narzedziu do budowania aplikacji(autotools/CMake)
2. Opis roznych IDE(i edytorow): Eclipse, KDevelop3/4, net beans, vim(jakis wstep + odnosniki do tutkow).
  - Instalacja
  - Konfiguracja
3. Uzywanie zewnetrznych bibliotek: SDL, OpenAL, OpenGL, Cg(gdzie sa instalowane, jak je dolaczac do projektu itp.)
4. Uzywanie systemow kontroli wersji(git, svn, mercurial) zarowno z poziomu konsoli jak i ewentualny opis GUI do danego systemu(np qgit4 dla git).
5. Praca z shellem(przynajmniej podstawy, tak zeby mozna bylo skompilowac projekt)
6. Wprowadzenie do makefile.
7. Lista programow do przygotowywania contentu(Blender, Gimp, LMMS etc.) Nie musi byc samego opisu jak ich uzywac, po prostu przyklady programow ktore mozna uzyc zeby zrobic model/teksture/dzwiek.

To tyle z rzeczy niezbednych do rozpoczecia pracy na linuxie, jak mi cos przyjdzie jeszcze do glowy to napisze.

Offline bies

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2010, 02:08:04
Dodałem na Wiki prosty Makefile którego używam na co dzień.

// edit
Ale składnia MediaWiki jest paskudna...

Offline Gifanonim

  • Użytkownik
    • HomePage

# Marzec 30, 2010, 02:11:13
Ja bym jeszcze dodał Emacsa do 2 punktu, ponieważ jest dość popularny i naprawdę ma potężne możliwości.

Offline ropuch

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2010, 03:45:12
Ja bym jeszcze dodał Emacsa do 2 punktu, ponieważ jest dość popularny i naprawdę ma potężne możliwości.
Ponieważ już jest Vim (Vi) to Emacs odpada. Przykro nam. :P

Offline civis

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2010, 11:59:16
Najlepiej jakby każdy opisał to co dobrze zna (lub po prostu zna, jeśli nikt inny nie może).

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Marzec 30, 2010, 12:40:30
Dalem tylko przyklady, ja z emacsa nie korzystam, wiec o nim zapomnialem. I popieram, zeby osoba uzywajaca danego narzedzia opisala je w oddzielnym artykule. Pozniej mozna do tych artykulow podlinkowac z tego "glownego".

Pozdr.
novo.

Offline maciek_slon

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2010, 17:23:19
Dorzuciłem krótki tutorial na temat Eclipse + Git + CMake.