Autor Wątek: Sterowanie w OpenGl  (Przeczytany 3494 razy)

Offline radek102

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 15:48:11
Witam wszystkich!
Uczę się właśnie OpenGL i chciałbym zacząć uczyć się programowania myszy i klawiatury (ogólne urządzeń sterujących) z użyciem OpenGl ale niestety nie wiem czy ta biblioteka lub rozszerzenie posiada. Jeśli posiada bardzo bym prosił aby ktoś może podrzuciłby mi jakieś linki do artykułów itp. Programuje w dev c++.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline W2K

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 15:54:12
Nie znam zbyt dobrze OGL'a ale wydaje mi się iż jest to API tylko do grafiki i obslugi myszki i klawitury to raczej tam nie znajdziesz. Oczywiście mogę się mylić .

Offline migajek

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 15:55:10
o obsluge klawiatury musisz sie martwic we wlasnym zakresie ... ja polecam glut lub zwykla obsluga komunikatow winapi :)

Offline radek102

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 15:59:35
Dziękuje za odpowiedzi!
Mam jeszcze jedno pytanie, może zna ktoś jakiś kurs lub artykuł na temat użycia glut'a do obsługi myszy i klawiatury najlepiej po polsku ale po angielsku też może być, szukałem na google i nie bardzo mogłem znaleźć to.


Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 25, 2006, 17:49:16
Polecalbym SDL przy okazji mozna zrobic dobra prosta inicjalizacje OGL'a i w dodatku latwo zrobic gre CrossPlatformowa.
http://www.libsdl.org/

Mozna jeszcze powiedziec ze jest taka biblioteka: http://glfw.sourceforge.net/

Offline exor

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 17:56:56
Jeśli uczysz sie OpenGL'a to najlepiej jak przyjrzysz się tutorialom nehe. Na prawde bardzo dobre, a i o sterowaniu kamerą też coś jest :) adres: http://nehe.gamedev.net
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2006, 17:58:36 wysłana przez exor »

Offline Mic

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2006, 23:33:40
Jak już wspomniano OpenGL służy wyłącznie do programowania grafiki, więc grafikię obsługujesz przez OpenGL, a klawiaturę/mysz przez inną bibliotekę. Z tych innych bibliotek polecam SDL o którym już wspomnial Queight.
Warto przeczytać kilka artykułów o SDL, które umieścił niedawno na warsztacie agent_J. Sam piszę artykuł o łączeniu SDL z OpenGL. Jest prawie gotowy ale jak zwykle na końcu odechciewa mi się pisać ;).Jak wezmę się do roboty to za kilka dni będzie gotowy ;)

Offline Qlmo

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2006, 11:57:08
Jezeli zdecydujesz sie na SDL to na kodowanie.prv.pl jest tez troche o SDL