Autor Wątek: Gry 'astronomiczne'  (Przeczytany 4159 razy)

Offline Ahal

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2010, 22:58:38
Mis to może zajrzyj na strone NASA (http://www.nasa.gov/). Poczytaj na temat obecnej misji na Marsie ;). I później sam pogłówkuj :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mis02

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2010, 23:09:49
Dobra, dzięki wszystkim za pomoc, zacząłem już robić grafikę, bo czuję że z tym będzie najgorzej, reszta jakoś pójdzie.
Pozdrawiam :)

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2010, 00:34:26
Większość gier mających cokolwiek wspólnego z kosmosem nie ma nic wspólnego z prawdziwą astronomią. Zawsze bardzo mnie to frustrowało bo astronomia to moje hobby. Jak widzę te statki, które zwalniają po wyłączeniu silników, lub osiągają prędkość maksymalną to mnie skręca. Najgorsze są odległości i skala obiektów kosmicznych. Nie znam strategii której twórcy chociaż postarali by się to realnie odwzorować. Może dla kogoś to jest bardziej fun, ale ja po prostu nie mogę wysiedzieć przy takiej grze.

Jest pare wyjątków gier, które odzwierciedlają prawdziwy kosmos tak jak należy.
Na przykład... hmmmm "Spacewar!". Znacie? Każdy kto odwiedza gamedev powinien ją znać. To chyba pierwsza prawdziwa gra komputerowa. Zaryzykuje stwierdzenie że jest starsza od wszystkich którzy to czytają.  ;D Jednak jej fizyka jest zgodna z prawdą.
Następna gra godna uwagi w tym temacie to oczywiście seria Elite. Czyli: Elite, Frontier: Elite II, Frontier 2: First Encounters. Wszystkie trzy są świetne. Nie ma to jak cała galaktyka w 3D, z zachowaniem, odległości, skali i fizyki.

Poza jakimiś małymi projekcikami nie przychodzą mi do głowy inne gry które można nazwać astronomicznymi.

@mis02
Jeśli chcesz zrobić astronomicznego Tycoon,a. To pozwól graczowi wcielić się w koordynatora firmy transportu kosmicznego. Gra mogła by się zaczynać w teraźniejszości. Jest już dzisiaj kilka prywatnych firm zajmujących się umieszczaniem satelitów na orbicie. Później doszła by jakaś turystyka, loty międzyplanetarne, przetargi na misje badawcze, zakładanie i zaopatrywanie baz i stacji kosmicznych, może jakieś górnictwo. Położył bym nacisk na fizykę, czyli wyliczanie trajektorii rakiet na podstawie ciężaru statku i ilości paliwa, proce grawitacyjne, strefy przyśpieszenia, hamowanie atmosferyczne itp. Więc głównym ekranem byłby obraz układu słonecznego, a nie powierzchnia planety.
Wiesz, jeżeli akcja gry będzie się działa na Marsie to jeszcze trochę za mało żeby nazwać ją astronomiczną.  ::)

Jak sobie przeczytałem to co napisałem to sam bym sobie napisał taką gierkę.  ;)

Offline owyn

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2010, 00:46:21
Jeśli chodzi o symulatory lotów kosmicznych, to dość fajny i realistyczny jest 'Orbiter'. W manualu gry zalecają wcześniejsze przeczytanie materiałów szkoleniowych ze strony NASA i, prawdę mówiąc, bez tego w ogóle ciężko zacząć w to grać.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Kwiecień 06, 2010, 02:56:55
0pako0: co starcraft miał wspólnego z kosmosem(oprócz tła na jednej scenerii i obrazków w menu)? :)
Oczywiście nie licząc fabuły

Offline Wiesiu

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2010, 12:06:00
Hi,
w sumie nie powiedziales o swoich umiejetnosciach koderskich, jesli sa takie jak moje - to ja jednak wzial bym sie za cos mniej rozwinietego jak prosta gra typu moon lander.

przyklad: http://lander.dunnbypaul.net/

Mozesz zrobic z tego cos ala symulator misji Apollo 11 - no i nie napracujesz sie za wiele pod wzgledem graficznym.

ShadowDancer : obawiam sie ze zle przeczytalas, kolega 0pako0 napisal o 'spacewar' :- ).
A tak na marginesie to StarCraft byl/jest konkretna strategia, popularnosc tytulu jest tak duza ze ludzie kupuja klucze do bety StarCraft 2 po 200 zl.. (znajomy kupil po 350). Absurdy..

ps. Tak pozatym to Czesc, pierwszy post :- )