Autor Wątek: Artykuł: gamedev + Linux  (Przeczytany 5562 razy)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2010, 17:57:44
Samo odpalanie gier przez wine, tez czesto wymaga konfiguracji pod gre, wiec ciezko byloby napisac art o tym jak odpalic dowolna gre, a opisy jak odpalic poszczegolne gry sa na http://appdb.winehq.org.
Akurat wine'a odpowiednio skonfigurowanego i ew. zmodyfikowanego można dystrybuować razem z samą grą, wtedy to i można DX używać ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Marzec 29, 2010, 18:01:36
Moje doswiadczenia z grami DX pod wine ograniczaja sie do CS:S i moge powiedziec tyle, ze dziala, ale grac sie nie da. Na windzie mam 90-200fps(detale na medium-high), na linuxie ze specjalnymi configami wylaczajacymi praktycznie wszystko co sie da, mam 40-70fps. Przy CS 1.6 dziala szybciej niz na windzie, ale tam jest renderer OGL.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 29, 2010, 18:18:21
Debatujecie tak jakbyście mieli robić komercyjny produkt i grupę ludzi, którym mielibyście płacić pensję.
Waszym kapitałem jest innowacyjność. Dla mnie odpowiedź jest prosta, czy warto opierać się na Open GL. Ze względu na platformy, na których się wykorzystuje stoi na zdecydowanej lepszej pozycji niż DX.

Steam i Source właśnie idą na Mac OS. Stąd już krok do Ubuntu, jak by nie było jedynego distro, które przestaje udawać, że na systemie Open Source należy dbać o to, by wszystkie natywne appki były też Open Source.