Autor Wątek: 3ds Max 2010 2pytania  (Przeczytany 6703 razy)

Offline TDM

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2010, 15:08:14
Witam!

Mam dwa pytanie odnośnie programu 3ds Max 2010. W jaki sposób mogę ustawić wyświetlanie siatki i modelu ? Chodzi mi o coś takiego: http://max3d.pl/tut.php?id=297 Widzimy model oraz jego siatkę.

Drugie pytanie to dzielenie poly, w jaki sposób mogę podzielić jeden kawdrat na dwa  ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sobol

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2010, 15:19:45
Odpowiedź może być nie aktualna, bo używałem tylko starszych maxów, ale oni zbytnio interfejsu nie zmieniali nigdy.

Cytuj
Mam dwa pytanie odnośnie programu 3ds Max 2010. W jaki sposób mogę ustawić wyświetlanie siatki i modelu ? Chodzi mi o coś takiego: http://max3d.pl/tut.php?id=297  Widzimy model oraz jego siatkę.
W górnym lewym rogu viewportu masz jakieś napisy - klikasz na nie (lewym bądź prawym nie pamiętam) i tam masz opcji trochę do wyboru - solid, wireframe, wireframe and solid etc.

Cytuj
Drugie pytanie to dzielenie poly, w jaki sposób mogę podzielić jeden kawdrat na dwa  ?
Zamieniasz model na editable mesh, wybierasz opcję zaznaczania poligonów (pełny trójkącik w opcjach) i jest tam opcja slice. Trzeba poszukać.

To są swoją drogą podstawy obsługi maxa, żeby się go nauczyć, nie pytaj na forum, tylko spędź przy tym programie kilka(dziesiąt) nieprzespanych nocy, inaczej się go nie nauczysz. Enjoy :)

Offline TDM

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2010, 15:34:51
Ok jest dzieki.

To są swoją drogą podstawy obsługi maxa, żeby się go nauczyć, nie pytaj na forum, tylko spędź przy tym programie kilka(dziesiąt) nieprzespanych nocy, inaczej się go nie nauczysz. Enjoy :)

No masz racje tylko jakoś denerwowała mnie nie wiedza tego:P

A słuchaj, jak zwiększyć albo zmniejszyć szczegółowość jakiegoś obiektu, zmniejszać albo zwiększać liczbę poly ? Można to robić tylko przez zmiane Segs ?
Jak dodaje modyfikator Edit Mesh, zmieniam coś i chce dodać sobie parę poly robię to przez zmianę Segs ale wtedy sypie się cały model... Czy jest jakaś możliwość łączenia modyfikatorów z podstawowym obiektem ? Ale tak na stałe, tak jak maski w photoshopie:P

therealremi

  • Gość
# Marzec 24, 2010, 15:37:36
Ad 1: klikasz napis Wireframe w lewym górnym rogu viewportu i wybierasz Smooth + Higlights a potem Edged Faces. Ewentualnie F3 + F4.
Ad 2: PPM na obiekcie i wybierz convert to Editable Poly (albo dodaj modyfikator Edit Poly). Edit Poly ma dużo większe możliwości edycji od Edit Mesh. I teraz masz kila możliwości. Możesz wybrać button Cut i ciąć jak chcesz, możesz użyć Connect po zaznaczaniu przeciwległych Edge, Slice, ...

therealremi

  • Gość
# Marzec 24, 2010, 15:39:49
A słuchaj, jak zwiększyć albo zmniejszyć szczegółowość jakiegoś obiektu, zmniejszać albo zwiększać liczbę poly ? Można to robić tylko przez zmiane Segs ?
Jak dodaje modyfikator Edit Mesh, zmieniam coś i chce dodać sobie parę poly robię to przez zmianę Segs ale wtedy sypie się cały model... Czy jest jakaś możliwość łączenia modyfikatorów z podstawowym obiektem ? Ale tak na stałe, tak jak maski w photoshopie:P
Modyfikatory Mesh Smooth albo TurboSmooth. Na nie w razie potrzeby możesz nałożyć modyfikator Edit Poly. I działa to jak maski w Photoshopie.
Aha: modyfikatory Subdivide i Tesselate też można użyć, tyle, że one nie wygładzają modelu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2010, 15:42:03 wysłana przez POLAK »

Offline TDM

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2010, 15:57:16
Ad 1: klikasz napis Wireframe w lewym górnym rogu viewportu i wybierasz Smooth + Higlights a potem Edged Faces. Ewentualnie F3 + F4.
Ad 2: PPM na obiekcie i wybierz convert to Editable Poly (albo dodaj modyfikator Edit Poly). Edit Poly ma dużo większe możliwości edycji od Edit Mesh. I teraz masz kila możliwości. Możesz wybrać button Cut i ciąć jak chcesz, możesz użyć Connect po zaznaczaniu przeciwległych Edge, Slice, ...

Jeszcze pytanie co do Ad 1, Czy tam jest też opcja do wyświetlana nałożonych tekstur ? Nakładam teksture na obiekt ale jej nie widać, zmienia się tylko kolor obiektu, teksture widać dopiero na renderingu

A słuchaj, jak zwiększyć albo zmniejszyć szczegółowość jakiegoś obiektu, zmniejszać albo zwiększać liczbę poly ? Można to robić tylko przez zmiane Segs ?
Jak dodaje modyfikator Edit Mesh, zmieniam coś i chce dodać sobie parę poly robię to przez zmianę Segs ale wtedy sypie się cały model... Czy jest jakaś możliwość łączenia modyfikatorów z podstawowym obiektem ? Ale tak na stałe, tak jak maski w photoshopie:P
Modyfikatory Mesh Smooth albo TurboSmooth. Na nie w razie potrzeby możesz nałożyć modyfikator Edit Poly. I działa to jak maski w Photoshopie.
Aha: modyfikatory Subdivide i Tesselate też można użyć, tyle, że one nie wygładzają modelu.

Dzięki.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2010, 16:03:00
Żeby widzieć teksturę to musisz zaznaczyć opcję "Show Map in Viewport" w Material Editorze ( oczywiście tylko dla danego materiału).

Offline TDM

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2010, 13:29:22
Dobra, a jak ustawić rysowanie każdej bryły z trójkątów a nie z kwadratów ?

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Kwiecień 02, 2010, 14:26:14
Zasada jest taka, żeby rysować z kwadratów. Każdy eksporter ci i tak potnie te kwadraty na 2 trójkąty. Za to kwadraty dużo łatwiej dają z'Unwrap'ować oraz nie krzaczą się przy wszelkich mesh-"smutach" i innych badziewiach.

Offline TDM

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2010, 20:19:28
Mam teraz taki problem: www.coubetech.republika.pl/3dsmax.jpg W jaki sposób mogę połączyć te dwa zaznaczone vertexy w jeden ?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 02, 2010, 20:26:59
Mam teraz taki problem: www.coubetech.republika.pl/3dsmax.jpg W jaki sposób mogę połączyć te dwa zaznaczone vertexy w jeden ?
Przerobić tutorial Maxa?

Offline TDM

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2010, 21:01:20
Poradziłem sobie już.... Ale jeżeli chodzi o stopnie swobody przy poruszaniu obiektem, to już nie wiem...

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Kwiecień 02, 2010, 21:12:40
A tak w ogóle to tego maxa kupiłeś pełną wersję, czy uczysz się na trialu / wersji studenckiej / "studenckiej" ?
Jeśli nie wyrzuciłeś pieniędzy na ten program, nie stanowi on wymagania, to może zainteresuj się blenderem 2.5 ? Na razie jest co prawda alpha, ale niedługo będzie beta, która ma mieć pełną funkcjonalność poprzedniej stabilnej wersji. Zmienili cały interfejs blendera i muszę powiedzieć, że tak jak nie lubiłem tego dziadostwa wcześniej, to wczoraj się pobawiłem alphą i się w niej zakochałem ;-)

Szukasz funkcji "vertex weld". Gdzieś tam się skrywa ;-) A w Blenderze 2.5 Daje po oczach i krzyczy: "HEEEEEJ! Tu jestem! Po lewej stronie. Tak to ja MERGE" ;-))

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 02, 2010, 21:54:39
A szukałeś może w Blenderze funkcji "eksportuj całość do formatu zjadalnego przez grę wykorzystującą Havok"? Max, Maya, XSI mają taki skill. Blender nie - często musiałbyś użyć jednego z tych 3 programów, by przerzucić content do gry. Choć np. animacje są zapisywane w otwartym formacie FBX i można by je zrobić w Blenderze, ale znów do gry można je przerzucić tylko poprzez tamte 3 programy i Motion Builder.

Blender ma się coraz lepiej, ale zachęcanie do rezygnacji z Maxa za każdym, gdy otworzy o nim wątek na forum gamedevu to przesada...
Jeśli zespół Havoka i inni twórcy middleware dodadzą Blendera do listy obsługiwanych, to wtedy byłaby zupełnie inna rozmowa. Obecnie każdemu większemu studio nie robi większej różnicy to, czy zapłacą za Maxa czy pobiorą Blendera.

Oszczędności na licencji Maxa mogą szukać naprawdę małe studia. Ale małe studia robią mniejsze gry i potrzebują zauważalnie mniejszej ilości grafików 3D ;)
Żeby nie było, sam kibicuję rozwojowi Blendera i całej wolnej kulturze. TDM zakładając, że masz -naście lat, możesz poczekać te parę lat, aż branża raczy zauważyć Blendera :)

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Kwiecień 02, 2010, 22:04:29
Tak tylko napomknąłem, nie chciałem być nachalny, nie wiedziałem, że to zjawisko ma tu swój cały niechciany proceder ;-)
Havok jak Havok, za to z bulletem za pan brat. Tu http://code.google.com/p/gamekit/ zaś  masz na licencji MIT cały projekt, który wczytuje pliki .blend (grafika + bullet) do enginów:
a) opengl + bullet
b) irrlicht + bullet
c) ogre + bullet