Autor Wątek: PhysX  (Przeczytany 2256 razy)

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 20:54:54
Witam!

Dzisiaj na jakimś forum przeczytałem że owy silnik fizyczny nie może działać na kartach ATI co więcej działa on jedynie na serii >=GF8. Czy to jest prawda? Rozumiem jeżeli chodzi o obliczenia na GPU ale co z obliczeniami na CPU ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Amun

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 21:01:04
Witam.

Z tego co mi wiadomo, to karty GeForce 8 wzwyż mają obsługę sprzętową PhysX, czyli można obliczenia robić na GPU, lecz jak zresztą można zobaczyć w przykładowych programach w SDK można wybrać pomiędzy CPU i GPU obliczenia, więc na CPU jest możliwość liczenia. Dodatkowo na GF8 wzwyż są już podobno jakieś sterowniki wgrane z PhysXa, aczkolwiek nie jestem tego pewien.

PS. Na kartach ATI ponoć jest jakieś obejście, że można korzystać na nich z PhysX, pogooglaj może więcej się dowiesz ;)

Pozdrawiam,
Amun

Offline Witek9002

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 21:13:39
PhysX w trybie software zadziała na każdym sprzęcie. Ale gdy chcesz akcelerację sprzętową, to potrzebujesz karty nvida GeForce >=8.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 21:49:39
Jeśli nie masz zamiaru robić jakiejś zaawansowanej symulacji cieczy, ubrań itp to obojętnie czy PhysX będzie obsługiwany sprzętowo czy programowo. Na ATI można więc śmiało się nim bawić.

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 22:14:44
PhysX w trybie software zadziała na każdym sprzęcie.
Jeśli nie masz zamiaru robić jakiejś zaawansowanej symulacji cieczy, ubrań itp to obojętnie czy PhysX będzie obsługiwany sprzętowo czy programowo. Na ATI można więc śmiało się nim bawić.

Uspokoiliście mnie tym :)

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Marzec 23, 2010, 13:08:31
LizarD tylko weź pod uwagę, że mnóstwo bezmózgów z kartami ati, do których trafi twoja gra dostanie palpitacji serca i wciśnie reset, jak tylko zobaczy instalator NVIDIA PhysX.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2010, 13:10:38 wysłana przez Nargil »

Offline DrUiD

  • Użytkownik
    • HaCra Team

# Marzec 23, 2010, 13:31:45
niekoniecznie Nargil.. zawsze mozna redista, jak to w msi, odpalic z parametrem /quiet

PhysX_10.01.29_9.10.0129_SystemSoftware.exe /quiet

Offline djsmtih

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 13:52:05
Ja tworze swój silnik na używając physX-a , mam ati i nie narzekam :P

Offline gunstar

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 14:10:51
Mozna jeszcze zrobic ATI/NVIDIA combo. ;D

Najwidoczniej juz sie nie da. :(
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2010, 15:39:28 wysłana przez gunstar »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 23, 2010, 14:28:36
Cytuj
Jeśli nie masz zamiaru robić jakiejś zaawansowanej symulacji cieczy, ubrań itp to obojętnie czy PhysX będzie obsługiwany sprzętowo czy programowo.
Nie tyle obojętne, co zawsze będzie obsługiwany przez CPU. Tylko ciecze, particle, ubrania i podobne rzeczy mogą byc obsługiwane przez GPU. Klasyczne bryły sztywne PhysX potrafi liczyć tylko na CPU.

Offline skoti

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 14:51:47
Mozna jeszcze zrobic ATI/NVIDIA combo. ;D
I liczyć na CPU? Nvidia PhysX nie działa na GPU jeśli wykryje kartę AMD (nawet jeśli jest karta nVidii w komputerze)

Cytuj
Jeśli nie masz zamiaru robić jakiejś zaawansowanej symulacji cieczy, ubrań itp to obojętnie czy PhysX będzie obsługiwany sprzętowo czy programowo.
Nie tyle obojętne, co zawsze będzie obsługiwany przez CPU. Tylko ciecze, particle, ubrania i podobne rzeczy mogą byc obsługiwane przez GPU. Klasyczne bryły sztywne PhysX potrafi liczyć tylko na CPU.
Jesteś tego pewien? Ja nie używam PhysX, ale np. Bullet bryły sztywne potrafi liczyć na GPU (Cuda/OpenCL), więc dziwie się, że nie liczy na GPU (tym, bardziej patrząc na demo Fermi gdzie most rozwala się na miliony kawałków (to jasne robi na GPU), ale każdy obiekt później jest już bryłą sztywną i jest liczona taka ilość na CPU?).
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2010, 14:56:30 wysłana przez skoti »

Offline DrUiD

  • Użytkownik
    • HaCra Team

# Marzec 23, 2010, 16:52:49
w tym momencie physX nie obsluguje bryl sztywnych na gpu

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2010, 00:10:00
LizarD tylko weź pod uwagę, że mnóstwo bezmózgów z kartami ati, do których trafi twoja gra dostanie palpitacji serca i wciśnie reset, jak tylko zobaczy instalator NVIDIA PhysX.

Yyy... sam kiedyś tak CHYBA robiłem, tylko nia pamiętam dlaczego ? Może myślałem że jak coś się instaluje z grą  i jest tam napisane NVIDIA to nie pójdzie i trzeba to przerwać...

niekoniecznie Nargil.. zawsze mozna redista, jak to w msi, odpalic z parametrem /quiet

PhysX_10.01.29_9.10.0129_SystemSoftware.exe /quiet

Rozwiązanie ? Albo gdzieś napisać coś w stylu "Gra wymaga sterownika NVIDIA PhysX który zainstaluje się automatycznie"
no albo
"Gra wymaga sterownika NVIDIA PhysX który zainstaluje się automatycznie, co z tego że masz karte ATI ale PhysX musi być!"