Autor Wątek: Battlestations Midway - obiekt 3D .mmod  (Przeczytany 1037 razy)

Offline rosciak

  • Użytkownik
    • Battlestations Fansite i Forum

# Marzec 22, 2010, 13:33:37
Witam - to mój pierwszy post, mam nadzieję że i dział odpowiedni i regulaminu nie naruszę :)

Otóż jest taka gra - Battlestations Midway, w skrócie połączenie strzelanki ze strategią i w trybie online. Grafika niezła chociaż ma toto już 3 latka. Od jakiegoś roku z grupą ludzi z całego świata bawimy się w modowanie tej gierki. Nie chcę już się rozwodzić, że twórcy zrobili sporo rzeczy, żeby utrudnić ewentualnym modderom pracę - jakoś daliśmy sobie radę. Wypuściliśmy dwa mapppacki do tej gry - obydwa dla PC Win, zajmują ok. 720 MB, panowie grający w Midway na Macach przeportowali je również pod MacOS X. Mamy swoją stronkę, downloady forum i inne takie. Jednak do rzeczy...

Poważnym problemem jednak - jak na razie nie do przeskoczenia - okazał się format obiektów 3D stosowany przez tę grę. Jest jeden - rozszerzenie .mmod.

Wiemy o nim tyle, że zawierać on może budynki, okręty, statki, pociski, bomby, samoloty i właściwie wszystko co podchodzi pod 3D (chmury też). Wiemy że jest to format domowy opracowany przez wydawców (Eidos). Wiemy że do generowania plików .mmod używano Newtec Lightwave - i specjalnego eksportera do tego formatu (twórcy używali też Luxology Modo, jednak eksporter był pod Lightwave.

Umiemy sobie nawet wczytać te nieszczęsne mmody zewnętrznym programem, chociaż poza podglądem niewiele nam to daje.



Również edytowanie pewnych wartości wewnątrz pliku .mmod (zawiera on informacje i odwołania do zewnętrznych plików typu tekstury i shadery) nie sprawia nam większego kłopotu.

Jednak wywaliliśmy się na jakiejkolwiek próbie stworzenia własnego eksportera mmodów.

I teraz pytania - czy jest ktokolwiek zainteresowany uszczęśliwieniem prawie tysiącosobowej (licznik ciągle rośnie) społeczności online i chciałby spróbować swoich sił przy tworzeniu takowego eksportera? Wiele osób próbowało i padło. To jest wyzwanie...

I z drugiej strony: Może łatwiej będzie zmusić grę do wczytywania innego formatu, jakoś dodać jej import innych plików?

Jakiekolwiek sugestie i dobre rady mile widziane.

PS: Załączam spakowane rarem pliki mmod, gdyby jednak komuś chciało się zerknąć.

http://battlestations.eu/phocadownload/mmod.rar

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych