Autor Wątek: Rzut izometryczny - czyli jaki silnik pod RTS ?  (Przeczytany 7362 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 22, 2010, 23:24:40
A tak jeszcze zapytam, na jakiej zasadzie będzie działał StarCraft II ?
Na zasadzie 10 lat pracy Blizzarda  :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline siso

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 00:03:21
A tak jeszcze zapytam, na jakiej zasadzie będzie działał StarCraft II ?
Na zasadzie 10 lat pracy Blizzarda  :P
I niewiele mniej poświęconych na marketing ;)

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 23, 2010, 08:43:51
Każdy z tu obecnych Blizza zna, wiec wie jaka ma politykę wydawania gier ;)
mnie interesuje to, czy warto robić swój silnik pod rts, czy może poczekać na scII i modowac ? ;)
ale to chyba retoryczne bo nikt mi na to nie odpowie (sensownie)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 11:51:22
Bo na takie pytanie nie da się odpowiedzieć sensownie. Robienie swojego silnika a modding gry ma tyle ze sobą wspólnego co uran z beretem.

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 23, 2010, 14:36:19
Bo na takie pytanie nie da się odpowiedzieć sensownie. Robienie swojego silnika a modding gry ma tyle ze sobą wspólnego co uran z beretem.

Czytaj ze zrozumieniem, pisałem że chodzi o wyłącznie gotowy silnik...

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 23, 2010, 14:45:54
nie ma czegos takiego jak 'gotowy silnik'.

Masz Torque gdzie jest rts pack, który Ci pomoże, ale i tak musisz wszystko sam zaimplementować. Masz Unity, masz UE3 - masz wybór, gotowy engine możesz dostać od developera/wydawcy gry RTS po podpisaniiu kontraktu.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2010, 18:28:43
Czytaj ze zrozumieniem, pisałem że chodzi o wyłącznie gotowy silnik...


mnie interesuje to, czy warto robić swój silnik pod rts, czy może poczekać na scII i modowac ? ;)

Czytanie ze zrozumieniem, mówisz ? To może najpierw przeczytaj ze zrozumieniem swojego własnego posta ;)

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 23, 2010, 20:37:15
Czytaj ze zrozumieniem, pisałem że chodzi o wyłącznie gotowy silnik...


mnie interesuje to, czy warto robić swój silnik pod rts, czy może poczekać na scII i modowac ? ;)

Czytanie ze zrozumieniem, mówisz ? To może najpierw przeczytaj ze zrozumieniem swojego własnego posta ;)

Rzeczywiscie, slowa pogubilem :)
Czy wykorzystac istniejace silniki jak unity etc czy czekac na scII i modowac ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 23, 2010, 21:20:53
To w końcu chcesz zrobić grę czy moda? ...

Vipa

  • Gość
# Marzec 23, 2010, 21:36:51
Jeżeli wynikową ma być tylko gra, to weź kartkę papieru i rozpisz sobie za i przeciw. Szybko dojdziesz do wniosku co ci najbardziej pasuje. Nikt ci nie odpowie o czym myślisz.

A jaki silnik? A potrzebny jest silnik? Jeżeli będziesz miał całą organizację danych to wyświetlenie tego na ekran wykonasz czymkolwiek. Zrób na początek coś co wygląda jak skrzyżowanie Painta z Notatnikiem. To tylko renderer. Cała gra odbywa się po za nim.

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 24, 2010, 08:21:52
To w końcu chcesz zrobić grę czy moda? ...

Właściwie te pojęcia mogą wiele się nie różnic, jeśli mogę osiągnąć ten sam cel modujac, lub wykonać na gotowym silniku. Przy czym przy modzie ogranicza nas tematyka gry, z rtsa nie zrobimy fps... Ale czy napewno ? Wystarczy spojrzeć na mody do hl2, które zmieniają ja na masowy deathmatch sadzonek, czy platformowke.

Poczekam na SCII i popracuje na nim, do premiery powinienem mieć wszystko przemyslone.
Nie mam ambicji żeby to sprzedać, a za darmo chętnie udostępnie, tylko czy blizz zgodzi się na darmowe rozprowadzanie gry, wymagajacej SCII , ale zmieniajaca wszystkie założenia gry.

Offline skowronkow

  • Użytkownik
    • skowronkow devsite

# Marzec 24, 2010, 10:24:08
Właściwie te pojęcia mogą wiele się nie różnic, jeśli mogę osiągnąć ten sam cel modujac, lub wykonać na gotowym silniku. Przy czym przy modzie ogranicza nas tematyka gry, z rtsa nie zrobimy fps... Ale czy napewno ? Wystarczy spojrzeć na mody do hl2, które zmieniają ja na masowy deathmatch sadzonek, czy platformowke.

Tematyka gry chyba nie ma aż tak wiele wspólnego z jej typem. Jeśli chcesz robić fps, to po co modowac sc2

Poczekam na SCII i popracuje na nim, do premiery powinienem mieć wszystko przemyslone.
Nie mam ambicji żeby to sprzedać, a za darmo chętnie udostępnie, tylko czy blizz zgodzi się na darmowe rozprowadzanie gry, wymagajacej SCII , ale zmieniajaca wszystkie założenia gry.

Trust me, jeśli zmienisz wszystkie założenia gry, starczy Ci ambicji i czasu by wcielić swoje pomysły w życie, a to co piszesz nie jest tylko słomianym zapałem (co zweryfikuje czas) to nie masz się aktualnie o co martwić ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 25, 2010, 02:33:43
Poczekam na SCII i popracuje na nim, do premiery powinienem mieć wszystko przemyslone.
Nie mam ambicji żeby to sprzedać, a za darmo chętnie udostępnie, tylko czy blizz zgodzi się na darmowe rozprowadzanie gry, wymagajacej SCII , ale zmieniajaca wszystkie założenia gry.
Kurde, mógłbyś rozróżniać nieco pojęcia...
Robisz coś jako mod do SCII, to nazywaj to modem. Nie grą.
Dopóki nie masz zamiaru zarabiać na modzie, wujek Blizzard ma w głębokim poważaniu jak tego moda rozprowadzasz ;)

Cytuj
Właściwie te pojęcia mogą wiele się nie różnic, jeśli mogę osiągnąć ten sam cel modujac, lub wykonać na gotowym silniku. Przy czym przy modzie ogranicza nas tematyka gry, z rtsa nie zrobimy fps... Ale czy napewno ? Wystarczy spojrzeć na mody do hl2, które zmieniają ja na masowy deathmatch sadzonek, czy platformowke.
A gra, którą modujesz to niby nie "gotowy silnik"? ;)

Cytuj
Poczekam na SCII i popracuje na nim, do premiery powinienem mieć wszystko przemyslone.
Nie myśl, tylko rób. Poważnie. Bo w końcu wyjdzie tak, że będziesz miał XX stron rozpisanego pomysłu, którego 3/4 wywalisz po odpaleniu SCII. Względnie, po pierwszym weekendzie pracy z tym. Nie ogarniasz podstaw - nie dasz rady za wiele poprawnie zaprojektować.
Weź cokolwiek, choćby Source'a i weryfikuj pomysły na bieżąco.

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 25, 2010, 08:36:21
Bonsai, muszę przemyśleć jeszcze dużo...
W każdym razie robię to sam, no chyba ze ktoś beedzie chciał pomoc, ale nie nastawiam się na to, by moda ukonczyc. Heh, enemy territory tez jest modem ;) a pobieramy ja bez podstawki.

Blizz udostepni map editory, które lekko ułatwia mi prace.
Wybrałem scII poniewaz wiele osób będzie ja modowalo, i może znajdę jakieś wspracie.
Sam zajmuje się grafika 2d, 3d, projektowaniem stron i trochę programoania liznalem, ale za prawdziwy codding wezmę się dopiero po wielu konceptach i grafikach do gry, obiektach 3d etc.
Do samego kodowania powinni się zgłosić moi znajomi, wiec jakoś damy radę.

Zamierzam dodać wiele innowacyjnych pomysłów, jak multiplayer standardowy (szybka gra) jak i z zapisem stanu na naszych serwerach, czyli lekkie przejście do mmo.
Do tego mam opracowana fabule, wykradanie technologii przeciwnika... Będzie ciekawie ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 25, 2010, 11:24:42
Enemy Territory z początku miał być płatnym DLC. Jednak nie dali rady z singlem, wydali samo multi ;)
I nie jest modem, oryginalny silnik został dość mocno zmodyfikowany.

Jeśli sam nie liczycz na ukończenie moda - nawet się za niego nie bierz. Albo przemyśl to jeszcze raz i wytnij wszystko, co robi moda dużym. Zrób mały, ale skończ. Nieukończony projekt nikogo nie obejdzie.

Jest coś szczególnego w SCII, poza tym, że to towar od Blizzarda? Jeśli nie, tracisz czas, czekając na to. Pracowników znajdziesz również na scenach wielu innych gier.

Cytuj
Zamierzam dodać wiele innowacyjnych pomysłów, jak multiplayer standardowy (szybka gra) jak i z zapisem stanu na naszych serwerach, czyli lekkie przejście do mmo.
Co w tym innowacyjnego?

Cytuj
Do tego mam opracowana fabule, wykradanie technologii przeciwnika... Będzie ciekawie
Nie obiecuj. Pracuj  :P