Autor Wątek: Rzut izometryczny - czyli jaki silnik pod RTS ?  (Przeczytany 7280 razy)

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 22, 2010, 03:17:36
Witam, pytam czysto teoretycznie, na jakim gotowym silniku byście napisali RTS ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 03:36:31
Napisałbym na tym, w używaniu którego czułbym się najpewniej.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Marzec 22, 2010, 08:05:53
To pomogę chłopakowi i zapytam inaczej: Jakie znacie silniki zaprojektowane pod kątem gier RTS, które by mógł przetestować i wybrać z nich wygodny do użytku? :)
Dziękuję

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 22, 2010, 08:57:45
To pomogę chłopakowi i zapytam inaczej: Jakie znacie silniki zaprojektowane pod kątem gier RTS, które by mógł przetestować i wybrać z nich wygodny do użytku? :)
Dziękuję

Dzięki ale.. Wątpie żebym w praktyce któryś wykorzystał ;)
Wasze zdanie, czy jest sens żeby zrobić rzut izometryczny w CE3 ? UE3 ? Czy może po prostu ogre czy unity ?
Czy takie kombinowanie silnika by zmieniać perspektywe jest zalecane, czy nie jest mo(r)derstwem ? ;)
W sumie jak widziałem UT3 z widoku lotu ptaka... ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 22, 2010, 12:36:14
Cytuj
Wasze zdanie, czy jest sens żeby zrobić rzut izometryczny w CE3 ? UE3 ? Czy może po prostu ogre czy unity ?
Myśle, że w żadnym z tych silników nie da się uzyskać rzutu izometrycznego. Skoro i tak masz modele 3D, to po co rezygnować z perspektywy.

Offline DrUiD

  • Użytkownik
    • HaCra Team

# Marzec 22, 2010, 14:25:57
Myśle, że w żadnym z tych silników nie da się uzyskać rzutu izometrycznego.

a to niby dlaczego? zablokowane jest ustwianie macierzy projekcji? nie wydaje mi sie

Offline Liosan

  • Redaktor

# Marzec 22, 2010, 15:35:52
Myślę, że akcent w wypowiedzi Krzyśka powinien być na "po co" a nie "nie da się"... chociaż osobiście wole RTSy w rzucie izometrycznym od tych w "full 3d" :)

Liosan

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 22, 2010, 16:40:17
Przepraszam, może źle to ująłem.
Pełne 3d, ale w ustawieniu kamery w pozycji izometrycznej, bez możliwości zmian, np. w pionie, przybliżeniu, albo wogóle.
Czyli gra ma być w 3d, z 3ds etc, tylko silnik który pozwoli mi na ustawienie kamery w pozycji:


Nie znam się , dlatego pytam czy ustawianie kamery jest powszechne etc.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 22, 2010, 17:43:01
a to niby dlaczego? zablokowane jest ustwianie macierzy projekcji? nie wydaje mi sie
Proste, silnik jest robiony pod normalną projekcje, ustawiając rzutowanie izo najpewniej rozwali nam się cienie (sm,lightmapy,sv), df shading, culling ect, bo nikt nie jest głupi by tracić wydajność na taką możliwość.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2010, 17:46:55 wysłana przez świrus »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 22, 2010, 17:56:12
Cytuj
a to niby dlaczego? zablokowane jest ustwianie macierzy projekcji? nie wydaje mi sie
Nie tyle zablokowane, co po prostu nie ma takiej funkcji. W silnikach nikt nie każe zaprzątać Ci głowy macierzami, tylko ustawiasz kamerę i jazda.

Cytuj
Przepraszam, może źle to ująłem.
Pełne 3d, ale w ustawieniu kamery w pozycji izometrycznej
Jeżeli wcześniej ująłeś to źle, to teraz ująłeś fatalnie. ;) Nie ma czegoś takiego, jak pozycja izometryczna.

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 22, 2010, 19:10:19
a to niby dlaczego? zablokowane jest ustwianie macierzy projekcji? nie wydaje mi sie
Proste, silnik jest robiony pod normalną projekcje, ustawiając rzutowanie izo najpewniej rozwali nam się cienie (sm,lightmapy,sv), df shading, culling ect, bo nikt nie jest głupi by tracić wydajność na taką możliwość.

Dlatego pytam jaki silnik pod RTS się nadaje, mówisz ze UE3 nie bo się marnuje (bez komentarza) i rozwali cienie. Wiec pytam jakie się nadają...

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 22, 2010, 19:38:59
Dlatego pytam jaki silnik pod RTS się nadaje, mówisz ze UE3 nie bo się marnuje (bez komentarza) i rozwali cienie. Wiec pytam jakie się nadają...
A nie, nie powiem, foch z przytupem. Mnie się nie chce.

Offline Janusz

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 21:19:40
A na przykład, taki stary silnik jak id tech 3, nadawał by się do stworzenia na nim RTS'a? Nie ma raczej żadnych balastowych technologii. Ciekawe tylko jak by sobie radził z dużymi mapami.

Offline siso

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2010, 22:04:29
Z niniejszego tematu zalatuje lekko kwestią "marnowania" możliwości 3D na rzecz prezentacji wszystkiego a'la stara dobra izometryczna mapa. Tak na pierwszy niuch.
Tym, którym "szkoda", poleciłbym w takim razie obejrzeć sobie mapki w AoE3, gdzie układ mapy nawiązuje do poprzednich, klasycznych części gry. Widok niby-izometryczny jest defaultowy, a jak chcesz, możesz sobie mapę obrócić, że możliwości przybliżania nie wspomnę. Bo chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w danym momencie wyświetlać zawartość w sposób, jaki jest dla użytkownika korzystniejszy w odbiorze.

Offline Acanther

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 22, 2010, 22:25:37
Tak, takie układy przybliżania etc wchodzą w grę ;)
A tak jeszcze zapytam, na jakiej zasadzie będzie działał StarCraft II ?
Grał ktoś może w betę ?
Jest obracanie kamery ? Wasze reakcje , po gameplayach etc.