Autor Wątek: CryENGINE 3 is free :)  (Przeczytany 28081 razy)

Offline iniside

  • Użytkownik

  • +2
# Maj 13, 2012, 12:49:07
https://github.com/inkdev/CryMono

Pewnie kazdy zainteresowany już o tym i tak wie ale co tam.
.NET zastępujący LUA, Real-time scripting (zmiany widać odrazu w edytorze nic nie trzeba rekompilowac, restartowac etc).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 13, 2012, 17:03:47
I .NET jest wydajnieszy w tym przypadku niż Lua?

Offline Kuza

  • Użytkownik

# Maj 13, 2012, 21:29:46
W tym i w każdym innym. Dla lubiących benchmarki języków http://shootout.alioth.debian.org/u32/benchmark.php?test=all&lang=csharp&lang2=lua

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 13, 2012, 21:43:50
I .NET jest wydajnieszy w tym przypadku niż Lua?
Napewno nie jest mniej wydajny, a z drugiej strony warto wzisc pod uwage ze przy pomocy CryMono mozna gameplay w real-time pisać i odrazu testować, a w LUA pomimo, że interpretowany już nie (pomijam fakt, ze w LUA wogole sie nie da gameplay pisać).

Tak czy inaczej ja porownanin nie robiłem. Najrozsądniej byłoby sie spytać Runa na githubie (returnString).

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

  • +2
# Maj 13, 2012, 21:49:02
(pomijam fakt, ze w LUA wogole sie nie da gameplay pisać).
ORLY? Powiedz coś więcej.

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Maj 13, 2012, 22:35:46
ORLY? Powiedz coś więcej.
Zaraz sie dowiemy, że w czystym C nie można pisać gier, a w assemblerze nie da się pisać systemów operacyjnych. :)

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Maj 13, 2012, 23:22:08
Zaraz sie dowiemy, że w czystym C nie można pisać gier, a w assemblerze nie da się pisać systemów operacyjnych. :)
Koledze chyba chodzi o to, że w CryEngine przy pomocy Lua jest ciężko/nie da się napisać gameplayu.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 13, 2012, 23:39:14
ORLY? Powiedz coś więcej.
No w CE3 nie da sie pisać w LUA gameplayu. Można conajwyżej jego elementy (triggery, proste rulsety do trybu multi) etc.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 14, 2012, 00:34:16
No w CE3 nie da sie pisać w LUA gameplayu.
Bo... ?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 14, 2012, 00:40:12
W tym i w każdym innym. Dla lubiących benchmarki języków http://shootout.alioth.debian.org/u32/benchmark.php?test=all&lang=csharp&lang2=lua
Poprawna implementacja języka skryptowego do silnika to wcale nie jest taka oczywista rzecz. Zwłaszcza, jeśli masz tylko dostęp do części kodu. No ale tylko widzę kolosalną różnicę w prędkości. Jednak Mono żre kilkakrotnie więcej pamięci w większości tych testów, jeśli dobrze czytam ;)

Jakie to ma właściwie znaczenie pod CryEngine? Znaczna część tego co zazwyczaj załatwia się w skryptach tutaj wymaga klepania w C++ AFAIK. Jak więc różnice w zużyciu CPU i pamięci wpływają na grę? Czy to w ogóle jest zauważalne przy ograniczeniach konsol?

No w CE3 nie da sie pisać w LUA gameplayu. Można conajwyżej jego elementy (triggery, proste rulsety do trybu multi) etc.
Popraw mnie, jeśli się mylę. Na mój chłopski rozum w C# nie da się napisać nic więcej niż w Lua - taka konstrukcja silnika.
Jaki jest więc sens tej inicjatywy? ;)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 14, 2012, 01:08:01
Cytuj
Popraw mnie, jeśli się mylę. Na mój chłopski rozum w C# nie da się napisać nic więcej niż w Lua - taka konstrukcja silnika.
Jaki jest więc sens tej inicjatywy? ;)
No wlasnie. CryMono jest wrapperem na GameDll, i może rozszerzać jego funkcjonalność. Wiec da sie pisać więcej niż w LUA.
Nie wspominajac juz o tym, ze do C# masz całe IDE a do lua.. no wlasnie.

Cytuj
Bo... ?
O to, to już sie musisz spytać tego co pisał silnik.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 14, 2012, 01:40:23
No teraz z tym dll to trochę się rozjasnilo.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 14, 2012, 11:27:27
Nie wspominajac juz o tym, ze do C# masz całe IDE
Chodzi Ci o MonoDevelop?

A może da się podłączyć Cry+Mono pod VS?

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 14, 2012, 12:14:37
Chodzi Ci o MonoDevelop?

A może da się podłączyć Cry+Mono pod VS?
CryMono jest napisane w VS. A Mono jest używany tylko jako runtime, ale o ile dobrze pamiętam, Ruan na crydev.net mówił, że jak ktoś chce używać .NET to nie ma dużego problemu.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 12:18:56 wysłana przez iniside »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Maj 15, 2012, 20:20:38
Koledze chyba chodzi o to, że w CryEngine przy pomocy Lua jest ciężko/nie da się napisać gameplayu.
Aaa, to sorki ;) Zabrzmiało, jakby odnosił się do ogólnego programowania, a nie pod CE3.