Autor Wątek: CryENGINE 3 is free :)  (Przeczytany 27217 razy)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 22:15:47
Myśle, że w tym przypadku działa typowy mechanizm koła:
a) dużo ludzi zna UE
b) wiec bierzemy UE, bo łatwiej skompletować zespół który odrazu wie o co chodzi
Ale mówie z doświadczenia robienia contentu dla UE3 i dla CE3.
Największa oszczędnść czasu jest na przystosowaniu modelu pod lightmapy, której w CE3 robić nie trzeba.
A samo późniejsze iterowanie mapy też jest bajecznie proste i sprowadza sie do wciśniecia Ctrl+G :D. Człowiek odrazu widzi jak gra wygląda i działa bez potrzeby czekania, aż to się skompiluje, aż tamto się skompiluje itd.

O Xbox i PS3 bym się nie martwił.
Bo to jest na 99% zrobione w osobnych modułach, a cała reszta nie liczac scaleform i fmod jest robiona inhouse (;.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 22:21:15 wysłana przez Dab »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 15, 2011, 22:19:42
W UE3 też nie trzeba wypalać lightmap, od jakiegoś czasu jest tam wbudowany deferred renderer. Co do łatwości użycia nie wypowiem się, bo nie mam w tym zakresie doświadczenia.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 22:40:19
To prawda. Ale działa on tylko pod DX11. Tak czy inaczej bez lightmap traci sie rownierz GI, i ogólnie na wydajności, bo dynamicznie cienie są strasznie nieefektywne w Unrealu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 22:41:08 wysłana przez Dab »

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2011, 11:58:35
Epic jak epic... Sens używania takich wynalazków jak OGRE przestaje istnieć
OGRE nadal pozostaje "bardziej darmowy". Unity/UE/Cry nie są darmowe jeśli chcesz użyć komercyjnie.

Cytuj
* The source code for the graphics/game engine
W jakimś tam silniku (nie pamiętam którym) też mieli udostępnić "źródła". Potem się okazało że to tylko źródła do wyższej warstwy. Można było Mod'ować grę albo renderer, ale w granicach tego na co pozwala niższy poziom.

Offline BEZIMENNY45645

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 18:04:28
Można pobrać CryEngine 3 SDK razem z kodem źródłowym tu http://www.crydev.net/dm_eds/download.php?id=4

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 17, 2011, 18:57:48
W jakimś tam silniku (nie pamiętam którym) też mieli udostępnić "źródła". Potem się okazało że to tylko źródła do wyższej warstwy. Można było Mod'ować grę albo renderer, ale w granicach tego na co pozwala niższy poziom.

Albo jeszcze inna opcja -- udostępniamy źródła a potem pozywamy innych developerów za bezprawne użycie naszego kodu/algorytmów/whatever. Brzmi abstrakcyjnie, ale na dzień dzisiejszy bym się wcale nie zdziwił gdyby ktoś (niekoniecznie Crytek) tak zrobił.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 18:58:42
hm. SDK wymaga aktywacji przez internet więc taka opcja jest możliwa.

Offline Joker

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 19:33:06
A ja tam nawet nie będę patrzał na Crytek Engine 3, bo i po co, Unreal Developer kit jest bardziej przyjazny, a powiedzmy sobie szczerzę i na tym i na tym można tworzyć gry nextgen.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 17, 2011, 19:34:17
Niby co to zmienia?

Offline iniside

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 19:51:49
Ale co zmienia co ?

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 20:09:47
boost??! :)

bs.mechanik

  • Gość
# Sierpień 17, 2011, 20:11:54
E... Gdzie? W CryEngine? :D

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2011, 20:24:06
W tym kawalku, ktory dali... W zasadzie glownie zbior interfejsow.

bs.mechanik

  • Gość
# Sierpień 17, 2011, 20:48:53
No faktycznie. Nie jest tak różowo jak tu niektórzy przewidywali, ale dobre i to :)

//no to chyba czas stworzyć nowy poddział na forum ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2011, 20:54:10 wysłana przez bs.mechanik »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 17, 2011, 22:30:17
Dali źródła, bo edytor wydaje się nie mieć żadnych narzędzi do rzeźbienia gameplayu, a język skryptowy pewnie nie do końca starcza, by zrobić własną mechanikę ;)