Autor Wątek: CryENGINE 3 is free :)  (Przeczytany 27253 razy)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 22, 2011, 13:12:46
Pewnie żeby cokolwiek na tym silniku zrobić to trzeba będzie mieć jakiś komputer za co najmniej 2 tysiączki.
Komputer za 2k z 2006 != komputer za 2k z 2009. Zresztą, dwa tysiące to jest bardzo średnia półka.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BEZIMENNY45645

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2011, 13:35:55
Ja mówiłem cokolwiek,tzn. na minimalnych detalach.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 22, 2011, 13:54:26

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2011, 14:39:50
Pewnie żeby cokolwiek na tym silniku zrobić to trzeba będzie mieć jakiś komputer za co najmniej 2 tysiączki.
SandBox3 ma wzglednie male wymagania(tak samo jak Crysis 2), podobnie jak wynikowa gra (tzn. jesli wiesz co robisz, ale to jak wszedzie ;p).
Nawet jak masz przedpotopową karte graficzną, to nie ma problemów. Oczywiscie im szybsza, tym szybciej mozna pracować ;p.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 22, 2011, 15:41:47

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Maj 01, 2011, 23:38:28
W wypadku tego silnika sprawą oczywistą jest posiadanie dobrego komputera. Bawiłem się edytorem z Crysis-a 1 i owszem - o ile gra na minimalnych chodziła płynnie, tak edytorek ów już kiepsko. Komputer trzeba mieć dobry, ale z drugiej strony nie przesadzajmy - dużo tez zależy od naszych poziomów.. ;)

Offline BartazFA

  • Użytkownik

# Maj 14, 2011, 18:50:07
Jeszcze taka mała sprawa, a nuż coś się wam o uszy obiło, albowiem na necie znaleźć można sprzeczne informacje. Czy owe SDK będzie w pełni darmowe i... jakby to rzec? Niezależne? Czyli, że każdy będzie mógł robić sobie grę jaką tam mu się spodoba? Chodzą bowiem również pogłoski, że tym darmowym CE3 będzie można tylko modować Crysis'a 2. Jeśli ktoś jest w stanie rozjaśnić sytuację, będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdrawiam,
BartazFA

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 14, 2011, 20:29:01
Z wypowiedzi wynika iż najpierw wypuszczony zostanie edytor map do Crysis 2. Potem, w sierpniu chyba udostępnią pełnoprawne SDK.

Offline Hostel

  • Użytkownik

# Maj 16, 2011, 01:39:58
Pewnie żeby cokolwiek na tym silniku zrobić to trzeba będzie mieć jakiś komputer za co najmniej 2 tysiączki.

Pisząc rozbudowany projekt, który wymaga kompilacji( a zapewne wymaga jakiejś) potrzebny jest dobry komp. Sądzę że nie ma nic bardziej irytującego gdy pisze się kod lub wprowadza jedną poprawkę, która zabiera 1 minutę czasu a kompilacja zajmuje drugie tyle. Szybki sprzęt to podstawa, więc 2k na kompa to chyba minimum we wszelkim programowaniu - no chyba że klepe się w php gdzie wystarczy odświeżyć stronkę.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 16, 2011, 02:15:22
@Up: Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. ;)

Offline c0re

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2011, 13:50:18
Fajnie jak to prawda ze bedzie Pelne SDK chodzi mi o bibloteki c++ :)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 21:33:04
Cytuj
CE3 SDK Information : http://www.sluniverse.com/php/vb/other-grids-virtual-worlds/63205-free-cryengine-3-sdk-release.html
CE3 SDK (Non Commercial Version) FAQ : http://www.mediafire.com/?lni96aba676hmc6

The kit includes:

* The source code for the graphics/game engine
* The compiled version of the engine for 32 and 64 bit
* The "Sandbox 3" Editor program, for editing content such as game levels.
* 600MB of 7zip compressed sample assets (3d models, textures, scripts, animations, etc)
* Fmod Designer and Lame encoder for audio, and PolyBump application for making normal maps from high detail 3d models.

The advance copy does not include the following items, but they are available elsewhere, and likely will be in the final version:

* Plugins for 3dsMax, Maya, and Photoshop to export content to the engine's format
* Photobump application for making bump maps from two photographs of a real life object
* Additional misc tools and utilities to to help with animation and character creation
* Server software to set up a game or other host server.
Panowie.
Czapki z głów.

A całość tych dobrojdziestw będzie dostępna już w tym tygodniu.
Bardzo możliwe, że jutro, bo na Crymod, ma być jutro jakaś niespodzianka.

całość będzie działać pod nową domeną crydev.net (narazie przekierowuje na crmod.com).


Dokumentacja:
http://freesdk.crydev.net/dashboard.action

wkleje jeszcze FAQ, bo pewnie nie kazdemu chce się je sciągać :D
Cytuj
All rights reserved. Crytek, Crysis, Warface and CryENGINE are registered trademarks of Crytek in the EU, the USA & other countries.
All other trademarks are property of their respective owners.
CryENGINE 3 FAQ
General
1. What sets CryENGINE 3 apart from other technologies?
Crytek is the innovator of real-time technology, not only by employing new cutting edge approaches, developed in worldwide research for photorealistic real-time graphics, but also by inventing new solutions which set new standards in the industry. Crytek has shown several times that the core values of its technology, fast production iteration through real-time approaches in all disciplines of computer graphics and content generation, result in superior products at manageable production cost. Using Crytek’s technology, CryENGINE, you are given the tools to make your vision a reality, without having to worry too much about the technical depths of achieving best quality and platform compatibility, with proven fast workflows enabling your team to reach maximum productivity.

2. Where can I get the Free CryENGINE 3 SDK?
You can download the Free CryENGINE 3 SDK from our new community portal www.crydev.net. As long as you register for an account on that site and accept the terms and conditions and our End User License Agreement, which we encourage you to read, you can run CryENGINE 3 and use it for non-commercial purposes.

3. Do I have to register in order to use the Free CryENGINE 3 SDK?
Yes, you have to create an account on crydev.net. You need your CryDev account in order to use the Free SDK.

4. What kind of developer support is available for the Free CryENGINE 3 SDK?
We'll be giving you a completely new community site, www.crydev.net. This site brings all our communities together − from mappers to modders to indie developers and will therefore be a huge gathering of wide-ranging knowledge all around CryENGINE® development. There are many tutorials available and we'll also be sharing our documentation with you, which is written by the developers of the engine. The documentation will be updated regularly. You can find the documentation on crydev.net.
5. Will the Free CryENGINE 3 SDK be updated regularly?
Yes, we will update the free CryENGINE® 3 SDK regularly, to make sure you have access to all the advances we make to CryENGINE®3.

Business and Legal
1. Is the CryENGINE 3 SDK really free to use?
Yes. Anyone can now download a full version of the best All-In-One Game Development Engine, for free and use it without charge for non-commercial game development. If you are distributing your game or application for free (and not charging for your work in producing it, whether directly or indirectly), no additional license is required. If you are looking to use CryENGINE 3 for a commercial game or in any way that is not specifically allowed in the End User License
All rights reserved. Crytek, Crysis, Warface and CryENGINE are registered trademarks of Crytek in the EU, the USA & other countries.
All other trademarks are property of their respective owners.
Agreement (EULA), you must contact Crytek to agree on commercial terms and a license for your use.

2. Is it the same Engine Crytek use in their Games?
Yes, we'll be giving you access to an up to date version of CryENGINE®3 − the engine we use, the engine we give to our licensees and the same engine that powers Crysis®2 and Warface®. This will be a complete version of our technology including C++ game code access, our content exporters, script samples, new improved Flowgraph and a host of great asset examples, which will allow teams to build complete games from scratch for PC. Some features, such as DirectX11 have not been implemented into the Free SDK yet, but will be coming very soon.

3. Can educational facilities and students use it for free?
You can use CryENGINE 3 for free in educational facilities, even if you are charging tuition. We have always offered our engine for free to educators, but now individual students can freely download the engine and use if to learn about real-time 3D development.

4. I want to commercialize my product. Is there any licensing option available for Independent Developer?
We have attractive licensing options for small indie developers. Please visit www.mycryengine.com to contact Crytek to find out more.

5. Can I release my projects for free?
If you are distributing your game or application for free (and not charging for your work in producing it, whether directly or indirectly), no additional license is required. If you are looking to use CryENGINE 3 for a commercial game or in any way that is not specifically allowed in the End User License Agreement (EULA), you must contact Crytek to agree on commercial terms and a license for your use.

6. Do you have any other questions?
If you have any other questions that aren’t answered here, don’t hesitate to contact us at mycryengine@crytek.com.

Installation and Usage Requirements
1. What are the system requirements for Developer?
 Supported operating Systems: XP, Vista, Windows 7 (with Windows 7 recommended)
 CPU: Intel Core 2 Duo 2GHz, AMD Athlon 64 X2 2GHz or better
 Memory: 4 GB RAM recommended
 Video Card : nVidia 8800GT 512MB RAM, ATI 3850HD 512MB RAM or better

2. How to get started?
Prior to running the Free CryENGINE 3 SDK, make sure to have the latest DirectX version installed. To start the Free CryENGINE 3 SDK after having downloaded it, unpack the file with any unpacking software (e.g. Winrar, Winzip,) and execute the Sandbox Editor.exe. It can be found in the Bin64 directory (also found in the Bin32 folder for 32-bit users) of the CryENGINE root folder.
All rights reserved. Crytek, Crysis, Warface and CryENGINE are registered trademarks of Crytek in the EU, the USA & other countries.
All other trademarks are property of their respective owners.
Additional help to setup Crytiff plugin, 3ds Max & Maya exporters and general Engine Usage can be found in the documentation on crydev.net.

3. Can other users open my levels?
With this release, only you can open the levels you work on. With upcoming SDK releases the level management system will be extended to allow for the assignment of levels to projects, which multiple people can work on. At that point, only users who are part of a project will be able to edit levels of a project, while all users can open levels with the Launcher. Levels which are created now can be transferred to projects later on, so none of your work will be lost.
The level management system will protect your creations against misuse by others and allow you to define who may work on your project, while you are still able to share the project to the public.

4. Why does the Sandbox UI not render the edge of the UI edges?
This is a bug which will be fixed in the next release. You can work around it by reapplying the UI skin through menu option View > Skins > CryDark.

5. Why does Launcher stall on loading my level?
In order to be able to run a level in Launcher, you have to follow two actions first:
 Save the level which you have open in Sandbox
 Choose option File > Export to Engine
Coż ja moge powiedzieć.
Jesli chodzi o nowych twórców, którzy jeszcze nie piszą gry... Epic, ma naprawde czego się obawiać, bo development na CryEngine3 jest dużo bardziej efektywny niż na Unreal Engine. Szybsze iteracje, szybsze tworzenie contentu, jeno kodowanie troche bardziej skomplikowane (porównójac UnrealScript do C++ oczywiscie).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 21:48:26 wysłana przez iniside »

bs.mechanik

  • Gość
# Sierpień 15, 2011, 22:01:11
Epic jak epic... Sens używania takich wynalazków jak OGRE przestaje istnieć

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 22:04:27
To samo ludzie mówili jak Unity i UE poszły "free" a jakoś się trzyma. Myślę, że ciężko byłoby przerobić taki CryEngine do np. RTSa

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 15, 2011, 22:05:23
Cytuj
development na CryEngine3 jest dużo bardziej efektywny niż na Unreal Engine. Szybsze iteracje, szybsze tworzenie contentu

Pewnie dlatego tak mało gier używa UE a tak wiele wyszło na wszystkich wersjach CE razem wziętych ;)

Z tym source code bym się tak nie napalał. Abstrahując od wszystkich innych powodów, nie mogą wypuścić kodu łamiącego NDA XBox i PS3 SDK. Tudzież wszystkich innych middleware użytych.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2011, 22:15:14 wysłana przez Dab »