Autor Wątek: CryENGINE 3 is free :)  (Przeczytany 28247 razy)

bs.mechanik

  • Gość
# Marzec 16, 2010, 20:24:44
http://mycryengine.com/index.php?conid=3

Licencja dla studentow. Niestety, zarejestrowac sie moga tylko pracownicy uczelni, z tego co wyczytalem. Ale mozna poprosic ktoregos z prowadzacych, o sciagniecie biblioteki.
Nie wiem, czy jest to wersja podobna do tego co prezentuje udostepiniony niedawno UE3, czy moze sa to toole / (lib + hpp).

:)

//edit:
podziekowania dla Netrixa, za podrzucenie linka z newsem ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2010, 01:05:29 wysłana przez bs.mechanik »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 21:20:20
Jakoś tak w krzyżu czuję, że powoli się kończą czasy 2-3 silników za grubą kasę a zaczynają czasy silnej konkurencji :)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 21:29:34
Jakiej konkurencji? Epic ma wlasciwie monopol. CryEngine ma ilosc licencji na poziomie Aurory :) Unity jest spoko, ale to bardziej do malych gierek niz czegos powaznego na razie.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 21:48:24
Jakby szanse naszych domorobów nie były wystarczająco małe ;)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 22:12:47
Jakiej konkurencji? Epic ma wlasciwie monopol. CryEngine ma ilosc licencji na poziomie Aurory :) Unity jest spoko, ale to bardziej do malych gierek niz czegos powaznego na razie.
CE3 nie ma na karku tylu lat co UE3 więc ciężko porównywać zasięg. CE2 nie miał wsparcia dla konsol, więc siłą rzeczy był silnikiem interesującym mało kogo. Za rok będzie się można pastwić nad CE3, ale teraz jeszcze chyba odrobinę za wcześnie. ;)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 22:33:55
CE3 nie ma na karku tylu lat co UE3 więc ciężko porównywać zasięg. CE2 nie miał wsparcia dla konsol, więc siłą rzeczy był silnikiem interesującym mało kogo. Za rok będzie się można pastwić nad CE3, ale teraz jeszcze chyba odrobinę za wcześnie. ;)
Moge rok poczekac :) To nie kwestia silnika, tylko pozycji. Bralem niedawno udzial w dyskusji nad ew. wyborem technologii. Padla propozycja CE3, ale problem jest taki, ze wlasciwie nikt oprocz Cryteka na tym gier nie robi (jakies rosyjskie egzotyki, Merchants of Brooklyn + Aion). Ciezko wyskakiwac z grubej kasy na taki niesprawdzony deal, skoro alternatywa jest UE3 z tysiacami znajacych go ludzi i setkami zrobionych tytulow. Zreszta, glowny programista grafiki z Cryteka juz siedzi w Epicu i szyje UE4, wiec chyba tez zrozumial, ze to slepa uliczka :)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 22:47:33
CE3 nie ma na karku tylu lat co UE3 więc ciężko porównywać zasięg. CE2 nie miał wsparcia dla konsol, więc siłą rzeczy był silnikiem interesującym mało kogo. Za rok będzie się można pastwić nad CE3, ale teraz jeszcze chyba odrobinę za wcześnie. ;)
Moge rok poczekac :) To nie kwestia silnika, tylko pozycji. Bralem niedawno udzial w dyskusji nad ew. wyborem technologii. Padla propozycja CE3, ale problem jest taki, ze wlasciwie nikt oprocz Cryteka na tym gier nie robi (jakies rosyjskie egzotyki, Merchants of Brooklyn + Aion). Ciezko wyskakiwac z grubej kasy na taki niesprawdzony deal, skoro alternatywa jest UE3 z tysiacami znajacych go ludzi i setkami zrobionych tytulow. Zreszta, glowny programista grafiki z Cryteka juz siedzi w Epicu i szyje UE4, wiec chyba tez zrozumial, ze to slepa uliczka :)
Zgaduję oczywiście, ale pewnie nie miał nic przeciwko zmianie a i Epic z płynnością finansową problemów nie ma, więc mógł sypnąć szczodrze groszem. :) Jestem skłonny uwierzyć, że przy odpowiednio kuszącej cenie CE3 może znaleźć chętnych do spróbowania tej technologii a tym samym świat będzie się mógł przekonać czy to dobry deal, czy kot w worku. :]

No i to mityczne "główny programista", jakby to nie był team effort. ;)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 23:05:48
No i to mityczne "główny programista", jakby to nie był team effort. ;)
Mniejszy niz moze sie wydawac. Zespoly od silnika to jednak nie setki osob, a za konkretne feature'y odpowiadaja czesto konkretne osoby. Gdyby nie bylo Mittriga, to nie byloby SSAO w CE.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2010, 23:43:13
No i to mityczne "główny programista", jakby to nie był team effort. ;)
Mniejszy niz moze sie wydawac. Zespoly od silnika to jednak nie setki osob, a za konkretne feature'y odpowiadaja czesto konkretne osoby. Gdyby nie bylo Mittriga, to nie byloby SSAO w CE.
Nie twierdzę, że Mittring jest przeciętniakiem, ale w tym momencie Crytek ma wyglądającą względnie sensownie technologię i jego odejście nie spowoduje utraty wszystkich ficzerów, nad którymi pracował. W niedalekiej przyszłości Crytek może "nabyć" kogoś nie mniej utalentowanego. To nie jest tak, że się świat bez niego kończy. Nie wiem jakie były przyczyny Twojego przejścia z CDPR do Starbreeze, ale przypuszczam że (jeśli nie była to masowa ucieczka z Red) CDPR sobie poradzi i jakoś zaistniałą lukę wypełni. Nie dlatego, że jesteś słaby, a przez to, że taka natura pisania softu: ludzie przychodzą i odchodzą. Brak Mittringa ma pewnie większe znaczenie dla przyszłości linii CE niż dla samego CE3.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Marzec 17, 2010, 00:23:52
Padla propozycja CE3, ale problem jest taki, ze wlasciwie nikt oprocz Cryteka na tym gier nie robi (jakies rosyjskie egzotyki, Merchants of Brooklyn + Aion).
I właśnie o to chodzi :) Do tej pory gdy ktoś się decydował na zakup silnika (czyt. był gotowy szarpnąć się na grubszą kasę), to wybór był "oczywisty" i brał się głównie z samonapędzającej się popularności Unreal'a. Unity w najnowszym surveyu gdmaga wyprzedziło Unreala. Każdy taki minimalny wzrost hype'a przy którymś silniku spowoduje że ten wybór już przestaje być aż tak oczywisty. Koniec końców Unreal będzie musiał spuścić z tonu i zacznie się obniżanie cen.
IMO Unreal, który do tej pory był raczej PC specific, przespał trochę ten moment stania się oczywistym wyborem w konsolach. Wyszło dużo dobrych gier bez "udziału" Unreala, więc przy odrobinie chęci różnych developerów, może się pojawić kilka nowych licencjonowanych silników.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 17, 2010, 00:50:03
Nie twierdzę, że Mittring jest przeciętniakiem, ale w tym momencie Crytek ma wyglądającą względnie sensownie technologię i jego odejście nie spowoduje utraty wszystkich ficzerów, nad którymi pracował. W niedalekiej przyszłości Crytek może "nabyć" kogoś nie mniej utalentowanego. To nie jest tak, że się świat bez niego kończy.
Jasna sprawa, 100% racji. Jest to bardziej cios PR-owski niz jakos strasznie bolesny w rzeczywistosci. Uwazam jednak, ze Crytek musi znalezc jakis sposob, zeby przekonac znana/dobra firme do zakupu ich silnika (dac za darmo?). Inaczej nie ma szans na konkurencje z UE.

Cytat: Esidar
Koniec końców Unreal będzie musiał spuścić z tonu i zacznie się obniżanie cen.
Akurat jezeli chodzi o ceny, to Epic jest b. elastyczny i mozna sie z nimi ladnie dogadywac (lepiej niz z Crytekiem, smiem twierdzic).

Offline Wosiu

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2010, 20:00:45
CryEngine3 postąpił tak samo jak z silnikiem Unreal Engine (skrót UDK, z ciekawości mam go na laptopie) :), ale wg mnie gdyby zrobili tak samo jak ma Unreal czyli bez rejestracji tylko po prostu ściąganie, to by było dobrze, choć rejestracja ma swoje zalety :D

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Marzec 19, 2010, 02:47:32
Tylko że CE3 nie jest dla każdego, tylko dla firm bądź uczelni. Udostępniają, ale nie dają byle komu.

Offline Joker

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2010, 19:33:32
Cytuj
Tylko że CE3 nie jest dla każdego, tylko dla firm bądź uczelni. Udostępniają, ale nie dają byle komu.
I dla tego ten silnik jest słaby. Szczerze mówiąc mam ten engine na kompie, mam też UDK. I z ręką na sercu mogę powiedzieć że UDK jest prostszy od konkurenta.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Marzec 19, 2010, 20:43:34
Cytuj
Tylko że CE3 nie jest dla każdego, tylko dla firm bądź uczelni. Udostępniają, ale nie dają byle komu.
I dla tego ten silnik jest słaby. Szczerze mówiąc mam ten engine na kompie, mam też UDK. I z ręką na sercu mogę powiedzieć że UDK jest prostszy od konkurenta.
Ta, i pewnie oba odpalasz na GTX 480 pod Windows 8 (ofc 128-bitowym). :)