Autor Wątek: Unlimited Detail  (Przeczytany 10268 razy)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 02, 2011, 19:39:40
Czekam na wyniki.

Ja juz przemyślałem jak mogło by to działać, przeszło 4km biegu zleciało :)
Jednak bez przezroczystości i z dużymi artefaktami.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2011, 19:42:37 wysłana przez świrus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline puchacz-I

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2011, 20:14:37
Cytuj
Można, ale nie widzę większego sensu w tych buforach liniowych.

Zasada działania takiego bufora w przypadku mojego algorytmu różni się znacząco od tego stosowanego wraz z rasteryzacją. Źródłem różnicy jest to, że w rasteryzacji kolejność rysowania jest przypadkowa. Dlatego po zapisie do takiego bufora (zazwyczaj jest to jakaś lista - element zawiera wskaźnik na element kolejny etc.) należy posortować elementy, wyliczyć ich wagi, oświetlić i wyliczyć średnią ważona. Inaczej jest gdy obiekty są rysowane w kolejności od najbliższych do najdalszych (są już posortowane). W takim przypadku można w buforze ramki zachować współczynnik widoczności, który następnie jest wykorzystywany do określania wag kolejnych elementów zapisywanych do bufora liniowego (elementy są niezależne). Po oświetleniu elementu wymnażamy uzyskany wynik przez wagę i dodajemy do obrazu finalnego (z zachowaniem lokalności odwołań do obrazu - wynika ze wcześniejszego sposobu przechodzenia drzewa).

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Sierpień 02, 2011, 20:26:31
Nie zmienia to faktu, że cały ten ambaras byłby wyłącznie dla przezroczystości, której w rzeczywistym świecie jest tyle, co kot napłakał. Można by ewentualnie na tym postawić antyaliasing, ale to też jak dla mnie nie uzasadnia kosztu.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd


Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 02, 2011, 22:12:05
Akurat to co napisał Notch to akurat już wiemy.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 04, 2011, 10:51:14
Notch wrzucił drugą notkę: http://notch.tumblr.com/post/8423008802/but-notch-its-not-a-scam

W niej ciekawy link do YT: animacja postaci na voxelach (3M voxeli, gpu, 30+FPS)
http://www.youtube.com/watch?v=tkn6ubbp1SE

Hm.

Offline głos

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2011, 12:13:50
Filmy z voxelowych silników pokazują grafikę która ładnie wygląda z daleka, w chwili przybliżenia widzimy jednak okrutną pixelozę. Ciekawe czy unlimited detail rozwiązuje sprawę szczegółowości przy bliskim podejściu do elementów grafiki. Jeżeli tak to jednak ich technologia nie byłaby klasycznym podejściem voxelowym.

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Sierpień 04, 2011, 13:00:43
Cytuj
Filmy z voxelowych silników pokazują grafikę która ładnie wygląda z daleka, w chwili przybliżenia widzimy jednak okrutną pixelozę. Ciekawe czy unlimited detail rozwiązuje sprawę szczegółowości przy bliskim podejściu do elementów grafiki. Jeżeli tak to jednak ich technologia nie byłaby klasycznym podejściem voxelowym.
W przypadku sparse voxel oct tree nie widzę problemu. Każdy węzeł drzewa po przybliżeniu możesz zagęścić, więc nawet jeżeli skończą się detale zapisane przez autora, to dalej można detale wygenerować proceduralnie (ot, chociażby interpolacja, co by zamiast pikseli były ładne zaokrąglone powierzchnie).

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 00:06:07
Ja jestem ciekaw kto będzie przygotowywał content dla tak szczegółowych modeli. Nie każdy ma dostępny trójwymiarowy skaner, a z resztą jak chyba sami autorzy filmika zauważyli, smoka czy jednorożca i tak nie zeskanuję ;)

Ciekaw też jestem dlaczego filmiki są statyczne. Nie widzę na razie animacji tych miliardów punktów bez pogrupowania ich w coś wyższego poziomu, a to się w ich silniku niekoniecznie musi łatwo zrobić.

Offline vinc999

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2011, 00:17:43
Ciekaw też jestem dlaczego filmiki są statyczne. Nie widzę na razie animacji tych miliardów punktów bez pogrupowania ich w coś wyższego poziomu, a to się w ich silniku niekoniecznie musi łatwo zrobić.

Moze juz widziales: http://www.youtube.com/watch?v=tkn6ubbp1SE
Choc moze jeszcez to dosc niewiele.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 15, 2011, 00:33:45
Zaprzeczam, jeden smok w skali 1:10 znajduje się w szkole plastycznej.

:)