Autor Wątek: Unlimited Detail  (Przeczytany 10596 razy)

Offline blizniak

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2010, 01:33:53
bo to był filmik w stylu "dajcie nam pieniążki to to co obiecaliśmy stanie się prawdziwe".
czekam na demko.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Moderator
    • blog

# Marzec 11, 2010, 02:22:51
Cytuj
Zresztą kłopoty z oświetleniem też mnie nie dziwią - punkt jak zauważył koleś na filmiku w przeciwieństwie do tri nie ma kierunku, a dzięki temu też nie ma normalnej - żeby obliczyć normalną trzeba szukać sąsiednie punkty i wyliczyć (jeśli tych punktów jest unlimited to i w nieskończoność będzie szukał samej normalnej ;p) - dlatego są cienie bo wystarczy sprawdzić czy promień w stronę światła trafia na jakiś punkt, a oświetlenia nie ma.

Po co normalne, skoro całość jest unlimited to można i unlimited global illumination policzyć przecież.

Offline skoti

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2010, 09:51:53
Cytuj
Zresztą kłopoty z oświetleniem też mnie nie dziwią - punkt jak zauważył koleś na filmiku w przeciwieństwie do tri nie ma kierunku, a dzięki temu też nie ma normalnej - żeby obliczyć normalną trzeba szukać sąsiednie punkty i wyliczyć (jeśli tych punktów jest unlimited to i w nieskończoność będzie szukał samej normalnej ;p) - dlatego są cienie bo wystarczy sprawdzić czy promień w stronę światła trafia na jakiś punkt, a oświetlenia nie ma.

Po co normalne, skoro całość jest unlimited to można i unlimited global illumination policzyć przecież.
Do tego trzeba wiedzieć jak się odbijają promienie i strzelać samplami np. w hemispherze otaczającej NORMALN¡ (nie możesz strzelać wokół punktu, bo jak trafisz w przeciwną stronę do normalnej przejdziesz przez pusty obiekt (tym się chyba różni od Voxeli, że te punkty to tylko skorupa) i pobierzesz kolor jakiegoś punktu z przeciwnej strony obiektu)... więc i tak się przyda ;].

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Marzec 13, 2010, 13:36:17
Dla mnie ten filmik jest odpychający. Za dużo zachwalania, marketingu, PR i tego typu rzeczy, a za mało konkretów i szczegółów technicznych.

Offline dannte

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2010, 14:23:04
Dla mnie ten filmik jest odpychający. Za dużo zachwalania, marketingu, PR i tego typu rzeczy, a za mało konkretów i szczegółów technicznych.
No ale jak inaczej ta prezentacja miała wyglądać, skoro film nazywa się "propaganda2009" ;)
Niestety, jeszcze daleko do szczegółów technicznych.

bs.mechanik

  • Gość
# Marzec 13, 2010, 16:01:30
Poza tym, to bylo brzydkie. Wygladalo to jak prerenderowana grafa z polowy lat '90.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 01, 2011, 18:58:36
UPDATE:
http://youtu.be/UKUuUvDSXk4

Przyznam że z tymi kamyczkami to mnie zaskoczyli w ~2:40.

Offline Dab

  • Moderator
    • blog

# Sierpień 01, 2011, 19:39:36
Bądźmy naiwni i załóżmy, że faktycznie wymyślili super-zoptymalizowany sposób przechowywania/wyświetlania wokseli/chmur punktów. Nie rozwiązuje to jednak problemu animacji. Co nam po super-szczegółowych, ale statycznych modelach?

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Sierpień 01, 2011, 19:42:06
Hm... Szkielety? Jeśli do kości przyporządkujemy "chmurę" tych punkciorów animację da się opisać.

Offline IguanaBen

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2011, 19:49:43
@Dab W sumie tak, ale przecież to właśnie modele statyczne są tym na czym się najwięcej oszczędza. Jak można zauważyć na filmiku zwracają uwagę na braki szczegółowości otoczenia, ale do modeli broni/postaci przyczepić się raczej nie można.

bs.mechanik

  • Gość
# Sierpień 01, 2011, 19:54:30
Też mi się wydaje, że problem animacji można rozwiązać. Ja nadal uważam, że jest to brzydkie i wygląda jak prerenderowane animacje z wczesnych lat 90'.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 01, 2011, 20:03:01
Na stronie firmy mówią że nadal nad tym pracują.
I czytałem że ich soft obsługuje wszelakie animację oraz destrukcję terenu.

No na dodatek dostali 13mln dolarów australijskich grantu.

Po prostu albo fake albo wtf.

Offline FoToN

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2011, 20:06:33
czytałem że ich soft obsługuje wszelakie animację oraz destrukcję terenu
Więcej zyskaliby na pokazaniu tej animacji oraz destrukcji terenu niż tylko na napisaniu "że to mają". Jeśli to mają to czemu nie dadzą filmiku/demka? Bez demka dużo nie mogę na ten temat powiedzieć.

bs.mechanik

  • Gość
# Sierpień 01, 2011, 20:11:10
Bo był to filmik w stylu: "hej, żyjemy jeszcze i jesteśmy bardziej zajebiści, niż byliśmy poprzednio".

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 01, 2011, 20:19:41
@FoToN
Nie jestem ich rzecznikiem prasowym.