Autor Wątek: Zderzenie Czasów v2  (Przeczytany 5186 razy)

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 17:16:52
Witam ponownie. Zapewne niektórzy gracze od razu skojarzą mnie z leniem i pseudomoderatorem gier. Dlatego chciałbym przedstawić drugi pomysł, jaki mam. Wiem, że pomysł to mało, więc postaram się to jakoś dokładniej rozpisać.
Otóż, postanowiłem ostatnio ponownie popróbować zrobić moją "grę marzeń". Wiem, że jest to zadanie niemal awykonalne, więc dlatego wpadłem na pomysł czegoś w rodzaju gry testowej.
Mianowicie: bez modowania, bez tworzenia w czystym kodzie, a na silniku. Kolega mi podesłał linka z działającą wersją silnika Realm Crafter, nie wiem skąd go wytrzasnął. Silnik bardzo dobry na moje oko, byłby doskonałą podstawą.
Sam powoli babrzę się w 3D, korzystam m.in. z Wings 3D i potrafię w nim teksturować, więc pierwsze przedmioty sam mógłbym wykonać.
Baza bardzo mała, więc dam więcej gadki, by nie było, że jestem kolejnym noobem który w nocy obudził się i powiedział "Napisze sóper giere!"

Pomysł, tak jak poprzednio, nazywa się Zderzenie Czasów, już bez Project ZC. Na silniku zamierzałem stworzyć coś w rodzaju wersji mega-alpha, którą można by pokazać światu jako namiastkę, co daje znacznie większe szanse na przyszłość niż samodzielne pisanie linijka po linijce własnej gry.

Pomysł nazywa się Zderzenie Czasów, ponieważ, jak ktoś czytał poprzedni temat, zamierzam w nim połączyć gry z Przyszłością jak i te z Przeszłością (duże litery użyte specjalnie). Czyli roboty, anioły, lasery, lance, kotołaki itp. Więc standard dla pomysłów lamerów, choć mam nadzieję, że takowego nie przypominam.
Silnik, z tego co widziałem, pozwala na wprowadzanie sporej ilości statystyk (bodajże 15), jak i na dodawanie dowolnych przedmiotów oraz ich edycję. Słowem, silnik bardzo porządny, pomimo dużej prostoty w robieniu.
Niestety, jako że nie mam żadnego doświadczenia w dźwiękach, prawdopodobnie użyte będzie w tym celu dźwięki znalezione na internecie na wolnej licencji.

Teraz kawałek pierwszych porządnych planów o grze więc będzie Spoiler:
[spoiler]
Grę rozpoczynamy na skraju urwiska, za nami jest świecący portal. Nic nie mamy przy sobie ani na sobie. Jak na razie obraz z oczu. Podchodzi do nas Pustelnik.
"Ach, kolejny przybysz! Witaj w Universum Zderzenia. Jestem strażnikiem Portalu, który za sobą widzisz. Jeżeli oczy mi nie kłamią, to nie jest to Twoja pierwsza podróż pomiędzy uniwersami, nieprawdaż? Choć proszę za mną, musimy wpisać Cię do rejestru. " Zaczyna odchodzić, a my dostajemy pierwsze zadanie: podążać za nim.
Chwilę idziemy, oddalając się od szczeliny leżącej za portalem i wkraczamy na łąki. Dochodzimy do jakiegoś niewyglądającego przytulnie domku.
"Musisz dostać jakiś ekwipunek, nieprawdaż? Zobacz do szuflady i weź sobie te rzeczy, które uznasz za pożyteczne." mówi pustelnik, po czym staje. Dostajemy kolejne zadanie, zebrać przedmioty z komody. W komodzie są: skórzana bluza, skórzane spodnie, miecz straży. Jeżeli rozejrzeć się dokładniej po pomieszczeniu, znajdziemy jeszcze wytarte rękawice i stare buty. Gdy zagadamy ponownie do pustelnika, ten ruszy w dalszą drogę, a poprzednie zadanie wróci. W trakcie pochodu napadnie na nas grupa zbójców/goblinów/orków/tych-złych. Pustelnik odpiera jednym zaklęciem większość, ale zostaje dla nas 2-3 przeciwników. Dostajemy od niego zaklęcie. Teraz walka: gdy dostajemy obrażenia, ekran zabarwia się częściowo na czerwono. Gdy używamy zaklęcia, ekran pierw traci kolor, po czym przygasa, gdy jest niski poziom many.
Walka nie jest trudna i szybko pokonujesz potwory. Pustelnik Ci dziekuje, po czym idzie dalej, a to dalej nie jest daleko, bo zaczyna się kamienny trakt, a po tym kończy się plansza i wchodzicie na Tereny Trójkrólestwa...
[/spoiler]
I ważne pytanie, zadawane przez każdego lamera, ale dla mnie ważne: co sądzicie? Postaram się niedługo pokazać jakiś screen, np broni itp...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2010, 17:35:44
Cytuj
co sądzicie?
Ach, kolejny przybysz! Witaj na Forum Warsztatu. Jestem moderatorem Portalu, który przed sobą widzisz. Jeżeli oczy mi nie kłamią, to nie jest to Twój pierwszy post w tym dziale, nieprawdaż? Choć proszę za mną, musimy wpisać Cię do rejestru. (sorki, ale nie mogłem się powstrzymać ;))


A tak serio, to brzmi to jakbyś chciał samemu zrobić Obliviona. Będziesz miał oczywisty problem z pozyskaniem grafiki/grafików.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 08, 2010, 17:37:16
awykonalne

Gwarantowany dobry humor do końca dnia. :) Mam nadzieję, że wytknięcie tego tworu językowego nie będzie dla Ciebie zbyt amotywacyjne :D.


A co sądzimy? Ja sądzę że zbyt dużo sił zużywasz na dumanie o tym projekcie i pisanie takich postów, a za mało na robienie go. Jak na razie zupełnie nie ma czego komentować. Każdy z nas chce być twórcą dobrych gier.
Zamknij to forum i bierz się za tworzenie! Pewnie nie wyjdzie, ale co tam, nauczysz się czegoś, spróbujesz jeszcze raz za rok, będzie fajnie! :).

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 18:02:44
Grę rozpoczynamy na skraju urwiska, za nami jest świecący portal. (...) co sądzicie?
Że ponownie zaczynasz od d.py strony. Znowu z Twojego opisu nie wynika żaden spójny pomysł na grę - masz jedynie kilka luźnych elementów fabularnych i gameplay'owych, które chciałbyś zobaczyć w grze. A to nie jest opis gry.

Łapiesz się za grę, która jak mniemam jest RPGiem, tak? Przeczytałeś cokolwiek na temat teorii tworzenia takich gier? Jest sporo ciekawych narzędzi, które pomogą Ci przedstawić innym grę w sposób, z którego wynika coś więcej niż to jak chciałbyś, żeby wyglądało pierwszych 5 minut gry. Mam dobry dzień, więc przedstawię jedno z takich narzędzi: Power 19. To 19. pytań na temat RPG, na które powinno się odpowiedzieć przed zabraniem się za jej tworzenie. Nie wszystko z papieru da się 1:1 przenieść na komputer, ale starałem się to zrobić w miarę wiernie.

1. O czym jest Twoja gra? (o jakich ludziach, problemach, rzeczach opowiada)

2. Czym zajmują się postacie w grze? (jakie czynności w świecie gry wykonują)

3. Czym zajmują się gracze? (jakie czynności przed komputerem wykonują)

4. W jaki sposób świat umacnia to, o czym jest gra?

5. W jaki sposób tworzenie postaci (lub jego brak) wzmacnia to o czym jest gra?

6. Jakie zachowania i działania gra nagradza i karze?

7. W jaki sposób gra nagradza lub karze gracza?

8. Jaki jest udział gracza w budowaniu fabuły gry?

9. Jakie elementy gry mają przykuwać uwagę gracza? (co sprawia, że ktokolwiek będzie chciał w grę grać)

10. Jak wygląda mechanika gry?

11. W jaki sposób mechanika wzmacnia to o czym jest gra?

12. W jaki sposób postać w grze dojrzewa?

13. Jak wzrost postaci wzmacnia to o czym jest gra?

14. Co chcesz wywołać u graczy swoją grą?

15. Jakie aspekty gry uważasz za najistotniejsze i chcesz im poświęcić więcej uwagi?

16. Jaka część gry najbardziej Cię interesuje i dlaczego?

17. Co takiego odróżnia Twoją grę od innych?

18. Czy chcesz grę wydać i jak?

19. Jaki jest target Twojej gry?

Proszę. Dziewiętnaście prostych pytań, na które jak odpowiesz, będzie o czym dyskutować.

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 18:42:17
Proszę bardzo, śmiejcie się do woli, dopóki nie uderza we mnie to chętnie poczytam ^^ Nie powstrzymuj się, mości Krzyśku K. albowiem tako rzecze pewna mądrość ludowa, że śmiech to zdrowie! A co do Ciebie, szlachetny Kosie, miło mi słyszeć o tym zacieszu (tak zwanym) :P

A na serio:
Wiem, że wydaje się to projektem nierealnym, dlatego chcę go zrobić na silniku, bym mógł cokolwiek pokazać w przyszłości developerom albo firmom żyjącym z tego.
Skoro nie ma czego komentować, to w takim razie podsyłam pierwszy obrazek:

To jest ten miecz straży. Bez tekstury i z krawędziami, bo bez nich wygląda imo słabo. W miejscu tego wybrzuszenia na rączce będzie Ś albo G (Straż albo Guard). Dla wyższopoziomowych graczy alternatywą dla tego miecza będzie Miecz Gwardzisty. Będzie nie brązowy, jak strażniczy, ale srebrny ze skórzanym obiciem pod rękę, i szerszej osłonie dłoni.

Jak gdzieś wyczaję, to pokażę jeszcze planowane hełmy robota/cyborga/wojownika oraz miecz kryształu (wczesna wersja).

Edit do posta ConayR:

Dzięki wielkie za tę listę, ale skoro uważasz to za robienie od d*py strony, to w takim razie jak mam zaczynać?
Jeżeli to pomoże przy ocenie, to odpowiem na te pytania...:
1. Gra opowiada o losach nowego Uniwersum, nazwanego Zderzeniem z powodu historii jej powstania. W czasie jej trwania zaczynają niebezpieczne rzeczy, a są to: w podziemiach ponownie wybucha bunt szczurołaków, które zaczynają atakować miasta romalijskie, na terenie Cybrownii powstaje organizacja antyrasistowska, której celem jest usunięcie wszelkich istot innych niż ludzie, i w końcu ukryty w odmętach mocy Portalu kataklizm, jaki ma się narodzić: wyczerpywanie się energii zlepiającej dwa królestwa oraz próba kradzieży tej potężnej mocy.
2. Naszą pierwszą postać sami tworzymy wybierając płeć, rasę i profesję. Nie zna swojej historii, jest po prostu "nowy" na Zderzeniu, ale z powodu swego przybycia jest wplątany w podane wyżej sprawy. Na swej drodze spotyka kilka istot, spośród których znajdziemy: Gerard Grzmot, aktualny władca Zderzenia (jako NPC, anioł i główna postać dająca zadania), Samuel Gorwant, który jako pierwszy chętnie dołączy do drużyny, ponieważ tytułuje siebie "poszukiwaczem przygód", choć bardziej pasuje do niego określenie "berserker" (krasnolud, specjalizuje się w toporach dwuręcznych, wojownik ze zdolnością "Szał"). Dalej znajdzie się Gaspar Grzmot, którego nadrzędnym celem jest zgładzenie swojego władającego brata z powodu zdrady rodziny (anioł, specjalizuje się w mieczach dwuręcznych, paladyn ze zdolnością "Poświęcenie"). Mam jeszcze parę postaci w zanadrzu.
3. Jak to w otwartych grach tego typu, gracz sam decyduje co robi jego postać, i jak potoczy się fabuła (wiem, przez to robi się multum więcej roboty), może wejść samemu w główne wątki, albo zostać na nie wpędzonym poprzez questy poboczne, które nieubłaganie skłaniają się do 3 głównych.
4. Świat umacnia znaczenie gry, ponieważ jak dotąd nie spotkałem się z taką próbą stworzenia. Owszem, na pewno to nie pierwsza gra, ale być może pierwsza porządna (tzn wykonana nie po macoszemu)
5. Będzie podział na rasy głównie romalijskie, głównie cybrownijskie i oczywiście wszędobylskie. Każda ma swoje plusy, każda ma minusy. I niektórzy NPC reagują, jakiej jesteśmy rasy.
6. Oczywiście, za dobrze wykonane zadanie jest większa nagroda, za wątki dodatkowe nagroda rośnie, a za zepsucie jakiegoś punktu nagroda maleje albo staje się karą, za np zabicie kogoś, a nie doprowadzenie do zleceniodawcy. Będzie to też odzwierciedlane Reputacją u danego NPC. A Reputacja jednego oddziałowuje na dużą część jej obszaru (nie zawsze tak samo. Czyt: nie zawsze pozytywna Reputacja u jakiejś osoby będzie tworzyć pozytywną Reputację u innej)
7. Nagrody to przedmioty, power-up'y, dostęp do kapliczek z mocami albo miejscami kultu, a karze np wyrzuceniem z miasta, grzywną albo atakiem.
8. Każde działanie, decyzja itp powoduje określoną reakcję i tok działania w dalszej części. Nawet zabicie owcy farmera może nam zniszczyć u niego reputację, a że zaopatruje w dużej części resztę wsi spowoduje nieprzychylność wójta i niemożność dokończenia wątku.
9. Przede wszystkim: niekonwencjonalność. Przeszłość i przyszłość, czyli Magia i Technologia, czasem współpracujące, czasem wręcz antagonistyczne. Jak się uda, pewne oczyszczenie z pasków i tym podobnych rzeczy zastąpione efektami wzrokowymi itp. No i niespodziewany podział oraz potrzeba opowiedzenia się kiedyś po jakiejś stronie i żonglowanie słowami, by pozostać przy życiu.
10. Chodzisz klawiaturą, ruszasz kamerę myszką, ewentualnie możesz klikać podłoże by postać tam podążyła. Walka 3stopniowa, cios 1, cios 2, cios 3 o 1,5 mocniejszym ataku, oczywiście dochodzą umiejętności, power-up'y, bronie dalekosiężne oraz magia. Interakcja z NPC za pomocą okna dialogowego z linkami do określonych zdań. Nauka samodzielna (korzystanie ze zdolności), bądź u nauczyciela (za pieniądze)
11. Przez ograniczenie pasków na ekranie gra będzie ładniejsza. Przez zdolności i ich naukę da możliwość "szlifowania" umiejętności bądź "bulenia" kasy za ich wykupienie. Wiele stylów walki w realistycznym świecie opiera się na kilku krokach, z których ostatni jest najsilniejszy i zwykle kończący.
12. Poprzez dalsze robienie questów, "expienie" czy zdobywanie zdolności postać z "nowego" przeistacza się pierw w zwyczajnego bywalca tego świata, a po jakimś czasie w jednego z "wojowników", czyli znanego ze swoich zdolności i wiedzy humanoida, gotowego do walki ze złem/potworami/wrogiem.
13. Umacnia to, że jest to świat fantastyczny, który ma się nijak do naszej rzeczywistości, ale pozwala wczuć się w klimat tego i pobudza wyobraźnię. Gdy nasza postać równie dobrze trzyma spluwę co i włada mieczem runicznym, czuje się, że jest silna, ale i może zginąć, pomimo pewnego "połączenia" obu składowych rzeczy tej gry.
14. Chcę wywołać zadowolenie i zainteresowanie. Przełamać bariery od dawna stawiane, bo podobno nie jest dobrym pomysłem mieszanie takich rzeczy. Zdziwienie, zainteresowanie, a od developerów chęć współpracy.
15. Przede wszystkim: przeszłość i przyszłość. To dwa aspekty, które wyróżniać będą na arenie gier, gdzie jest albo to, albo to. Dzięki nim gra będzie ciekawym kąskiem dla graczy.
16. Najbardziej interesujący będzie oczywiście ostateczny wątek, gdzie wyjdzie tajemnica trzymania się Zderzenia w całości oraz o zamieszanych w to Symbiotach. Oczywiście, wcześniej również interesujące będzie, jak postać się rozwinie, i jak będzie postrzegana: czy jako bogobojny wojownik z blond włosami i śpiewem na ustach, czy znany karczmienny mag, który potrafi też miotnąć kulą ognia, czy też potwór, który oszczędza cudze istnienie tylko dlatego, że ma coś dla niego potrzebnego lub coś w tym stylu.
17. Zderzenie, Zderzenie! Połączenie dwóch od dawna rozerwanych głównych systemów gry - przeszłości i przyszłości! Tam, gdzie króluje sci-fi albo fantasy wtargnie konkurent dla obu grup.
18. Pierwsza wersja będzie ogólnodostępna jako wersja Alpha. Prawa autorskie dla mnie, a rozpowszechnianie po internecie i podsyłanie do ważnych na rynku firm. Jak już wspomniałem, pierwsza wersja będzie dla pokazania pomysłu.
19. Jak już wspomniałem, chęć pokazania innowacji na rynku i zdobycie dobrego miejsca na start. Jeżeli zauważą to developerzy i będą chcieli wersję normalną, wtedy pogadamy.

Uff, zrobione. To jak, teraz pogadamy? ;)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 19:00:42

To jest ten miecz straży. Bez tekstury i z krawędziami, bo bez nich wygląda imo słabo. W miejscu tego wybrzuszenia na rączce będzie Ś albo G (Straż albo Guard). Dla wyższopoziomowych graczy alternatywą dla tego miecza będzie Miecz Gwardzisty. Będzie nie brązowy, jak strażniczy, ale srebrny ze skórzanym obiciem pod rękę, i szerszej osłonie dłoni.

Jak gdzieś wyczaję, to pokażę jeszcze planowane hełmy robota/cyborga/wojownika oraz miecz kryształu (wczesna wersja).

Przyłączając się do dyskusji, to nie wydaje Ci się, że ostrze owego miecza jest takie ciut przykrótkie ? ;)

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 19:02:03
Ukróciłem go, by nie było za duże zdjęcie. Ostateczna wersja będzie dłuższa na pewno.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 19:10:16
Gorwant ? Gerwant jest znacznie lepsze ;)

Poza tym myślę, że lepiej byś zrobił gdybyś np. zrobił jakiś mod do M&B który by mniej więcej przedstawiał ogólny zarys gry (powiedzmy taki prototyp). I wtedy by można było dywagować co i z czym i czy to ma w ogóle sens bo po mojemu taka mieszanka go nie ma. Na razie to jest tylko kolejny pomysł z którego nic nie będzie.

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 19:18:02
Gadaliśmy o "Gerwant", bo też zostało zaproponowane, ale jakoś lepiej brzmi Gorwant ;)

Offline Stszaua

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 19:30:32
Z jednej strony brodzisz po pas w jakichś szczegółach i szczególikach, z drugiej strony znowu jesteś zbyt ogólny, co sprawia że wszystko razem kompletnie się nie trzyma kupy.

Fajnie że masz bardziej szczegółowe pomysły itd. Nie zaniechuj ich, ale na początek skup się na ogółach.
Do kogo gra ma trafić?
Jakie emocje chcesz przekazać człowiekowi grającemu w twoją grę? Chcesz go przerazić? Rozbawić? Zaszokować? A może wszystko razem?
Zastanów się jak osiągnąć te emocje z różnych poziomów: gameplay, grafika, scenariusz itd.

Z tego co widzę próbujesz "projektować" grę z poziomu gracza a to duży błąd. To że na początku większości gier jest tutorial, nie znaczy przecież że twórcy gry od niego zaczęli proces produkcji. Najpierw zastanów się co chcesz przekazać, a dopiero potem jak. Jeśli zrobisz odwrotnie, to sam sobie zwiążesz ręce.

Według mnie powinieneś zająć się mniej ambitnym projektem. Przynajmniej go skończysz i będziesz miał satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju.

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 19:57:14
Takie zróżnicowanie jest spowodowane tym, że częściowo projekt mam przygotowany przez mojego pbf'a, który ma tę samą tematykę. Więc NPC stamtąd opisałem tutaj. I ponownie, od razu tutaj odpowiem na te pytania:
Do kogo gra ma trafić? - pierwsze, czyli tworzona alpha, ma trafić do osób, które poszukują, tak jak ja, odmiany, kontrowersyjności. Dzięki podziałowi może też trafić do fanów i Sci-Fi, jak i Fantasy. Ale przede wszystkim, ma zainteresować.
Jakie emocje chcesz przekazać człowiekowi grającemu w twoją grę? - przede wszystkim, zainteresować swoją niecodzienną rzeczą, czyli przeszłość i przyszłość, poza tym ma wzbudzić syndrom "jeszcze pięciu minut".
Zastanów się jak osiągnąć te emocje z różnych poziomów: gameplay, grafika, scenariusz itd. - praktycznie będę starał się co jakiś czas zaskakiwać w jakiś sposób gracza. A to niespodziewana decyzja NPC, a to opowiastka towarzysza, a to może jakieś zamieszki.

Projektowanie z poziomu gracza? W sensie od razu zajmowanie się gameplayem itp? To w takim razie ponawiam pytanie: jak mam zacząć?

Offline James

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 20:12:53
Najlepiej jak zajmiesz się mniejszym projektem, tak jak radzili koledzy,
kiedy zaczynasz od tak dużej gry, ustawisz przed sobą zbyt dużą górę,
co spowoduje całkowity brak zapału. Większość problemów projektowych
można rozwiązać na mniejszych produkcjach, co da nieocenione doświadczenie
w gamedevie, które później wykorzystasz do swoich celów.

Wiem że to brzmi sztucznie, czy może trochę sztywnie, ale jednak mamy coś już
za sobą i wiemy jak to się kończy. Niemniej jednak próbuj cały czas i zgłębiaj wiedzę,
oby Ci starczyło zapału na jak najdłużej.

Pozdrawiam ;)

Offline Stszaua

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 20:18:46
jak mam zacząć?

Weźmy rysunek i rysownika jako analogię do gry i game designera. Będąc rysownikiem, nie zaczniesz przecież rysowania postaci od paznokcia lewej stopy i włosów pod prawą pachą.

Najpierw musisz wymyślić co chcesz narysować, poszukasz wtedy może jakiejś inspiracji. Kiedy już przejrzałeś dziesiątki, może setki zdjęć i rysunków zahaczających o Twój temat robisz szkic. Nie rysujesz na razie całej postaci. Robisz szkielet i obudowujesz go bryłami. Potem z tych brył wyciągasz konkretne kształty, którym potem nadajesz oświetlenie i detale itd.

Każdy, z pozoru nawet najbardziej spontaniczny proces twórczy opiera się na jakiejś metodologii. Bez niej zatopisz się w morzu szczegółów i banałów, zanim jeszcze zdążysz wymyślić grę.

Poza tym, jeśli masz wrażenie że nikt jeszcze przed Tobą takiej gry nie zrobił. Zawsze zadawaj sobie pytanie "dlaczego?" i rzetelnie sobie na nie odpowiedz. To Ci może zaoszczędzić dużo czasu ;)

Offline maciek_slon

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 20:25:06
jak mam zacząć?

Weźmy rysunek i rysownika jako analogię do gry i game designera. Będąc rysownikiem, nie zaczniesz przecież rysowania postaci od paznokcia lewej stopy i włosów pod prawą pachą.

Najpierw musisz wymyślić co chcesz narysować, poszukasz wtedy może jakiejś inspiracji. Kiedy już przejrzałeś dziesiątki, może setki zdjęć i rysunków zahaczających o Twój temat robisz szkic. Nie rysujesz na razie całej postaci. Robisz szkielet i obudowujesz go bryłami. Potem z tych brył wyciągasz konkretne kształty, którym potem nadajesz oświetlenie i detale itd.

No i punk zbiegu! Horyzont! W końcu trzeba GDZIEŚ dążyć :-)

Offline grom79

  • Użytkownik
    • Zderzenie Czasów

# Marzec 08, 2010, 20:53:36
Próbowałem zająć się jakimś mniejszym projektem, ale jakoś nie mam pomysłu na takowy ^^"
To w takim razie porównując do rysownika: mam ledwo co zrobiony szkielet ale już pomysł na falbanki ubrania, ozdoby i włosy, ale nie mam w dużej części zrobionego kształtu ciała. Czyli, muszę dorobić jeszcze sporo podstaw i mechaniki...
A na pytanie "Dlaczego?", które sobie zadaję często, zawsze przychodzi mi do głowy jedna odpowiedź: to grząski grunt, który niewiele firm postanowiło spróbować użyć. A "Dlaczego więc inne?" Bo to już utorowane drogi, na których można przejść, ale można zostać zdeptanym...
A punktem zbiegu będzie... alpha wersji alpha xD