Autor Wątek: Test silnika - kłopotliwy shader  (Przeczytany 9137 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 08, 2010, 16:22:46
Radeon 4650 - blura niet, zmiana parametrów nic nie daje.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Marzec 08, 2010, 18:47:35
nvidia geforce 9800gt - pięknie działa

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 08, 2010, 19:18:08
gf9600gso - dziala jak powinno.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 21:09:55
GeForce 9600M GT - działa :D

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Marzec 08, 2010, 21:30:32
Ok, problem z FBO myślę że rozwiązany, nowy test: http://psichix.com/wp-content/uploads/2010/03/XeBlurTest.zip. Teraz powinny one działać także na ATI. Choć nie wiem czemu na radeonie X1600 na którym w tym momencie testuje nie działa jak należy (obraz cały biały O.o). Sprawdźcie poprawioną wersję jak możecie :)

Offline dannte

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 22:02:06
Dalej nie działczy, ale coś współrzędna y ekranu odwrócona :P

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Marzec 08, 2010, 22:06:42
Za to teraz ja mam coś nie tak. W tej nowej wersji blur działa tylko w linii poziomej (rozmazuje się tylko w lewo i w prawo) a jak kursorem myszy pojadę w dół to ta pomarańczowa planeta (czy to słońce) leci w górę, a jak kursorem w górę, to planeta w dół. Tak jakby pion był do góry nogami. Daję screena, może mało na nim widać ale nawet okno odwrócone do góry nogami mówi samo za siebie no i jego dolna i górna krawędź jest całkiem wyraźna (jak mówiłem blur nie działa w pionie). Ten scr http://img534.imageshack.us/i/cosnietak.png/

P.S. Sorry za chaotyczną odpowiedź ale trochę się spieszę ;)

//EDIT:
@up: uprzediłeś mnie :)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Marzec 08, 2010, 22:09:31
ehh, ja sie pochlastam przez to. nvidia nie zawodzi, a jak przyjdzie pisac na ati to nie ma dnia kiedy nie wyklne calego alfabetu :/ kombinuje dalej. jesli ktos ma pomysly czemu akurat na ati moze nie dzialac, chetnie wyslucham. teraz to dziala tak, ze jesli karta obsluguje rozszerzenie framebuffer object to renderuje do fbo, jesli nie to renderuje do tekstury uzywajac aktywny kontekst renderowania. na geforce dziala i z fbo i bez, na ati widac trzeba inaczej.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 22:15:50
Biały ekran, zepsułeś a nie naprawiłeś.

EDIT: I nie ma co się dziwić. Te shadery się nie kompilują w ogóle, tam są takie byki, ze szok :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2010, 22:21:31 wysłana przez Kuba D. »

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Marzec 08, 2010, 22:24:10
skoro sa byki to czemu mi na gf8900gt normalnie kompiluje i wszystko dziala? :P

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Marzec 08, 2010, 22:35:19
Biale tlo. Przed samym wejsciem do petli rysowania wylaczane sa shadery ( glUseProgram(0) ) A sam shader chyba nie bardzo sie kompiluje (na ATI :))

Offline dannte

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 22:38:19
A czy przypadkiem nie używasz zmiennych zarezerowowanych jako uniform (tak jak gl_TextureMatrix), podczas gdy nie powinieneś? Nie mogę znaleźć na to paragrafu :P więc to tylko moje przypuszczenia.

Pozdro.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2010, 22:47:23
Bo GLSL na NVIDII != GLSL na ATI

Jak chcesz działać w GLSL to rób to na kartach ATI bo jak na ATI działa to znaczy, że na NVIDII też będzie działać ale odwrotnie to już tak nie jest. Albo pozostają jeszcze shadery w Cg.
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2010, 22:53:26 wysłana przez Kuba D. »

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Marzec 09, 2010, 10:22:00
ok, odwrocony obraz dla tego ze sprawdzalem rozna konfiguracje techniki i edytujac plik blur.tech zapomnialem zamienic w ostanim RECT blurW [...] na RECT blurH [...].
BTW. nie mam mozliwosci pisac shaderow na bierzaco pod ATI, jedynie testowac je raz na jakis czas.
Wiec mam pytanie: Czy znacie jakies narzedzie/debugger do GLSL ktory by sprawdzal poprawnosc shaderow z trybem zgodnosci z kartami ATI? :)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Marzec 09, 2010, 10:30:33
ok, odwrocony obraz dla tego ze sprawdzalem rozna konfiguracje techniki i edytujac plik blur.tech zapomnialem zamienic w ostanim RECT blurW [...] na RECT blurH [...].
BTW. nie mam mozliwosci pisac shaderow na bierzaco pod ATI, jedynie testowac je raz na jakis czas.
Wiec mam pytanie: Czy znacie jakies narzedzie/debugger do GLSL ktory by sprawdzal poprawnosc shaderow z trybem zgodnosci z kartami ATI? :)
Nie ma czegoś takiego jak tryb zgodności z ATI. Jest co najwyżej zgodność ze specyfikacją ;) zazwyczaj to NVidia pozwala na naginanie przepisów, bo czasem nie odróżnia GLSL od CG (saturate). Zresztą na ATI powinno jakiś błąd wywalić a nie po prostu nie działać.