Autor Wątek: 'Czy warto ?'  (Przeczytany 18864 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 24, 2007, 15:16:51
1. Gwoli wyjaśnienia - ja się nie podpisuję pod ta fotką :). Nie wyzywam nikogo od l*.
Ja też nie wyzywam nikogo. :) Napisałem przecież, że oni dopiero do nas jadą - na wiosnę może dotrą. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Steel_Eagle

  • Użytkownik

# Luty 24, 2007, 18:55:33
@st3tc: wiem uzywam boosta, ale imo .net jest lepiej zorganizowany i zintegrowany. MS rygorystycznie narzuca swoim progamistom standardy stylu programowania przez co .net jest bardziej spojny, co cieszy oko ;p

A teraz i ja sobie ulze ^^ Jezeli ktos bedzie sie chcial sprodukowac to od razu mowie, ze nie ma obowiazku czytania tego nizej :p

Nawet boost nie ma takich dupereli jak obsluga konsoli, a przydaloby sie jednolite api, bo nawet standardu glupiego kolorowania czcionki c++, czy zmiany pozycji karetki sam w sobie nie posiada, mozna jedynie w kody ascii sie bawic (ale to pod winda bez ascii.sys srednio chodzi). Tak wiem, ze sa biblioteki typu pdCurses, ale uczenie sie biblioteki, zeby uzyc 2 funkcji mija sie z celem i jest tylko strata czasu. I tutaj wlasie cala chwala .net lezy, ze posiada jednolita obsluge tych dupereli :p

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 24, 2007, 19:08:55
Jakby .NET byl tak uniwersalny, to bym go wciaz uzywal ;) Te niby Mono czy inne Portable NET z pewnoscia nie sa tym, czym by sie chcialo je nazywac. Napisalem dosc sporo kodu w jednym swoim programie. Pozniej chcialem go przeniesc na Linuxa, zeby moc tam dalej kodowac, ale nie bylo szans skompilowania. Za duzo musialem zmieniac, poza tym wielu rzeczy brakuje. Przez to .NET Framework nadaje sie tylko na Windowsa, w tym momencie ja (i pewnie wielu) dziekuje. Bo C# sam w sobie - jest NAWET fajny =)

Offline zarius

  • Użytkownik

# Luty 25, 2007, 22:46:56
Jakby .NET byl tak uniwersalny, to bym go wciaz uzywal ;) Te niby Mono czy inne Portable NET z pewnoscia nie sa tym, czym by sie chcialo je nazywac. Napisalem dosc sporo kodu w jednym swoim programie. Pozniej chcialem go przeniesc na Linuxa, zeby moc tam dalej kodowac, ale nie bylo szans skompilowania. Za duzo musialem zmieniac, poza tym wielu rzeczy brakuje. Przez to .NET Framework nadaje sie tylko na Windowsa, w tym momencie ja (i pewnie wielu) dziekuje. Bo C# sam w sobie - jest NAWET fajny =)

Bo jak sie chce pisac na dwie platformy to polecane jest najpierw zapoznac jak to wyglada na drugiej a nie robic w ciemno a potem miec do kogos pretensje ;p

Bardzo wielu osob udaje sie bez problemu pisac "wielo"platformowo z C# tylko szczerze mowiac nie wiem po co  ::)

Dla mnie C# jest na Windowsa i zawsze tam bedzie jego miejsce i na ta platforme tez celuje i nikt mi nie powie ze jest to zly jezyk bo tak samo moge stwierdzic ze ta osoba jest po prostu kiepskim koderem.

To tyle, a to ze microsoft bedzie pchal C# do przodu to ok.

A co do "co w C++ mozna a co w C# nie mozna" to ja zabawie sie odwrotnie - jestem ciekaw co powiedza osoby juz niebawem... jak zobacza C# 3.0 w akcji... wtedy to ja bede sie smial co moge zrobic w C#3.0 w 3 linijkach a jak to sie robi w C++ i ile trzeba sie nakodzic ;p

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 25, 2007, 22:59:46
Cytat: zarius
A co do "co w C++ mozna a co w C# nie mozna" to ja zabawie sie odwrotnie - jestem ciekaw co powiedza osoby juz niebawem... jak zobacza C# 3.0 w akcji... wtedy to ja bede sie smial co moge zrobic w C#3.0 w 3 linijkach a jak to sie robi w C++ i ile trzeba sie nakodzic ;p

Ale to juz sprawa libow, nie przeskakuj tak! Rownie dobrze moge sobie napisac fajne liby pod cpp i "sie nie nakodzic". To, ze w C# mozna tyle rzeczy szybciej zrobic, to zasluga jedynie liba, ktory Microsoft robi za Ciebie :P

EDIT: no dobra, moze nie jedynie, ale glownie. Pare usprawnien ma C# w porownaniu do C++, np. wspominany po wsze wieki Garbage Collector (tez czesc frameworka chyba?) i jakies tam sprawki skladniowe, ktorych nie znam za dobrze.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2007, 23:01:34 wysłana przez nameczanin »

hans_

  • Gość
# Luty 25, 2007, 23:11:44
Cytat: zarius
A co do "co w C++ mozna a co w C# nie mozna" to ja zabawie sie odwrotnie - jestem ciekaw co powiedza osoby juz niebawem... jak zobacza C# 3.0 w akcji... wtedy to ja bede sie smial co moge zrobic w C#3.0 w 3 linijkach a jak to sie robi w C++ i ile trzeba sie nakodzic ;p

Ale to juz sprawa libow, nie przeskakuj tak! Rownie dobrze moge sobie napisac fajne liby pod cpp i "sie nie nakodzic". To, ze w C# mozna tyle rzeczy szybciej zrobic, to zasluga jedynie liba, ktory Microsoft robi za Ciebie :P

EDIT: no dobra, moze nie jedynie, ale glownie. Pare usprawnien ma C# w porownaniu do C++, np. wspominany po wsze wieki Garbage Collector (tez czesc frameworka chyba?) i jakies tam sprawki skladniowe, ktorych nie znam za dobrze.

Pytanko /nigdy nie pisalem w c#/
Czy w c# jest mozliwosc zarzadzania wskaznikami jak w c++?
np pointer->costam albo p = &costam albo (*p++) i dynamicznie przydzielanie pamieci?

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 25, 2007, 23:24:57
Zdaje sie, ze niby jakos tam jest, ale mialem z tym problemy :P

EDIT:
no fakt, byly problemy.

Cytuj
Z podziałem na struktury i klasy wiąże się jeszcze jedno rozróżnienie, a mianowicie podział na zmienne wartościowe oraz zmienne referencyjne. Na boku pozostawiamy trzeci typ zmiennych - wskaźniki, których użycie w C# graniczy ze złym gustem i wymaga specjalnego oznaczenia całej aplikacji jako niebezpiecznej.

http://www.pcworld.pl/artykuly/48790.html
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2007, 23:27:36 wysłana przez nameczanin »

hans_

  • Gość
# Luty 25, 2007, 23:48:37
Zdaje sie, ze niby jakos tam jest, ale mialem z tym problemy :P

EDIT:
no fakt, byly problemy.

Cytuj
Z podziałem na struktury i klasy wiąże się jeszcze jedno rozróżnienie, a mianowicie podział na zmienne wartościowe oraz zmienne referencyjne. Na boku pozostawiamy trzeci typ zmiennych - wskaźniki, których użycie w C# graniczy ze złym gustem i wymaga specjalnego oznaczenia całej aplikacji jako niebezpiecznej.

http://www.pcworld.pl/artykuly/48790.html

ciekawe czy tak samo skonczy jak MFC :)

Offline zarius

  • Użytkownik

# Luty 26, 2007, 01:05:18
Ja nie napisalem w tym cytacie ktory przedstawiles o nowym LIBie tylko o nowym C# w wersji 3.0

hans_: C# ma wskazniki opakowane. Tam kazdemu obiektowi przydziela sie dynamicznie pamiec (new) i wszystko jest ladnie opakowanym wskaznikiem.

Korzystanie z nich samych w sobie ma male znaczenie, aczkolwiek mozna to zrobic (a te straszne oznaczene aplikacji jako niebezpiecznej to zaznaczenie jednej opcji a pozniej uzywanie bloku unsafe { operacje } gdzie maja wystapic te wskazniki).

Cytuj
ciekawe czy tak samo skonczy jak MFC

Z MFC sporo ludzi korzystalo, ale to nie zmienia faktu ze MFC to API a C# to jezyk i uzywaja go juz setki tysiecy ludzi (jak nie wiecej).

Ja bym sie raczej powoli zaczal martwic o C++ bo widzac to co ma 'wnosic' C++x00h (czy cos o podobnie beznadziejnej nazwie) niezbyt napawa optymizmem.

Aktualnie platforma .NET rozwija sie chyba najszybciej i watpie zeby microsoft nagle cos popsul, wiec powoli wszystko zmierza ku .NET czy to sie komus podoba czy tez nie.

Cytuj
np pointer->costam albo p = &costam albo (*p++) i dynamicznie przydzielanie pamieci?

Kot alfred = new Kot(); alfred.Wiek = 10; Kot wacek = alfred; wacek.Wiek = 12; WriteLine(alfred.Wiek); wypisze 12

Widzisz tutaj jakis problem ? Niektorzy nie rozumieja chyba ze 'brak wskaznikow' nie oznacza 'brak ich funkcjonalnosci'. To zostalo po prostu ladnie zapakowane i nie straszy tak jak w C++

Wygoda tutaj jest ogromna. Ale co ja bede pisal, jesli ktos tutaj pisze bo twierdzi ze wie jak C# dziala a nie uzywal go wiecej niz 15 minut nie rozumie chyba jego istoty ;p

hans_

  • Gość
# Luty 26, 2007, 02:10:21
Ja nie napisalem w tym cytacie ktory przedstawiles o nowym LIBie tylko o nowym C# w wersji 3.0

hans_: C# ma wskazniki opakowane. Tam kazdemu obiektowi przydziela sie dynamicznie pamiec (new) i wszystko jest ladnie opakowanym wskaznikiem.

Korzystanie z nich samych w sobie ma male znaczenie, aczkolwiek mozna to zrobic (a te straszne oznaczene aplikacji jako niebezpiecznej to zaznaczenie jednej opcji a pozniej uzywanie bloku unsafe { operacje } gdzie maja wystapic te wskazniki).

Cytuj
ciekawe czy tak samo skonczy jak MFC

Z MFC sporo ludzi korzystalo, ale to nie zmienia faktu ze MFC to API a C# to jezyk i uzywaja go juz setki tysiecy ludzi (jak nie wiecej).

Ja bym sie raczej powoli zaczal martwic o C++ bo widzac to co ma 'wnosic' C++x00h (czy cos o podobnie beznadziejnej nazwie) niezbyt napawa optymizmem.

Aktualnie platforma .NET rozwija sie chyba najszybciej i watpie zeby microsoft nagle cos popsul, wiec powoli wszystko zmierza ku .NET czy to sie komus podoba czy tez nie.

Cytuj
np pointer->costam albo p = &costam albo (*p++) i dynamicznie przydzielanie pamieci?

Kot alfred = new Kot(); alfred.Wiek = 10; Kot wacek = alfred; wacek.Wiek = 12; WriteLine(alfred.Wiek); wypisze 12

Widzisz tutaj jakis problem ? Niektorzy nie rozumieja chyba ze 'brak wskaznikow' nie oznacza 'brak ich funkcjonalnosci'. To zostalo po prostu ladnie zapakowane i nie straszy tak jak w C++

Wygoda tutaj jest ogromna. Ale co ja bede pisal, jesli ktos tutaj pisze bo twierdzi ze wie jak C# dziala a nie uzywal go wiecej niz 15 minut nie rozumie chyba jego istoty ;p

Skoro w c++ moge sobie stworzyc liste dwukierunkowa poslugujac sie tylko adresami obiektow to czy jest cos szybszego i prostszego w innym jezyku?
c++ ma wszystko wskazniki, referencje i kopie, a jak to wykorzystasz to twoja sprawa, wedlug mnie to jest pod pewnym katem lepsze, poniewaz wykorzystuje to co w danej sytuacji jest dla mnie wazne, np. szybkosc dzialania, elastycznosc, czy funkcjonalnosc, to zalezy od zastosowan. piszac gre czy jest wazne zeby wszystko kazda liczba byla "opakowana" w klase?
nie mowie o zwyklym operatorze new ale o zlozonych strukturach danych np drzewa grafy algorytmy ai gdzie dzialania bez wskaznikow sa niemozliwe. nie wiem nawet jakby to mozna bylo inaczej zrobic?
przyklad
p = p->nastepny czy to nie jest banalnie proste
wolalbym zeby c++ pozostal i zeby nikt nie wypieral go czyms innym co jest tylko latwiejsze w uzyciu.

« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2007, 02:15:17 wysłana przez hans_ »

hans_

  • Gość
# Luty 26, 2007, 09:07:32
Cytuj
wolalbym zeby c++ pozostal i zeby nikt nie wypieral go czyms innym co jest tylko latwiejsze w uzyciu.

To równie dobrze powinny zostać mechaniczne kalkulatory zamiast komputerów, rowery zamiast samochodów, klepanie kodu binarnie przełącznikami zamiast klawiatury+kompilatora, etc.

Offline spax

  • Użytkownik

# Luty 26, 2007, 12:12:00
Ja bym sie raczej powoli zaczal martwic o C++ bo widzac to co ma 'wnosic' C++x00h (czy cos o podobnie beznadziejnej nazwie) niezbyt napawa optymizmem.

To pokazuje tylko i wylacznie twoja ignorancje w stosunku do C++0x.

hans_

  • Gość
# Luty 26, 2007, 12:21:54
Cytuj
wolalbym zeby c++ pozostal i zeby nikt nie wypieral go czyms innym co jest tylko latwiejsze w uzyciu.

To równie dobrze powinny zostać mechaniczne kalkulatory zamiast komputerów, rowery zamiast samochodów, klepanie kodu binarnie przełącznikami zamiast klawiatury+kompilatora, etc.


gdyby c# byl w porownaniu do c++ jak samochod do roweru to masz racje, ale to raczej te same samochody tylko ten c# za ciebie otwiera drzwi i jest troche wolniejszy / uzylbym sformulowania sprzyja inwalidom /.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2007, 12:25:59 wysłana przez hans_ »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 26, 2007, 17:24:18
Tyle, ze czasami kaze wchodzic przez bagaznik. Za to jednak ma automatyczna skrzynie biegow (dla rajdowcow, jakze ubolewa ta 'beznadziejna' funkcja).

hans_

  • Gość
# Luty 26, 2007, 17:52:44
Tyle, ze czasami kaze wchodzic przez bagaznik. Za to jednak ma automatyczna skrzynie biegow (dla rajdowcow, jakze ubolewa ta 'beznadziejna' funkcja).

hehe 
samochody i jezyki wysokiego poziomu :) cos je chyba laczy