Autor Wątek: 'Czy warto ?'  (Przeczytany 18530 razy)

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 20, 2006, 14:25:07
Wiecie co... ja wczoraj sie zastanawialem przez chwile nad C# i mono ale tylko drobna chwile. Dzisiaj snilo mi sie ze zdecydowalem sie przejsc na C# i jak sie obudzilem to myslalem przez chwile ze to bylo naprawde.
Ostatecznie C# moze uzyje, ale do zrobienia jakiegos edytora, a do tego jeszcze daleka droga.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2006, 12:04:45
Serwus.

Posiedzialem sobie troche w domu nad C# i szczerze mowiac stwierdzilem ze warto go poznac troche doglebnie. Nie mam zamiaru rezygnowac z C++, ale tak dla samego siebie (a noz sie przyda ;) ).
Mam tylko taki problem, czy znajdzie sie jakis darmowy (warty polecenia) kompilator/srodowisko C# ? Bo sprawa jest taka, ze nie chce w pracy instalowac platnego/nielegalnego oprogramowania. A mam sporo wolnego czasu podczas ktorego moglbym sobie pokodzic troszke ;)



Pzdr.

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2006, 12:13:36
HellCat: Visual C# 2005 Express jest darmowy, do tego jest jeszcze Mono  i SharpDevelop.

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2006, 12:42:04
Nie wiem ale jakos nie chce mi sie instalowac Visuala w pracy...
A taki co by nie zjadal duzo ramu i jakos w miare szybko dzialal ;)

Pzdr.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 22, 2006, 08:32:49
Jeśli chcesz pisać w metodologii MOP/TOP (Money/Time Oriented Programming), to na pewno warto używać C# :) Poza tym znać go ogólnie warto, bo jest fajny, nietrudny do nauczenia, a może się przydać - w pracy również, coraz więcej firm w tym kodzi. Ja też właśnie w C# piszę w pracy.

W domu natomiast pozostaję przy C++. Już dwa razy poważnie rozważałem przesiadkę na .NET i za każdym razem wychodziło mi, że jednak nie warto. Oczywiście argumenty były bardzo subiektywne i indywidualne - jak choćby to ze C++ lepiej znam i więcej go używałem.

Jest jeszcze jeden argument jeśli chodzi o pracę - C++ trzeba znać przede wszystkim. Dlatego warto w nim pisać, szkolić się, praktykować, żeby nie zapomnieć. Mój kolega był na praktykach w pewnej firmie, gdzie kazali mu kodzić w Javie, ale na rozmowie kwalifikacyjnej pytali nie z czego innego jak własnie z C++.

Offline Lothar

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2006, 09:40:55
czy znajdzie sie jakis darmowy (warty polecenia) kompilator/srodowisko C#

Kompilator C# jest ogólnie darmowy i znajduje się w .NET Frameworku. Visual Studio to jedynie środowisko programistyczne. Do tego jest też darmowy i całkiem niezły Sharp Developer, ale i on korzysta z kompilatora we Frameworku. Jak ktoś ma ochotę to w C# można również programować w notatniku :)

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2006, 23:26:50
Na uczelni molestuja nas Ciagle C# ale dalo rade dogadac sie z wykladowcami zeby pisac zaliczenia itp w C++.

Nie neguję c++, ale zabawne:
U mnie na uczelni raczej przekonujemy wykładowców, żeby pisać w c#. Dużo szybciej.

P.S. Chociaż tak naprawde nie obchodzi ich to w czym piszemy, o z przedmiotów nie dotyczących samego języka (czyli jakieś Sztuczne Inteligencje, Grafika 3D, matematyczne sprawy itd itp)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2006, 23:29:09 wysłana przez counterClockWise »

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2006, 03:45:39
Co do C# to jest pare fajnych opcji, ktorych w C++ brakuje (z takich, ktore mi sie podobaja), np w switchu mozna uzywac stringów, bardzo łatwe konwersje nawet stringa do doubla/int'a itp, pewnie w C++ tez da sie to jakos zrobic, ale albo trzeba napisac sobie wlasna metode, albo poszukac gdzies w necie. Natomiast nie ma dziedziczenia z wiecej niz jednej klasy bazowej, czy to plus czy minus to juz kazdemu pozostawiam do dyskusji ;)

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2006, 14:44:30
Co do C# to jest pare fajnych opcji, ktorych w C++ brakuje (z takich, ktore mi sie podobaja), np w switchu mozna uzywac stringów, bardzo łatwe konwersje nawet stringa do doubla/int'a itp, pewnie w C++ tez da sie to jakos zrobic, ale albo trzeba napisac sobie wlasna metode, albo poszukac gdzies w necie. Natomiast nie ma dziedziczenia z wiecej niz jednej klasy bazowej, czy to plus czy minus to juz kazdemu pozostawiam do dyskusji ;)

Wymieniłeś zaledwie garstkę różnic, ale fakt z tym dziedziczenem. Moim zdaniem można niezłą rozprawkę napisać czy to plus czy minus. Sam nie wiem... początkowo uważałem że to plus, że dobrze zaprojektowany system go nie wymaga, że błędogenne i nienaturalne, ale zmieniłem zdanie po sytuacji, gdy było moim zdaniem niezaprzeczalnie najlepszą opcją i oszczędzającą wiele pracy. Jednak jest to w pewnym sensie ograniczenie programisty...

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2006, 14:47:31
No tak, ale czy nie istanieje interface po ktorym mozna sobie dowolnie dziedziczyc?

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2006, 15:08:20
No tak, ale czy nie istanieje interface po ktorym mozna sobie dowolnie dziedziczyc?

Owszem, ale nie uzupełnia on luki, bo nie jest dokładnie tym samym.
Choćby to, że Interface nie może zawierać pól... On tylko zawiera deklaracje metod i nic więcej ...

Można dziedziczyć po dowolnej liczbie interfejsów (bo zapewne to miałeś na myśli), ale one tylko nakazują zaimplementować ich metody (co jest bardzo fajne same w sobie i przejrzyste, takie ładne), jednak nie mają tak ogromnych możliwości jak wielodziedziczenie (nie przechowują pól, nie przechowują ciał metod).

Niemniej najtrafniej mówiąc dostarczają właśnie interfejsów klasie, nazwa jest moim zdaniem trafiona idealnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2006, 15:16:30 wysłana przez counterClockWise »

Offline MoRfeUszPL

  • Użytkownik
    • Strona o moich projekach

# Październik 11, 2006, 20:30:36
Właśnie też się zastanawiam...czego tu się uczyć. Mam 16 lat i mysle ze mam jeszcze czas na wybranie kierunku nauki. Znam narazie C++ i właśnie myśle o C# i .net bo słyszałem kilka pozytywnych opinii na ten temat. Tylko jedno mi się tu gryzie :) Jest to diabelnie łatwe... Drag And Drop co to z programowaniem wspolnego. Kojarzy mi sie to z tymi wszystkimi GameMakerami... Chciałem się uczyć WinApi, ale potem doszedłem(przeszukujac oferty pracy dla programistow) do wniosku "po co?", i zainteresowalem się .net ,troche pokodowalem, ale zeby sie tego uczyc jako podstawa to chyba nie? Gdy bedzie jakis problem wymagajacy glebszego programowania to ja leze... I tu nachodzi mysl uczyc sie WinApi :) Ale jest to dosyc obszerne Api i to troche sporo nauki, tymbardziej ze Api w Viscie bedzie inne(zmienione czy cos). Nie wiem czy chcialbym sie zajmowac programowaniem gier... Co prawda fascynuje mnie to i daje duza satysfakcje gdy ktoś gra w moją grę, ale czuje , że nie byłbym w tym dobry. Mętlik poprostu :P Co byście zrobili na moim miejscu? Istnieje jakieś rozwiązanie uniwersalne? Czyli coś co przyda mi się zawsze, czyli "czy to .net" czy to gra będzie przydatne?

Pozdrawiam

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Październik 11, 2006, 20:39:53
I tu nachodzi mysl uczyc sie WinApi :) Ale jest to dosyc obszerne Api i to troche sporo nauki, tymbardziej ze Api w Viscie bedzie inne(zmienione czy cos).

Faktycznie, w Viście (swoją drogą ciekawe, czy ktoś z MS się zastanawiał nad jakąś bardziej fortunną nazwą tego systemu na polski rynek? ;) ) API będzie inne, ale czy nie opłaca się uczyć starego WinAPI, to jest kwestia dyskusyjna. Wszak Vista może się jeszcze nie przyjąć, co moim zdaniem jest dość prawdopodobne :). Natomiast nauka .NET na pewno się opłaci, jeśli zamierzasz zajmować się zawodowo programowaniem aplikacji innych niż gry.

Offline MoRfeUszPL

  • Użytkownik
    • Strona o moich projekach

# Październik 11, 2006, 20:49:28
Vista napewno się tak szybko nie przyjmie, to wiem (Niektorzy "windziarze" jada ciagle na windowsach z serii 9x). Ale za 8 lat kiedy mam nadzieje będe po studiach stanie się prawdopodobnie standardem tak jak XP, a wtedy ja będe szukał pracy w zawodzie więc lepiej ,jeżeli wogóle to czekać na Api Visty. Z reszta ja sam nie wiem, jak pisałem mętlik:).  No co do .net to podoba mi sie tylko jak pisalem nie lubie isc za bardzo na łatwizne, no i nie wiem co chce robic. Czy wielkie projekty np. gry czy programy dla firm itd.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Październik 11, 2006, 21:09:29
Z reszta ja sam nie wiem, jak pisałem mętlik:). No co do .net to podoba mi sie tylko jak pisalem nie lubie isc za bardzo na łatwizne, no i nie wiem co chce robic. Czy wielkie projekty np. gry czy programy dla firm itd.

Masz jeszcze sporo czasu żeby się zastanowić :). Świat dzisiaj szybko mknie do przodu, ale raczej nikt od nikogo nie wymaga, żeby w wieku 16 lat miał już karierę życiową szczegółowo rozplanowaną :).