Autor Wątek: XNA Multiplayer  (Przeczytany 4820 razy)

Offline Half

  • Użytkownik

# Luty 14, 2010, 22:58:59
Witam,
Mam pytanko czy w xna można stworzyć grę multiplayer.Nie chodzi mi o jakąś grę z bardzo rozbudowanym multi
tylko z takim jak w Little Fighter 2 jeśli ktoś kojarzy. Jeśli tak to prosił bym kursik, poradnik.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Luty 15, 2010, 00:03:21
Można, i chyba od 3.0 nawet to bardziej wspierają.  [mówię z pamięci, tak więc xna.community ;-) ]

Offline ASTROMAG

  • Użytkownik

# Luty 15, 2010, 09:10:22
Można ale z tego co wiem tylko za pośrednictwem usługi Live  :(  (usługa ta nie jest dostępna w Polsce) :(.

Offline kombain

  • Użytkownik

# Luty 15, 2010, 10:25:52
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z .NETowych klas do obsługi sieci. Ale wtedy gra będzie działać tylko na Windows. Do Xa to niestety trzeba mieć Live.

Offline Half

  • Użytkownik

# Luty 16, 2010, 19:37:58
Niestety nie bardzo chciałbym korzystać z live bo grałem w grę Gears of War i wiem jak wolno się ładuje Win Live :(. A może polecił by mi ktoś jakąś bibliotekę graficzną 2D.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Luty 16, 2010, 19:46:36
XNA ;-)

W innej bibliotece graficznej 2d tym bardziej nie będzie wsparcia dla gier multi.

Offline hemik

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 00:06:13
sdl,sfml?

Offline Half

  • Użytkownik

# Luty 18, 2010, 20:29:48
A może coś więcej o SDL i SFML(bardziej o tym). Widziałem że nowy poradnik jest na warsztacie do SDL'a ale nie wiem która biblioteka szybsza.

@edit

Mam zamiar użyć biblioteki SDL NET tylko prosił bym o jakiś kurs, poradnik, tutorial najlepiej w języku polskim.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2010, 21:09:51 wysłana przez Half »

Offline hemik

  • Użytkownik

# Luty 18, 2010, 21:56:02
Po polsku chyba ciezko bedzie..trza sie uczyc jezykow!:)
http://www.libsdl.org/projects/SDL_net/docs/index.html
+google translator/slownik.

Od 0 chyba na tym ci sie nie uda. Bedziesz musial poczytac troszke chyba o aplikacjach klient/serwer i troszke kursow np winsocka poczytac aby napisac z czystej dokumentacji.

Offline Kiro

  • Użytkownik

# Luty 18, 2010, 22:00:42
Dlatego ja polecę pakiet internetowy z SFMLa, IMHO łatwiejszy i wygodniejszy.
http://www.sfml-dev.org/tutorials/1.5/

Offline Half

  • Użytkownik

# Luty 18, 2010, 22:02:00
Umiem angielski ale tyle co do klasy 2 gimnazjum :P czyli nie za wiele.

@Kiro & hemik
Dzięki za linki.

Ogólnie to ja chciałem się DirectX nauczyć żeby na quadach (nie wiem czy dobrze napisałem) operować ale nigdzie nie mogę znaleźć nic porządnego o tym.
:(
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2010, 22:05:52 wysłana przez Half »

Offline ASTROMAG

  • Użytkownik

# Luty 19, 2010, 10:57:12
Czemu nie użyjesz XNA + .Net do obsługi sieci (żeby nie trzeba było korzystać z Live). Jest to bardzo fajne połączenie. W .Net bardzo prosto i szybko koduje się aplikacje sieciowe.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Luty 19, 2010, 11:42:28
@Astromag, bo nie zauważył jeszcze że SDL .NET mniej potrafi ;-)

a co do małej ilości materiałów o DirectX, to hmm... hmm.. muhuahaha ;-)

@Half, skorzystaj z XNA i tak jak Astromag napisał, użyj innych bibliotek do sieci, jest to wyjście o niebo lepsze od SDL .NET

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 19, 2010, 11:56:44
XNA na PC nie ogranicza dostępu do .NET Framework, więc można zbudować multi wedle własnego uznania. Na konsoli dostępne jest wyłącznie połączenie via Xbox Live! przy czym wszystko musi się odbywać P2P. Jeśli ograniczenie jest strawne, sama obsługa multi z poziomu kodu jest dziecinnie prosta (tym bardziej, że na creators.xna są przykłady z dokumentacją).

Nie bardzo rozumiem komentarz na temat Gears of War - co się niby wolno ładuje?

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Luty 19, 2010, 12:17:54
Cytuj
wiem jak wolno się ładuje Win Live
@UP No, po tobie, to bym się nie spodziewał, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem (choć przy tej interpunkcji też się trochę zastanawiałem nad znaczeniem treści :P) - nie chodzi o Gearsy tylko o Windows Live. U mnie też wolno się ładuje Windows Live (głównie samo logowanie trwa dłużej niż np. w Steamie).