Autor Wątek: Garbageddon  (Przeczytany 3225 razy)

Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 19:11:59
Jakiś czas temu zainteresowałem się casualami i postanowiłem spróbować swoich sił w tym temacie. Zaprojektowanie fajnego casuala okazało się trudniejsze niż początkowo sądziłem (zresztą jak i projektowanie gier w ogóle). Po paru szybko odrzuconych prototypach postanowiłem wyjść z naprawę prostego konceptu i tak powstał Garbageddon.

Demko gry dostępne jest tutaj.

Chętnie posłucham wszelkich opinii i ewentualnych pomysłów jak możnaby poprawić grywalność. Grafikę oszczędźcie, bo wyszła spod mojej, niezbyt uzdolnionej, ręki. Dźwięki także oszczędźcie, a najlepiej wyłączcie chyba, że nie straszny wam ból głowy.

Trochę o samej grze. Garbageddon to dość prosty, flashowy casual shooter. Głównym wyzwaniem jest łapanie śmieci w bańki zanim spadną na dno. Celem gry jest przetrwanie 20-tu etapów, utrzymując poziom zanieczyszczenia poniżej 100%. Większe śmieci wymagają większych baniek, a te dłużej się pompują. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że bańki mają zakrzywiony tor lotu, przyspieszając ku górze dzięki sile wyporności. Śmieci występują w kategoriach organicznych, sztucznych i toksycznych o odpowiednio większym stopniu zanieczyszczenia i sile baniek wymaganej by je zneutralizowac. Bańki łączą się na śmieciu przybierając na sile. Bańki większe od śmiecia, kurczą się do odpowiedniego rozmiaru, także odpowiednio zyskując na mocy.

Co etap mamy okazję odwiedzić sklep i wydać złapane muszelki kupując za nie dodatkowe moduły do działa, lub ich rozwinięcia. W późniejszych etapach gry wyzwanie bardziej niż na celowaniu, polega na decydowaniu którego modu działa użyć i które cele wyeliminować prędzej.

Zrobiłem update w którym duże bańki mogą zdjąć więcej małych celów dając przy tym dodatkowy mnożnik do punktów lub kasiorki.

Sterowanie:
Celowanie - mycha
Strzelanie - lewy mychy
Pompowanie większych baniek - przytrzymać lewy mychy
Szybkie bańki - 'Z'
Dezintegrujące bańki - 'X'
Rapid shot - 'C'
Powrót do podstawowych baniek - jeszcze raz odpowiednio 'Z','X' lub 'C'
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2010, 17:41:06 wysłana przez Angru »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 12:40:29
Nie ma to jak ożywiona dyskusja  :P

W każdym razie dorzuciłem jeszcze trofea i parę mniejszych zmian. Jak czas pozwoli posiedzę nad parametrami, bo na razie niemal wszystkie rozwinięcia można wykupić w ciągu pierwszych 10-ciu etapów, a przejście całej gry, czyli dotrwanie do 20-tego, wydaje się za trudne.

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 13:46:17
Po pierwsze, co w tej grze jest takiego wypaśnego, że 2 rdzeniowy procek 2,13GHz jest obciążony na 25%???

Mechanika gry ogólnie fajna, ale przydałoby się jeszcze coś urozmaicić. Brakuje pomysłów, a temat można fajnie rozwinąć.
Grafika całkowicie do wymiany. Casuale muszą mieć ładną grafikę.
Gra za mało dynamiczna, nawet nudna. Nie przyciągneła mnie na dłużej.

W sumie, trzeba trochę popracować, wyjdzie coś dobrego.

Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 14:49:54
Po pierwsze, co w tej grze jest takiego wypaśnego, że 2 rdzeniowy procek 2,13GHz jest obciążony na 25%???
Sprawę wydajności będę musiał jeszcze pobadać. Nigdy wcześniej nie pisałem ani w ActionScripcie, ani w tym konkretnym silniku, więc może być to wiele rzeczy. W samej logice gry nie ma żadnych wypasów. Frame rate jest ustawiony na domyślne 90fps i sprawdzałem, że na słabym kompie tego się trzyma. U mnie na FlashPlayerze z debuggerem chodzi nieco wolniej.

Mechanika gry ogólnie fajna, ale przydałoby się jeszcze coś urozmaicić. Brakuje pomysłów, a temat można fajnie rozwinąć.
Grafika całkowicie do wymiany. Casuale muszą mieć ładną grafikę.
Gra za mało dynamiczna, nawet nudna. Nie przyciągneła mnie na dłużej.
Mam podobne odczucia. Jest jeszcze parę pomysłów, ale do żadnego nie mam przekonania, że na pewno poprawią gameplay a nie odwrotnie. Dlatego potrzebuję jak najwięcej opinii zrodzonych ze świeżej perspektywy, bo moja się już trochę zużyła.

Co do grafiki, to 20-tego zabiera się za nią pewna pani grafik, więc powinno być sympatycznie, z animacjami itp. To co jest to tylko moje placeholdery, więc prawdopodobnie i cały layout się nieco zmieni.

Dzięki!

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 17, 2010, 16:36:28
Flash. Flash never changes. Wydajność zawsze jest tu tragiczna (choć chyba nie aż tak przy prostych gierkach?). M.in. dlatego z Flasha rezygnują serwisy video, a Apple stosuje na niego embargo ;)

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Luty 17, 2010, 16:39:38
Pogrywałem dziś w twoją gierkę. Jak dla mnie całkiem fajna  :)

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 17:11:11
Cytuj
Flash. Flash never changes. Wydajność zawsze jest tu tragiczna (choć chyba nie aż tak przy prostych gierkach?). M.in. dlatego z Flasha rezygnują serwisy video, a Apple stosuje na niego embargo Wink
Jak to ktoś stwierdził:
Cytuj
"glownym problemem sa SLABI FLASH DEVELOPERZY, ktorzy popelniaja kardynalne bledy. Najczesciej sa to developerzy powstali w skutek migracji z grafikow – nie maja pojecia o programowaniu, posklejaja jakies skrawki kodu i pozniej prosty baner zamula kompa."

A co do samej gierki, to ustaw fps na 30, bo więcej i tak nie ma sensu (a funkcje typu onFrame są odpalane pewnie za często).
I sprawdź czy nie zmieniasz niepotrzebnie właściwości alpha i rotation. Wystarczy, że w funkcji onFrame masz obiekt.alpha = 1, czy rotation = 0, i mimo, że na ekranie nie widać żadnego efektu, to mocno podgrzewa procka.:)

Czekam na wersję z poprawioną grafiką (i świeżymi pomysłami), bo zapowiada się dobrze.:)

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 17:33:58
Pogralem troche i musze powiedziec, ze nawet fajne ;)
Jest ogrom rzeczy ktore przydalo by sie zmienic,
ale jezeli to jest demo (a jest) to nie ma co sie martwic :]
Chodzi mi tu glownie o mechanike gry ^.^

Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 17:58:37
Jeżeli chodzą Ci po głowie jakieś szczegóły to pisz, nie zważaj że demo. Jak już wspominałem, moje spojrzenie na Garbageddona jest już trochę zużyte i wielu rzeczy mogę sam nie wyłapać. To co dla mnie wydaje się oczywiste dla innych może być nieintuicyjne. Co dla mnie wydaje się wygodne i łatwe (jak się nad grą siedzi to w końcu wszystko jest) dla nowego gracza może być irytujące. I tak dalej.

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 18:16:07
Hmm, no np.
Jakas strata punktow za niecelne strzaly.
Co prawda sa bonusy za celnosc,
ale przydalo by sie pozbyc tego "klikania na pale" (wlasnie tymi minusami :P).

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 18:34:18
Oczywistym jest ze flash jest duzo wolniejszy od innych (nizszych) jezykow, to juz wynika z architektury actionscrip --> byte-code --> avm
ktore tez jest cross-platform, i jako plugin przegladarki dziala to wolniej niz standalone.
Przeciazone Aplety Javy  sa jeszcze gorsze :)

Co do "flash dev'ow" co wpychaja jakis kodzik na "timeline" nie dbajac o zwalnainie pamieci to i baner potrafi wysypac przegladarke :)

Wydaje mi sie ze kazdy najpierw powinnien zaczyna przygode z programowanie w bardziej klasycznym jezyku Java/C++  ktore sa bardziej restrykcyjne i potrafiaja wyrobic dobre nawyki :)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 17, 2010, 20:13:58
@maro
YouTube nie ma "słabych developerów" a materiał 720p bardzo lubi zeżreć proca. Flash jest po prostu tragiczny pod względem wydajności. Trzyma się przy życiu, bo dorobił się niesamowicie wygodnego środowiska developerskiego. I nic więcej. Na szczęście mamy już HTML5  :P


Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 17, 2010, 20:26:19
Wydaje mi się, że powodem jest raczej łatwość dystrybucji gotowych projektów. Z raz skompilowanym swf'em można dotrzeć do największej statystycznie liczby użytkowników, niezależnie od tego jaki mają system operacyjny (no prawie) oraz jak słabo posługują się komputerem.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 17, 2010, 20:36:59
Tak? To spróbuj odpalić sobie flasha na linuxie, gdzie player jest zupełnie nie zoptymalizowany. Procek 2x2,3Ghz a zwykły klip klatkuje. Albo na urządzeniach przenośnych...

Cytuj
oraz jak słabo posługują się komputerem.
A to akurat chyba nie ma nic do rzeczy ;)

Na serwer równie łatwo się wrzuca JS jak AS zapakowany do SWF. Przez lata Flash był jedynym sensownym rozwiązaniem RIA. Ale w czasach  Silverlight, JavaFX i HTML5 z coraz szybszym renderowaniem JS w przeglądarkach to nie jest już takie jasne.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 17, 2010, 20:53:47
Bo widzisz: Jeśli teraz ograniczysz rozwiązania do tych, które są prawie u każdego, to zostanie Ci flash i javascript. :) Postęp technologiczny idzie wolno. Flash nie jest szybki, ale obawiam się, że trzeba go nazwać "wystarczająco szybkim".