Autor Wątek: Szukam nauczycieli  (Przeczytany 2840 razy)

Offline Dark987

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2006, 21:52:09
Witam, chciałbym się nauczyć pisać gry, ale nie mam się od kogo tego nauczyć.
Jestem początkujący, moje dotychczasowe prace to: snake i arkanoid.
Piszę w c++.
Chętnie dołączę do jakiegoś teamu.

 :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Sierpień 09, 2006, 21:54:42
Znowu to samo. Parę rad:

1. użyj "szukaj" na forum
2. użyj google
3. kup książki
4. musisz stać się samodzielny
5. musisz umieć angielski

to tyle odemnie

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 09, 2006, 21:58:30
Żeby nauczyć się pisać gry musisz po prostu je próbować pisać samemu. Wszyscy przez to przeszli, musisz przejść i Ty, bo pisania gier inaczej niż przez praktykę nauczyć się nie da. Co do dołączania do teamów, to pisanie w kilka osób to zupełnie inna klasa programowania - mało komu tutaj wyszło w teamie _cokolwiek_, bo do tego potrzebne jest znaczne doświadczenie, nie tylko w programowaniu.


Podsumowując: zabieraj się za swoją trzecią pracę. :) Na Twoim poziomie myślę, że mógłbyś spróbować wziąść się za jakąś strzelankę w 2D (shoot'em up) lub prostą platformówkę i na pewno byś się czegoś z tego nauczył. :)

Offline SauRooN

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2006, 22:26:38
Pisz gry, pisz, pisz i jeszcze raz pisz. Zaczynasz od arkadówek, jakieś strzelanki, platformówki, potem możesz się wziąć za jakąś strategię, potem RTS, jakieś FPP dla wprawy, jakiś hack&slash itd. (tylko nie bierz się za cRPG przypadkiem). Od małych gierek po coraz większe, jak napiszesz z 10 gier, to już będziesz się dużo pewniej czuł i możesz spróbować dołączyć do jakiegoś team'u. Może spróbuj też brać udział w turniejach Compo organizowanych w okolicach Warsztatu ;) I dużo czytaj: książki, artykuły, tutoriale itd. Na Twoim etapie trzeba samemu zdobywać doświadczenie.

Deus

  • Gość
# Sierpień 09, 2006, 22:54:38
.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 22:21:59 wysłana przez Szalonuki »

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 10, 2006, 12:14:19
Pod żadnym pozorem nie dołączaj do żadnego teamu. Zacznij sam i dopiero gdy będziesz miał pewne doświadczenie próbuj dołączyć do zespołu bądź stworzyć własny.
Czytaj masę tutoriali, książek, przeglądaj kody źródłowe, analizuj je i modyfikuj. Modyfikuj coraz bardziej aż w pewnym momencie powstanie zupełnie nowa gra.
I jak powiedział SauRooN - nie bierz się przez najbliższe kilka lat za cRPG. To błąd wielu niedoświadczonych koderów, którzy biorą się za najtrudniejszy gatunek. Nie oznacza wcale, że na nich się nie da nauczyć programowania gier - da się, ale jest to droga przez mękę i bardzo łatwo zrazić się do programowania gier. Sam od tego zaczynałem i nieraz po drodze żałowałem takiego wyboru ;)

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 10, 2006, 14:21:16
Fakt, role-playe to trudny gatunek. Sam kiedyś chciałem zrobić  taką gierkę (ale nie post-apo :)) i skończyło się na pomyśle. Na początku najlepiej tworzyć gry 'techniczne', tzn. takie do których nie potrzebujesz jakiegoś super-hiper pomysłu, skomplikowanej fabuły itd. Później będziesz mógł robić gry, jakie będziesz chciał...
...jak się nie załamiesz wcześniej :)

Offline Dark987

  • Użytkownik

# Sierpień 11, 2006, 19:26:02
Dzięki za rady, na pewno się przydadzą. Ale chodziło mi o znalezienie kilku osób o podobnym stopniu "zaawansowania". Przecież razem łatwiej

Deus

  • Gość
# Sierpień 11, 2006, 19:38:18
.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 20:48:39 wysłana przez Szalonuki »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 11, 2006, 21:33:52
Wykrywam tutaj blad logiczny ;)
sorry, a wytlumacz mi to, bo ciagle mnie gryzie:
[ R==!R ]

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Sierpień 11, 2006, 21:52:22
Ja jeszcze do tego co koledzy powiedzieli chciałem dodać parę tytułów klasyków, które są świetnym poligonem doświadczalnym dla początkujących: Sokoban, Pac-Man, Bomberman, Space Invaders, Asteroids, Galaga, Scorched Earth, Worms, Super Mario Bros. czy chociażby mniej znany, ale równie genialny Return Fire.

Pozdrawiam
artpoz

Offline dsk

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2006, 13:06:57
sorry, a wytlumacz mi to, bo ciagle mnie gryzie:
[ R==!R ]
=> [ !R ]   :D