Autor Wątek: Plik .spr do gry Horde 2  (Przeczytany 13435 razy)

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 12:29:09
Witam chciałbym rozpakować plik .spr
Jest już taki temat ale z tego co zrozumiałem, plik każdej gry trzeba potraktować osobno.
(Dowodzi tego fakt że Tibi Sprite Editor rozpakował mi różowo-czarne, lub czarne bitmapy ^^)
Dodam że z programowania jestem laikiem więc żadna wartość w hex, lub szereg nie zrozumiałych funkcji...
Cytuj
58 59 55 | 58 59 55 | AD AE B9 | AD AE B9 | AD AE B9 | AD AE B9 | AD AE B9 | AD AE B9 | 4D 4E 59 | 58 59 55
...mi nie pomoże ^^
Więc może mi pomóc albo gotowy extraktor, lub kod w Delphi (bo tylko takowy kompilator posiadam).

Dodam że każdego pliku są 3 wersje. Więc jeśli np. mamy plik army__01.spr to są jeszcze 2 pliki z innymi rozszerzeniami. Tymi rozszerzeniami są .fx i .tre . Z tego co udało mi się znaleźć to .fx jest shaderem. Zapewne odpowiada za kolor jednostek (ponieważ gra jest strategiczna, to każdy player ma swój kolor, a pewnie twórcy nie robili po 10 rodzajów tej samej jednostki różniącej się tylko kolorem).

Cóż, pewnie wielu już zniechęciłem samym tym że jestem laikiem. I że z programowaniem w C lub C++ nie mam nic wspólnego, a jedyne moje zabawy z edytorze szesnastkowym ograniczały się do edytowania zawartości RAM-u czy zwykłych plikach zawierających np. ekwipunek gracza. Może niektórzy potraktują to jako wyzwanie, drudzy jako prośbę żebraka na ulicy... Dobra koniec gadania.


EDIT1
Zapomniałbym dać wam tych plików!

army__01.spr http://plunder.com/6944c278cd

army__01.fx http://plunder.com/b953cc7ca8

army__01.tre http://plunder.com/dc814969e0

Chciałbym dodać iż jest jeszcze plik army__02.pic żadne inne pliki z prefixem army nie mają rozszerzenia .pic

« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 12:33:22 wysłana przez Byamarro »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 13:14:32
Format pliku .spr jest niesamowicie prostacki
4B -- File ID:"SLH2"
4B -- Element Count [int] (tutaj: 0x0B49)
16B * Element Count -- Element Index [struktura poniżej]
[data]

Element Index:
4B -- Offset [int]
4B -- Size [int]
4B -- ? [int]
4B -- ? [int]

Format zapisu poszczególnych sprajtów pewnie zbliżony do Tibii, ale nie zamierzam zerkać na niego bez jakiegokolwiek odnośnika do gry lub zrzutów ekranu z niej. Poczytaj ten temat jeśli nie wiesz dlaczego.

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 13:30:08
Proszę bardzo. Screeny domyślnie są zapisywane jako .pcx więc przekonwertowałem w GIMP-ie na .png (na wszelki wypadek mówię jakby to miało jakieś znaczenie).

Oto galeria:
http://yfrog.com/jkscreen0010tpx

EDIT1
Też trzeba pamiętać o tym że nie wiem dokładnie jakie sprit'y podałem. Czy są to np. ikony postaci czy wygląd jednostki, terenu itp. Chociaż prefix army na pewno ogranicza nam obszar poszukiwań ^^


« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 13:34:38 wysłana przez Byamarro »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 13:50:53
Proszę bardzo. Screeny domyślnie są zapisywane jako .pcx więc przekonwertowałem w GIMP-ie na .png
Nie możesz najzwyczajniej w świecie dać linka do strony gry? Konwersja prawie ok (bezstratna kompresja, to ważne), ale nie w 100% poprawna, bo końcowe PNG nie wykorzystują palety.

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 13:52:51
Niestety gra jest stara i obecnie istnieje tylko moja strona o tej grze :p.
Powiedz najlepiej na co przekonwertować. Czy może po prostu dać Ci suche .pcx?

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Luty 13, 2010, 13:59:47
Niestety gra jest stara i obecnie istnieje tylko moja strona o tej grze :p.
Przepraszam, że zaofftopuję, ale mógłbyś podać linka do swojej strony? Męczyłem w dzieciństwie tą grę i nie wiedziałem, że jeszcze ktoś się nią interesuje. ;) A co do tematu, to myślę, że niedługo trzeba będzie zrobić specjalny dział o rozpracowywaniu formatów z gier. :D

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 14:02:53
Cóż, trafiłeś w bardzo złym momencie, bo stronę wczoraj przeniosłem na nowy hosting.
Na starym nie było możliwości zrobienia backupa, więc prawie nie ma materiałów. Ale spokojnie.
Stara strona dość szybko się zapełniła ponieważ jest jedyna w tej tematyce.
www.horde2.c0.pl - nowa
www.horde2.aaf.pl - stara

Cytuj
Męczyłem w dzieciństwie tą grę
Z tą grą właśnie tak jest. Że połowa ludzi się z nią męczyła i nikt jej tytułu mimo wszystko nie pamięta xD

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 14:08:27
"Nie masz uprawnień do przeglądania tej strony."
Jaki jest sens budowania strony o czymś tak niszowym i wymagania posiadania na niej konta?

//edyta
Wylistuj proszę pliki gry (dir /s /b > lista.txt w katalogu gry).
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 14:10:54 wysłana przez ConayR »

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 14:11:33
Po to aby się rejestrowali. Specjalnie po to zrobiłem banalnie szybką i prostą rejestrację.
W sumie i tak miałem z tego zrezygnować na nowym serwisie. Póki co przeglądanie tej strony nie ma sensu. Jest całkowicie pozbawiona screenów (na razie), a w jednostkach, budynkach itp. Są tylko ikonki.

EDIT1
Lista http://plunder.com/ec12df32a5
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 14:23:55 wysłana przez Byamarro »

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 14:54:22
Ehhh... Chciałem odświeżyć temat... Ale nie ma tu opcji usuń posta. Więc przepraszam za spam.

EDIT1
screen0006.pcx png itp.
To screenshooty
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 16:22:41 wysłana przez Byamarro »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 20:51:11
Możesz udostępnić screenshoty w czystej postaci (nie skonwertowane do PNG a PCXy)? Znacznie szybciej w ten sposób znajdę poprawną paletę, bo jak widać to z nią jest problem:

Offline Byamarro

  • Użytkownik
    • PSGM

# Luty 13, 2010, 20:59:40
Proszę bardzo.
Czyste screen'y, jedynie zrarowane ;)
http://plunder.com/92d7277397

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Luty 13, 2010, 21:33:59
Znacznie szybciej w ten sposób znajdę poprawną paletę, bo jak widać to z nią jest problem:

Możesz opisać trochę jak to rozkminiasz? Ocb z tą paletą? Pytam z ciekawości, może przyda się potomności :)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 13, 2010, 22:12:42

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Luty 13, 2010, 22:35:11
Znacznie szybciej w ten sposób znajdę poprawną paletę, bo jak widać to z nią jest problem:

Możesz opisać trochę jak to rozkminiasz? Ocb z tą paletą? Pytam z ciekawości, może przyda się potomności :)
Chodzi o to, że kolory są indeksowane. Zamiast podawać dla każdego piksela wartość RGB(A) podaje się tylko indeks koloru. Np. paleta ma 256 kolorów, gdzie pierwszy kolor to 255,255,255, drugi kolor to 255,0,255 i tak dalej. Wtedy gdy piksel ma być różowy, to zapisany jest jako 2 (ponieważ ten kolor jest drugi w palecie). Problem jest, gdy paleta nie jest zapisana razem z plikiem, tylko gra np. ma jakąś domyślną paletę, wg której ładuje obrazki, lub trzyma palety jeszcze głębiej zakopane. Wtedy mając obrazek w znanej formie (tutaj: na screenie) i w nieznanej możemy porównać, jaki jest indeks koloru i jaki kolor powinien tam być.