Autor Wątek: Programowanie strategii - jak się do tego zabrać?  (Przeczytany 1608 razy)

Offline Abaddon

  • Użytkownik

# Luty 08, 2010, 13:25:49
Cześć,

nie wiem dokładnie do jakiego działu mógłbym dodać ten temat, ale zaryzykowałem i dałem go tu. OK, już i tak za późno:)

Chciałem się tylko zapytać paru ciekawych dla mnie rzeczy;

po first - czy dałoby się napisać strategię (typ RTS) przy użyciu czystego QT, czy trzeba stosować SDL? Bo wolałbym raczej tylko z tego pierwszego, bo wydaje mi się bardziej przejrzysty i dokumentacja jest spoks. Chcę zaznaczyć, że strategię chciałbym napisać 2D.

po drugiens - jak trzeba myśleć podczas pisania takiej strartegi?? Chodzi mi o logikę programowania.

Z góry dzięki za pomoc :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Luty 08, 2010, 13:38:11
po first - czy dałoby się napisać strategię (typ RTS) przy użyciu czystego QT, czy trzeba stosować SDL? Bo wolałbym raczej tylko z tego pierwszego, bo wydaje mi się bardziej przejrzysty i dokumentacja jest spoks. Chcę zaznaczyć, że strategię chciałbym napisać 2D.

Nie używam QT ani SDL, ale odpowiedź na to pytanie brzmi tak lub nie w zależności od twoich założeń co do grafiki :)

po drugiens - jak trzeba myśleć podczas pisania takiej strartegi?? Chodzi mi o logikę programowania.

Jeśli chodzi o RTSy to w perełkach programowania gier jest to bardzo ładnie opisane (nie pamiętam w którym tomie). Najlepiej zanim w ogóle się zabierzesz za pisanie czegoś takiego przejdź się do czytelni (np. na Politechnice Warszawskiej).

Poza tym bardzo dobrze opisz swoją grę, zanim zaczniesz kodzić. Musisz dobrze wiedzieć czego chcesz.

RTSy są dość trudnym gatunkiem, więc jeśli to twój pierwszy projekt to prawdopodobnie ci nie wyjdzie

W każdym razie życze powodzenia

Offline Abaddon

  • Użytkownik

# Luty 08, 2010, 13:45:05
Najważniejsze, żeby projekt był przenośny. Najpierw chciałbym napisać program, dzięki któremu będę mógł przechodzic wybrana postacią po dużo większej mapie. I właściwie to jest mój początkowy krok w tym kierunku.

Poza tym narazie nie mam większych planów. Programowanie Inteligencji to narazie nie interesuje mnie. :)


Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Luty 08, 2010, 14:16:55
Najważniejsze, żeby projekt był przenośny.

Jeśli tak, to może przerzucisz się na Jave. Na 2D spokojnie wystarczy

Poza tym narazie nie mam większych planów. Programowanie Inteligencji to narazie nie interesuje mnie. :)

W takim razie, czy RTS będzie chodził przez sieć, czy tylko w trybie single?

Poza tym jakąś namiastke inteligencji będziesz musiał i tak zaimplementować. W końcu jednostki będą musiały sobie jakoś drogę znaleźć, żeby przejść od punktu A do B

Offline Abaddon

  • Użytkownik

# Luty 08, 2010, 15:51:37
O przenośność się nie bój - wystarczy mi tylko wiedza, czy można zrobić to na samym Qt...

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Luty 08, 2010, 15:56:00
O przenośność się nie bój - wystarczy mi tylko wiedza, czy można zrobić to na samym Qt...

Wszyscy na początku tak mówią :). Dopiero jak projekt jest odpowiednio rozbudowany okazuje się, że C++ jest troche mniej przenośny niż to się wydawało

# Luty 08, 2010, 16:03:15
Programowanie Inteligencji to narazie nie interesuje mnie. :)
Kwintesencją programowania strategii jest programowanie AI i logiki ;).

-W

@down: jak podkreślę będzie bardziej widoczne?
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2010, 16:20:59 wysłana przez Wine »

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Luty 08, 2010, 16:16:21
Programowanie Inteligencji to narazie nie interesuje mnie. :)
Kwintesencją programowania strategii jest programowanie AI i logiki ;).

-W

Nie koniecznie. Możesz pisać gierke tylko na sieć, wtedy inteligencje zrzucasz na graczy. Ewentualnie możesz zrobić gre singlową bez przeciwników komputorowych

@up logiki zawsze, AI nie zawsze, to chciałem powiedzieć
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2010, 16:22:48 wysłana przez Troll »

# Luty 08, 2010, 17:10:01
Na początku zrób poruszanie się jednostek po mapie
Jeśli zrobisz coś w tym stylu ,albo i lepiej , to będzie good
Ja wszystko robiłem na tablicach.

Edit: by nie nabijać nowego posta:

Jak będziesz już trochę zaawansowany , to "spring engine" ma otwarty kod. Można zalukać.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2010, 17:28:18 wysłana przez Wladekprogramista »

Offline siso

  • Użytkownik

# Luty 08, 2010, 17:16:51
Jeśli nie wiesz od czego zacząć, może zassij na poczatek jakiś otwarty rts-owy engine i pobaw się nim deczko. Pogooglaj za "open rts", "orts" czy jakoś tak. Jeśli lubisz klimaty Blizzarda, to jest jeszcze Stratagus, który w jednej swej odmianie wykorzystuje zasoby Warcarafta, a w innej - Starcrafta.
Nie wiem tylko jak z dostępnością...


Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Luty 08, 2010, 17:37:37