Autor Wątek: AI do prostej gry.  (Przeczytany 1836 razy)

Offline Elo-Rap

  • Użytkownik

# Luty 05, 2010, 11:24:48
Nie wiem czy to można nazwać problemem ze sztuczną inteligencją jednakże zdecydowałem się zamieścić to tutaj. Jestem początkującym koderem i piszę prostą grę o nazwie kulki, polega ona na tym że na planszy 9x9 co rundę losują się trzy kulki o dowolnym spośród sześciu kolorów, następnie gracz ma możliwość przesunięcia jednej z kulek w inne miejsce na planszy (o ile nie jest blokowane przez inne kulki) Przykładowo, w całej linii, 5,y (y = 1,2,3,...,9) są ustawione kulki i teraz jak napisać warunek że kulka nie może przejść z jednej strony planszy na drugą mając przed sobą ten murek. Jeśli gracz ułoży pięć kulek tego samego koloru w poziomie lub pionie to znikają i gracz otrzymuje punkty. Mam jedynie problem z tym warunkiem przesuwania kulek.

Grę piszę pod C oraz używam biblioteki graficznej allegro. Orginalna wersja znajduje się tutaj : http://www.instalki.pl/gry/download/logiczne/Kulki.php

Pozdrawiam Maciek.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Luty 05, 2010, 11:29:04
To nie jest sztuczna inteligencja, tylko wyszukiwanie ściezki. Znajdź sobie dowolny algorytm wyszukiwania ścieżki, potraktuj planszę jako labirynt ze ścianami w miejscach zajętych przez kulki i niech algorytm sprawdza, czy da się dojść z punktu startowego do wskazanego przez użytkownika.

Offline Elo-Rap

  • Użytkownik

# Luty 05, 2010, 12:05:31
Dobra, dzięki za wskazówkę  ;)

Offline siso

  • Użytkownik

# Luty 05, 2010, 21:36:48
To nie jest sztuczna inteligencja, tylko wyszukiwanie ściezki.
Tak się akurat składa, że wyszukiwanie ścieżki to właśnie jeden z elementów AI w grach ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Luty 05, 2010, 22:14:55
Zacznij od tego: http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra's_algorithm

niestety strasznie to jest tu zamotane, jak poszperasz to może gdzieś gotowca znajdziesz

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 06, 2010, 02:33:00
@Java: Jaki Dijkstra znowu? Dijkstra jest do grafów i szuka najkrótszej ścieżki, a kolega pyta o istnienie jakiejkolwiek ścieżki.
@Elo-Rap: Ty potrzebujesz http://en.wikipedia.org/wiki/Flood_fill

Offline Elo-Rap

  • Użytkownik

# Luty 06, 2010, 11:59:46
Dokładnie potrzebuję jakiejkolwiek scieżki, dziękuje wam za linki. Jednakże zdecydowałem się pominąć ten aspekt gry, kulki będzie można przesuwac w dowolne miejsce. Pomyślę o innych utrudnieniach.

Pozdrawiam Maciek.