Autor Wątek: Kąt obrotu kamery  (Przeczytany 1074 razy)

Offline Ogniok

  • Użytkownik

# Luty 01, 2010, 12:20:02
Witam.

Nie wiem czy wybrałem dobry dział. Jeśli nie, proszę o przeniesienie!
Pisze teraz grę wyścigową z użyciem silnika Esenthel. Chcę, aby kamera znajdowała się zawsze za samochodem(za bagażnikiem). Kamerę ustawiam takim kodem:

Cam.setSpherical(car.pos() + Vec(0, 1, -1), 0, 0, 0, Cam.dist);
//Car jest typu Actor

Jest ona zawsze za samochodem, gdy kąt jego obrotu wynosi 0. Lecz, gdy samochód choć trochę skręci, i kąt jego obrotu się zmieni, kamera się nie obraca. Dzieje się tak dlatego, że nie jest podany kat obrotu przy ustawianiu kamery! Lecz jak go obliczyć? Jest jakaś zmienna, która zawiera kat obrotu "car"?

Z góry dziękuje za odpowiedź!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Luty 01, 2010, 15:06:09
Tu będą lepiej wiedzieli: http://www.esenthel.com/community/

Offline Minus

  • Użytkownik

# Luty 01, 2010, 17:07:23
@UP: Nie koniecznie...
Może użyj funkcji trygonometrycznych?

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Luty 01, 2010, 17:18:32
-Kąt obrotu kół jest równy kątowi obrotu kamery, i zmieniasz kąt kamery gdy ruszasz. Nie wiem, czy pomoże - mój pomysł tylko, "na sucho".