Autor Wątek: Kombinacje przedmiotów - gra przygodowa  (Przeczytany 6311 razy)

Offline Will

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2010, 16:48:26
Cytuj
niedalekiej przyszłości w  nowoczesnej bazie wojskowej
Ja rozumiem, ale jak nowoczesnej. Istnieją teleporty między sektorami, komendy głosowe do otwierania przejść, przejść strzegą roboty( które np trzeba zneutralizować lub zwabić w inne miejsce), pola magnetyczne, samonaprowadzające działa wykrywające ruch(możliwość rzucania czegoś co ich zajmie gdy gracz przechodzi dalej), zatapialne korytarze itp itp Wiedza na taki temat znacznie upraszcza wymyślanie potencjalnych przedmiotów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Styczeń 29, 2010, 17:22:17
Ja rozumiem, ale jak nowoczesnej. Istnieją teleporty między sektorami, komendy głosowe do otwierania przejść, przejść strzegą roboty( które np trzeba zneutralizować lub zwabić w inne miejsce), pola magnetyczne, samonaprowadzające działa wykrywające ruch(możliwość rzucania czegoś co ich zajmie gdy gracz przechodzi dalej), zatapialne korytarze itp itp Wiedza na taki temat znacznie upraszcza wymyślanie potencjalnych przedmiotów.
Bardzo niedalekiej...

Dziękuje wszystkim za pomoc, daliście mi jakiś punkt zaczepienia, z którego mogę kombinować dalej. Co nie znaczy, że jeśli ktoś ma fajny pomysł, to nie może go tu wrzucić ;d
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2010, 20:08:28 wysłana przez ShadowDancer »

Offline Stszaua

  • Użytkownik

# Luty 21, 2010, 15:26:48
Moja kolej :)

Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.

Tą łamigłówkę (w sumie każdą inną też :P) można dowolnie utrudnić bądź rozbudować, w zależności od tego ile chcesz poświęcić na nią czasu:
- dla utrudnienia i dywersji, kartkę papieru można zastąpić gazetą, czasopismem z gołymi babami, świadectwem szkolnym, albo czymkolwiek innym, co ma jakiekolwiek emocjonalne konotacje, lub kontekst. Gracz dopiero po czasie dostrzeże w tym papier który można spalić. Im bardziej abstrakcyjny papierowy obiekt, tym trudniejsza zagadka.
- Czy spryskiwacze od razu gaszą płomienie? Być może trzeba gdzieś najpierw zakręcić jakiś zawór gazu, żeby je najpierw osłabić ? Czy zawór jest w tym samym pokoju? Jeśli nie, co trzeba zrobić żeby się tam dostać? Co trzeba zrobić żeby zakręcić zawór?
- Czy detektor jest od razu widoczny? Czy funkcjonuje poprawnie? Jeśli nie, czym to naprawić? Gdzie to znaleźć? Być może w pokoju nie ma zasilania? Gdzie znaleźć włącznik

itd. itp.  ;)

EDIT
kijek + zapalniczka -> do zmontowania przedmiotu który wywoła alarm pożarowy w czujniku przy suficie

Ups, dopiero teraz zauważyłem że to już było :P
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 15:50:20 wysłana przez Stszaua »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 21, 2010, 15:51:46
Cytuj
Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.
Coś dziwne te spryskiwacze, skoro reagują na kartkę papieru, a nie włączają się na ścianę ognia. ;) Poza tym po co zapałki, skoro o ścianę ognia też można kartkę odpalić.

Cytuj
Być może w pokoju nie ma zasilania?
Detektory dymu to zupełnie osobna instalacja.


EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 15:56:43 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline DoS

  • Użytkownik
    • Projekt ORC

# Luty 21, 2010, 15:57:58
Pokój, w którym przejście do kolejnego pomieszczenia blokuje ściana ognia. Na jednej ze ścian pomieszczenia wisi detektor dymu;
kartka papieru + zapałki/zapalniczka = dym który uruchamia spryskiwacze które gaszą płomienie.
Nie sądzisz, że ściana ognia też wytwarza dym który automatycznie uruchomi czujnik? Od tego one są by nie trzeba było włączać zraszaczy manualnie. :)
EDIT: uprzedzony
Ale ten pomysł z rozbudowywaniem jednego zadania jest moim zdaniem wyśmienity. Wystarczy jeden dobry/ciekawy problem i już jest dodatkowe kilka zadań.

Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
Terminal głównego komputera + pobranie i uruchomienie załącznika ze spamu = awaria systemu, drzwi otwierają się i zamykają jak szalone. (chyba że mają linuxa ;p) :D
Śrubokręt + jakiś przełącznik =  otwarty przełącznik. -> Instrukcja obsługi/schemat przewodów + rozbebeszony przełącznik = zamieniona kolejność przewodów skutkująca włączeniem ogrzewania w jakiejś sali = drzwi odmarzają (to jest na jakiejś odległej planecie?)
Questy chyba powinny być w takim klimacie jeśli to nowoczesna baza wojskowa.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 21, 2010, 16:17:51
Cytuj
Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
A myślałem, że do wywołania zwarcia wystarczy zwykły kawałek drutu. ;)

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Luty 21, 2010, 16:20:58
A ja myślałem, że odgrzewanie kotletów nie jest mile widziane na forum...

Offline Stszaua

  • Użytkownik

# Luty 21, 2010, 16:56:20
EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.
Hehe, nie znam się aż tak bardzo na tego typu urządzeniach, ale chodziło mi o detektor fotoelektryczny, który zdecydowanie wykrywa dym, a nie temperaturę.

Problem zasilania można zastąpić jakimkolwiek innym. Na przykład niesprawnym elementem urządzenia.



Coś dziwne te spryskiwacze, skoro reagują na kartkę papieru, a nie włączają się na ścianę ognia. ;)
Eeee, no faktycznie, tutaj epic fail z mojej strony  ::)
Ale może czujnik jest po prostu za daleko? Może w ścianie bądź na złączeniu jest wyciągająca na zewnątrz dym wyrwa, powstała przy tym samym uderzeniu, czy eksplozji, która uszkodziła przewód gazowy? No i wreszcie, być może dymu w ogóle nie ma, pożar przecież się nie rozprzestrzenia, a płomienie wydobywają się bezpośrednio z uszkodzonej instalacji gazowej, taki płomień oczywiście dymu nie generuje.


Poza tym po co zapałki, skoro o ścianę ognia też można kartkę odpalić.
Można i tak, do wyboru, do koloru :)



Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 21, 2010, 17:17:53
EDIT: Oczywiście jeszcze inną kwestią jest fakt, że instalacje spryskujące nie opierają się na detekcji dymu, tylko temperatury, a do tego do pracy nie wymagają zasilania.

To, które mam nad sobą, zdecydowanie wykrywa dym. :)

@Stszaua: Ale tak właściwie to kto montuje czujniki dymu na ścianach, a nie na suficie, skoro dym unosi się w górę?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 21, 2010, 17:26:53
Cytuj
A ja myślałem, że odgrzewanie kotletów nie jest mile widziane na forum...
To jest akurat jeden z tych wątków, które nigdy się nie kończą. :)

Cytuj
Hehe, nie znam się aż tak bardzo na tego typu urządzeniach, ale chodziło mi o detektor fotoelektryczny, który zdecydowanie wykrywa dym, a nie temperaturę.
Takie wykrywacze z reguły włączają alarm, nie instalację spryskującą. Instalacje spryskujące z reguły korzystają właśnie z baniek wrażliwych na temperaturę, bo to jest rozwiązanie czysto mechaniczne i bardziej niezawodne - bańka pęka pod wpływem ciepła i woda ze zbiornika przeciwpożarowego wylewa się dokładnie tam, gdzie jest pożar (przy czym przepływ wody przy okazji napędza jeszcze dzwonek alarmowy).

Cytuj
Ale może czujnik jest po prostu za daleko?
Dym nie jest zjawiskiem punktowym. ;)

Cytuj
No i wreszcie, być może dymu w ogóle nie ma, pożar przecież się nie rozprzestrzenia, a płomienie wydobywają się bezpośrednio z uszkodzonej instalacji gazowej, taki płomień oczywiście dymu nie generuje.
Wytłumacz to graczowi. ;)

Cytuj
Można i tak, do wyboru, do koloru :)
Tyle że wtedy gracz może olać jeden z elementów układanki (a co za tym idzie - być może sporą część poziomu, której wyłącznym celem było zdobycie zapałek).

Offline DoS

  • Użytkownik
    • Projekt ORC

# Luty 21, 2010, 17:52:54
Cytuj
Ogniwo elektryczne + dużej pojemności kondensator = zwarcie mechanizmu elektronicznych drzwi. Ogniowo się wyładowuje.
A myślałem, że do wywołania zwarcia wystarczy zwykły kawałek drutu. ;)
Różnie z tym bywa. Jeśli nie masz dostępu bezpośrednio do instalacji to 'nici z drutu'. :) Wystarczająco dużym potencjałem można przebić się przez obudowę.

Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 21, 2010, 18:46:29
Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)
Jeżeli spodziewasz się, że gracz ma to wymyślić, to musi. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 21, 2010, 19:02:00
Ale przecież to jest gra. Nie wszystko musi mieć głęboki sens. :)
Jeżeli spodziewasz się, że gracz ma to wymyślić, to musi. :)
Agreed. Obraziłem się na wiele przygodówek za powracający syndrom "i jak niby miałem to wydedukować inaczej niż metodą prób i błędów!?".