Autor Wątek: Wakacyjne Compo 2  (Przeczytany 50275 razy)

Offline satsun

  • Użytkownik
    • Moj Blog

# Sierpień 06, 2006, 22:51:36
Witam

Głosy przyjmuje od poniedziałku do wtorku, oddajemy na mail ph003n1x@gmail.com

Tematy:
1.Platformówka
2.Gra w której używamy tylko myszki
3.Gra która nie wyświetla nic na ekranie - np. dźwięk ;>
4.Gra w jednym pliku

Jakieś inne propozycje co do tematów?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2006, 22:59:53 wysłana przez satsun »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2006, 22:55:55
Może gra w jednym pliku?

Offline W2K

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2006, 23:03:58
Tamagoochi(czy jak to się tam pisze....), czyli wirtualna maskotka.

Offline fofoo

  • Użytkownik
    • WebLog

# Sierpień 06, 2006, 23:13:39
Pomysł z grą w jednym pliku, wydaje mi się najciekawszy.
Niedawno odbył sie podobny turniej i wynik są dość interesujące:
http://media.pyweek.org/static/pygame.draw-0606.html
Jak znam życie pewnie znowu zaczne pisać i z powodów różnych 'odpadne' więc wole zabardzo nie wpływać na kształt compo. :)

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2006, 23:21:55
Właśnie, może jakieś ograniczenie co do wielkości gry (4k, 64k)?

bies

  • Gość
# Sierpień 06, 2006, 23:47:43
A może spróbujecie bez zasobów. Tj. wszystko generowane z kodu, żadnej grafiki, muzyki, tekstu (poza np. głównym menu).

Offline sobol

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2006, 23:51:11
Hmm dajecie fajne pomysły - choćby ten z "bez zasobów" ;) Ale ponieważ już mam pewną koncepcję to jestem za "gra w którą można zagrać bez monitora" ;p

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 06, 2006, 23:59:14
Właśnie, może jakieś ograniczenie co do wielkości gry (4k, 64k)?
Popieram pomysł z 64k w jednym pliku, oczywiście bez korzystania z DLL'ek nie będących częscią systemu (to mniej lub bardziej implikuje pomysł biesa). 4k z doświadczenia nie radzę, bo tam jest ciężko upchnąć cokolwiek, ale 64k jest w stanie napisać każdy, o ile wszystko sobie wygeneruje i nie dołączy jakiejś ciężkiej biblioteki statycznej. :)

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 00:20:52
ja jestem za tematem - "bez monitora" :)
mam juz chitry plan :D

Offline Romanus

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 00:37:15
96k, to już można zrobić caaaałą gre(!), wraz z dźwiękiem i kilkoma poziomami.
Na przykład:
http://www.theprodukkt.com/kkrieger
Nawet, nawet, nawet, biorąc pod uwagę 96k....

Co o TYM sądzicie?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 07, 2006, 01:19:37
Co o TYM sądzicie?
No nie przesadzajmy. Przecież w trakcie compo nikt czegoś takiego nie napisze, pozatym projekt, o którym mówisz, też już zdążył upaść i jedynym jego wynikiem było wygrane demoparty i mało grywalna beta. :)

Tak, czy inaczej, pomysł popieram, 96k mogło by być nawet ciekawszym limitem, niż 64k. :) Ostatnio był poruszany temat "FPP shooter bez tekstur", więc coś takiego też mogło by przejść. Oczywiście można też zrobić inne typy gier, nie wymagające gigantycznych zasobów, czego przykładem może być znana chyba wszystkim Darwinia (screen poniżej). Oczywiście nie muszę chyba wspominać, że wiele gier 2D również bez problemu zmieściło by się w 96k, zwłaszcza jeżeli nie posiadają zbyt wiele grafiki (dla przypomnienia - wszystkie gry na C64 i Atari musiały spełniać to wmaganie, bo tam po prostu nie było więcej pamięci). :)



Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 07, 2006, 01:31:34
IMHO temat "Gra która nie wyświetla nic na ekranie" jest ciekawszy i bardziej oryginalny niż "gra zajmująca < 96 kb", a to z tego powodu że to drugie było, jest i będzie wałkowane od początku istnienia demosceny.  Chciałbym wystartować, więc możecie to potraktować jako mój głos.

No, to kiedy startujemy i ile trwa kompo?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 07, 2006, 01:42:32
IMHO temat "Gra która nie wyświetla nic na ekranie" jest ciekawszy i bardziej oryginalny niż "gra zajmująca < 96 kb", a to z tego powodu że to drugie było, jest i będzie wałkowane od początku istnienia demosceny.
A to pierwsze było, jest i będzie wałkowane od początku istnienia niewidomych. Generalnie gry są wałkowane od początku istnienia komputerów, więc czemu nie wziąść czegoś bardziej oryginalnego i na przykład zrobić compo polegające na wypieczeniu ciasta według własnego przepisu (każdy po zakończeniu konkursu przesyła zdjęcie otrzymanego wypieku) - pomysł bardziej oryginalny, ale czy sensowny? :)


Generalnie, to, że ktoś inny robi to samo w niczym nie przeszkadza temu, żeby to mógł zrobić Warsztat. :)

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 01:47:11
Na demoscenie robi się raczej intra 64k, gier raczej (chociaż pewnie sporadyczne przypadki się zdarzają). To zmienia podejście - trzeba opracować algorytm generowania poziomów itp.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 07, 2006, 01:57:04
Na demoscenie robi się raczej intra 64k, gier raczej (chociaż pewnie sporadyczne przypadki się zdarzają). To zmienia podejście - trzeba opracować algorytm generowania poziomów itp.
Poziomy można normalnie zapisać, byle tylko nie zajmowały zbyt wiele miejsca lub ładnie się kompresowały. :) Jak pisałem, wszystkie gry na C64 są przykładem tego, że można bez większych problemów zrobić grę w 64k, więc tym bardziej 96k nie powinno być problelem. :)