Autor Wątek: Który silnik wybrać?  (Przeczytany 5308 razy)

Offline Angar

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2010, 22:47:46
Witam wszystkich serdecznie  ;)

Pisze tutaj gdyż potrzebuje pomocy w wyborze silnika do gry, którą planuje stworzyć. Z założenia ma to być dosyć prosta gra w stylu Deathkarz'a, gdzie będziemy ścigać się futurystycznymi samochodami po pokrętnych trasach na różnych planetach.
Problem w tym, że jestem raczej grafikiem, nigdy nie zajmowałem się programowaniem i potrzebuje prostego silnika, który mógłbym opanować i stworzyć na nim wyżej wymieniona grę.

Rozważam wybór dwóch silników:
-UDK - wydaje się, że silnik ma wszystko czego mi potrzeba m.in. model jazdy pojazdami, więc wystarczyłoby pogrzebać w skryptach i edytorze, ale z drugiej strony odstraszają mnie wymagania silnika i 25% zysków za grę.

-Esenthel engine - silnik dobrze się prezentuje z tego co widziałem autor silnika często pomaga przy rozwiązywaniu problemów, a sama licencja jest niedroga. Tylko nie wiem czy dałbym rade sam napisać kod potrzebny mi do stworzenia gry i jak dużo by go było.

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat ;]

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 24, 2010, 23:03:51
Unity jest dosyć proste (kawał fajnego edytora WYSIWYG + skrypty), a daje duże możliwości. :)

Offline Angar

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2010, 23:54:41
Wielkie dzięki  :)
Wygląda na to, że ten silnik ma wszytko czego mi trzeba i to za darmo (o ile dobrze wyczytałem) ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2010, 00:36:10 wysłana przez Angar »

Offline MaKiPL

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2010, 23:14:33
Ja ci radze użyć UDK
Sam używałem UE2, a teraz jak zdobyłem UDK to Jazda jest!
Tak wymagania odstraszają, ale jest to dla mnie najłatwiejszy silnik [nie liczę tych gameMakerów i rpgMakerów] Może i są łatwiejsze od UDK ale i tak zostanę u UDK... Gra pozwala na komercję naszych produkcji... Spokojnie na silniku od początku do końca samemu w jedną osobę stworzyć grę którą możesz sobie spokojnie sprzedać...

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2010, 23:34:46
Potrzebujesz oczywiście dobrych grafików 3d, chyba że sam umiesz projektować, modelować i programować :) No i może tworzyć muzykę.

Offline MaKiPL

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2010, 23:41:07
Są strony na których ludzie zamieszczają swoje modele 3D do dowolnego użytku...
Możesz ich modele użyć w komercyjnej grze... A nawet ci słowa nie powiedzą :D
Grafika to samemu, mapperstwo to najłatwiejsza rzecz taka jak grafika, skrypterstwo też można samemu...
Muzyka? Jet miliony programów które zrobią to za nas...

Offline Will

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2010, 23:48:17
Cytuj
Są strony na których ludzie zamieszczają swoje modele 3D do dowolnego użytku...
Możesz ich modele użyć w komercyjnej grze... A nawet ci słowa nie powiedzą
Grafika to samemu, mapperstwo to najłatwiejsza rzecz taka jak grafika, skrypterstwo też można samemu...
Muzyka? Jet miliony programów które zrobią to za nas...
No i po co grupy tworzące gry. Po co dzielić kasę, lepiej all samemu zrobić. Na pewno w końcu się znajdzie 200 modeli pasujących do naszej gry.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 00:00:22
Wątpię żebyś całą grę złożył z dostępnych w internecie modeli, tak żeby były one spójne ze sobą...

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 27, 2010, 11:41:06
Grafika to samemu, mapperstwo to najłatwiejsza rzecz taka jak grafika
Znaczy, że grafika i level design jest prosty? A próbowałeś kiedyś zaprojektować grywalny level do jakiejkolwiek gry? :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 27, 2010, 12:57:46
A mi się zawsze wydawało że najłatwiejszy jest kod :D.

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 13:26:34
Grafika to samemu, mapperstwo to najłatwiejsza rzecz taka jak grafika
Znaczy, że grafika i level design jest prosty? A próbowałeś kiedyś zaprojektować grywalny level do jakiejkolwiek gry? :P

MaKi'emu chyba chodziło o zrobienie cube'a po którym postać mogłaby pobiegać ;)

A mi się zawsze wydawało że najłatwiejszy jest kod :D.

hell yeah ! :)

A co do samego silnika to wziąłbym Esenthela, bo nawet jeśli czegoś nie będziesz umiał od razu to dużo się na nim nauczysz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2010, 13:28:58 wysłana przez L1p3q »

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Styczeń 27, 2010, 16:31:42
a ja bym Ci nie proponował używać silnika tylko prostego SDK na którym mógł byś się uczyć, najwyżej frameworka. Zacząć uczyć się jak najbardziej 'od dołu' to najlepsze podejście. Tak czy siak kiedyś będziesz musiał się tego nauczyć.

Cytuj
Wątpię żebyś całą grę złożył z dostępnych w internecie modeli, tak żeby były one spójne ze sobą...
Jak w pierwszej kolejnosci zrobisz sobie baze danych assetów i wg nich określisz czym będzie gra - uda Ci się zrobić spójną grę. Gry można tworzyć zaczynając w różno-raki sposób ;) Oczywiście będziesz ograniczony, ale tworzenie gier to same ograniczenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2010, 16:33:36 wysłana przez intoxicate »

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 27, 2010, 17:36:21
Tak, Esenthel jest bardzo dobrą propozycją.
Co do MaKi'ego: Jeśli uważasz, że zaprojektowanie dobrego grywalnego levelu jest banalne, proszę - możesz to robić komercyjnie. Uwierz mi, gdy robiłem swoje Lemmingi na Classics Compo Vipy (pozdro! ;)) zaprojektowanie tych siedmiu levelów, aby były spójne, nie były banalne do przejścia i aby przejście ich trochę graczowi zajęło nie było proste. Straciłem na to prawie tydzień. Na siedem poziomów!
-Ano

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 18:14:07
Cytuj
Jak w pierwszej kolejnosci zrobisz sobie baze danych assetów i wg nich określisz czym będzie gra - uda Ci się zrobić spójną grę. Gry można tworzyć zaczynając w różno-raki sposób ;) Oczywiście będziesz ograniczony, ale tworzenie gier to same ograniczenia.
Tak, ale w taki sposób nie osiągniesz spójności takiej jaką masz gdy wszystko robisz sam/ w grupie (tu oczywiście dokumenty i te sprawy, ale nie o to mi chodzi).

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Styczeń 27, 2010, 18:29:58
Cytuj
Tak, ale w taki sposób nie osiągniesz spójności takiej jaką masz gdy wszystko robisz sam/ w grupie
o flache? :)

Sposobów by dojść do spójności graficznej jest parę. Można wykożystywać konkretne motywy o których każdy grafik wie, można tworzyc specyficzny post-process, można robić drafty, które są później filtrowane, bądź w drugą strone: są tworzone przez paru grafików z wytycznymi, można również kożystać z bazy assetów, można też zorganizować tak by jedna osoba trzymała klimat (co działa o dziwo jak się dobrze zorganizuje), nie mówiąc o podstawach jak kolorystyka, światła, gamma etc. Co nie zmienia faktu, ze jesli zbierzesz sobie assety z sieci (darmowe) bedziesz w stanie zrobic gre spojna graficznie.

Oczywiscie - nie mowimy o crpg, fpp, mmorpg i innych AAA które są tak popularne a i tak nie są spójne graficznie. Ogólnie jak masz dobrego grafika 'samo się zrobi' - zawsze wszystko schodzi na ludzi, jak masz dobrych ludzi - bedzie spojne, nie masz - spojne nie bedzie nawet jak bys mial mega-super guru z zarzadzania, ktory mowi przez pol roku krok po kroku jak trzymac spojnosc i w jaki sposob to robic, po to by zaczac od poczatku.