Autor Wątek: Który silnik wybrać?  (Przeczytany 5379 razy)

Offline MaKiPL

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 18:41:32
No i co z tego ?
Zobaczcie, tu chodziło mi o to że grę samemu ze wszystkiego można zrobić w tydzień spokojnie...
Nie wspominałem tu o grach podobnych do tych co są w sklepach :D
Jeśli chcemy coś sami robić to musimy poświęcić na to dużo czasu... :)
7 leveli w tydzień... i jak? dobrze wyszło? Właśnie... Ale zrobiłeś sam, i po zrobieniu możesz spokojnie powiedzieć, że jeśli ty to sam zrobiłeś, to już to powinno być łatwe... Tyle :D

LevelDesign jest łatwy, ale trzeba poświęcić na to czasu :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 18:50:07
Cytuj
o flache? ;)

Sposobów by dojść do spójności graficznej jest parę. Można wykożystywać konkretne motywy o których każdy grafik wie, można tworzyc specyficzny post-process, można robić drafty, które są później filtrowane, bądź w drugą strone: są tworzone przez paru grafików z wytycznymi, można również kożystać z bazy assetów, można też zorganizować tak by jedna osoba trzymała klimat (co działa o dziwo jak się dobrze zorganizuje), nie mówiąc o podstawach jak kolorystyka, światła, gamma etc. Co nie zmienia faktu, ze jesli zbierzesz sobie assety z sieci (darmowe) bedziesz w stanie zrobic gre spojna graficznie.

Oczywiscie - nie mowimy o crpg, fpp, mmorpg i innych AAA które są tak popularne a i tak nie są spójne graficznie. Ogólnie jak masz dobrego grafika 'samo się zrobi' - zawsze wszystko schodzi na ludzi, jak masz dobrych ludzi - bedzie spojne, nie masz - spojne nie bedzie nawet jak bys mial mega-super guru z zarzadzania, ktory mowi przez pol roku krok po kroku jak trzymac spojnosc i w jaki sposob to robic, po to by zaczac od poczatku.
Dokładnie, masz dobrych ludzi to będzie spójnie. I będzie na pewno bardziej spójnie , niż ściągnięte modele z neta. Jestem w stanie się o tą flachę założyć, że nie znajdziesz wszystkich modeli, jakie potrzebujesz :)

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 27, 2010, 18:51:55
kuba: Ja też, potwierdzam Twoje zdanie. Jako przykład może posłużyć projekt "Mugen War" na warsztacie, w którym wszystkie modele są z neta.
MaKi: Tak, dobrze wyszło (wg. mnie :PP)
Gra w tydzień? To zależy jaka, ale zrobić się da.
-Ano

Offline igorw6

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 20:08:00
Weź się za Esenthel'a.
Silnik jest bardzo rozbudowany, szybka pomoc techniczna. Dużo narzędzi np Word Editor, Mesh Editor.
Jest też autoupdate, które pozwala na szybką aktualizację EE bez ponownego pobierania silnika.

Nie ma co się brać na początek za profesjonalny silnik jakim są UE 3 lub Unity.


Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 27, 2010, 20:09:06
Esenthel też jest profesjonalnym silnikiem :P

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 27, 2010, 20:09:37
Nie ma co się brać na początek za profesjonalny silnik jakim są UE 3 lub Unity.
A jakiś argument na poparcie tej śmiałej tezy, mogę prosić? :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 27, 2010, 20:11:39
No właśnie, dołączam się do Charibo - W końcu im bliżej game makera tym łatwiej, nie? :)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 20:50:35
No UE3 do game makera dużo bliżej niż Esenthelowi.
Prawie pod każdym względem UE jest łatwiejsze od Esenthela..

Offline igorw6

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 20:53:30
Nie o to mi chodzi.

Mówiłem, że nie warto brać się za profesjonalne (czyt. skomplikowane) silniki. Na początku najlepiej pozostać przy czymś mniej zaawansowanym.

Tak samo jak z programowaniem.
Nauczyłeś się programować świeżo w C++ i masz np 14 lat. Teraz chcesz czegoś bardziej skomplikowanego się  uczyć np DirectX. Zapewne czternastolatek nie uczy się skomplikowanej matematyki i fizyki, której mógłby użyć przy nauce. Więc młody programista rzuca naukę (jeżeli w ogóle zaczął się uczyć, a nie tylko przeczytał pobieżnie jakiś tutorial) DX czy OGL i zaczyna się uczyć jakiejś biblioteki 2D np Allegro...


 

« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2010, 21:04:26 wysłana przez igorw6 »

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 21:05:12
Stary, ja Ci właśnie napisałem, że UE jest ŁATWIEJSZY* (czyt. mniej skomplikowany) od Esenthela :)

* - Drukowane litery nie oznaczają że krzyczę :D

Vipa

  • Gość
# Styczeń 27, 2010, 23:00:07
Dethkarz - to do tego potrzebny silnik? Gdzie te czasy gdy powstawało Vertep na Amigę...
Esenthel - to da się na tym coś takiego zrobić? Nie znam co prawda dokładnie tego silnika, ale nie wygląda na zdolny pociągnąć w prosty sposób tego typu gry.

Reasumując - renderer zbytnio skomplikowany potrzebny nie jest. Kwestia kolizji i zachowania.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2010, 23:09:54
Cytuj
to da się na tym coś takiego zrobić?
Jak masz dużo czasu, to oczywiście że tak. Aczkolwiek po co utrudniać sobie życie, jeśli można pójść na skróty z Unrealem / Unity ?