Autor Wątek: sterowanie w grze  (Przeczytany 6337 razy)

Offline pawell

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2006, 19:49:53
Ja uważam że pomysł ogólnie nie jest zły. Myśle że na pewno spodobałby się zapalonym graczom, którym maksymalnie zależy na czasie i nie chcą tracić nawet ułamka sekundy na przesuwanie palca w strone klawiszy numerycznych albo tym bardziej scrollowanie.

Jest jeszcze jedna ważna kwestia - framerate musi być dość wysoki (bo jak taki wymiatacz w ciągu ułamka sekundy wykona taką kombinację to gra musi zawsze to "załapać" i zareagować), chociaż myśle że taki na poziomie 40-60Hz powinien starczyć (w końcu wymiatacze nie grają zazwyczaj na byle czym).

Zawsze można dać opcję wyboru trybu interpretacji informacji wejściowych - wtedy wszyscy będą szczęśliwi, oczywiście jeśli sama gra będzie w miare ok ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

spaxio^^

  • Gość
# Sierpień 04, 2006, 20:09:02
.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 20:38:05 wysłana przez Szalonuki »

Offline gryzoń

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2006, 21:00:17
jeśli nie jesteś w stanie przyjmować krytki to zajmij się botaniką

dzięki ale nie skorzystam, choćbym miał robić same głupie programy i wymyślać poronione pomysły, lubie to i nikt mi tego nie odbierze

temat uważam za zamknięty

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 04, 2006, 23:21:30
@dx0ne:
dokladnie o Sensivie mi chodzilo :) dzieki za odswiezenie pamieci

BTW czemu mi ktos karme zabiera? :<

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 07, 2006, 00:57:11
Nie wiem dlaczego Ci za to minusy poleciały.

ja wiem dlaczego, ale trudno widze że nie warto się dzielić pomysłami, miałem dobre chęci zostałem wyśmiany, tak bywa na tym forum
Przeczytałem cały topic i jakoś nie widzę, żebyś został wyśmiany. Ludzie po prostu obiektywnie zaopiniowali Twój pomysł - tak to bywa, że zarzuca się coś i ludzie o tym dyskutują wyrażając swoja opinię. A że ta zazwyczaj brzmi albo "to już było", albo "to nie ma sensu", to nic dziwnego i trzeba się do tego przyzwyczaić - to nie wina forumowiczów, po prostu tak już jest. Wszystko zostało już wynalezione :)

spaxio^^

  • Gość
# Sierpień 07, 2006, 01:40:05
uwaga zaofftopikuje ;>

Ehh ostatnio na forum wiele ludzi się obraża - Panowie musice być mocni bo sobie w życiu rady nie dacie =)
hehe Pozwole sobie jeszcze zacytować zwrotke z pewnego b. mądrego rapu ^^

Cytuj
2. olewka tajna broń dla wrazliwych uwalnia od stresów nad pobudliwych
nic cię nie ruszy olewka zagłuszy zapewni spokuj niepokornej duszy
zawsze tak było nie zadowolisz wszystkich wiesz to zadanie dla agencji towarzyskich
a nie twoje wie rob zawsze swoje cokolwiek mówią ludzie ja się nie boje

pozdro
spax.

Offline Lothar

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 11:23:11
Z doświadczeń z Mortal Kombat wiem, że pewnie nie chciało by mi się zapamiętywać kombinacji klawiszy, liczby kliknięć itp. Pewnie długo bym nie pograł w taką grę. Ale jako alternatywna metoda wyboru broni mogła by istnieć, o ile by nie przeszkadzała takim graczom jak ja. Niewątpliwie większe możliwości interfejsu (o ile nie przeszkadzają) są pozytywnym elementem  - dla każdego coś dobrego, niech sobie gracz sam wybierze jak chce grać.

Offline gryzoń

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 12:34:56
Przeczytałem cały topic i jakoś nie widzę, żebyś został wyśmiany. Ludzie po prostu obiektywnie zaopiniowali Twój pomysł - tak to bywa, że zarzuca się coś i ludzie o tym dyskutują wyrażając swoja opinię. A że ta zazwyczaj brzmi albo "to już było", albo "to nie ma sensu", to nic dziwnego i trzeba się do tego przyzwyczaić - to nie wina forumowiczów, po prostu tak już jest. Wszystko zostało już wynalezione :)

wiem regedit, ja sie nie obrażam na nikogo, poprostu miałem kiepski dzień i mnie wqrwiło że sie posypały minusy

//EDIT

Cytuj
nie zadowolisz wszystkich wiesz to zadanie dla agencji towarzyskich

też mi sie podoba to zdanie
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2006, 14:39:04 wysłana przez gryzoń »

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Sierpień 28, 2006, 00:46:35
Mi się podoba. Jeśli chodzi o takie odmienne podejścia do sterowania, to w któreś z gier cRPG z widokiem FPP ( tytułu nie pomnę) czary rzucało za pomocą zakreślenia odpowiedniej runy ręką "w powietrzu" za pomocą myszy. Oczywiście należało to wykonać w odpowiednim czasie i z określoną precyzją, żeby zadziałało. Coś podobnego do tego programu o którym ktoś wspominał.

Offline kedan

  • Użytkownik

# Październik 10, 2006, 15:42:46
Mnie się ten pomysł podoba. Oczywiście jak koledzy zauważyli w niektórych shooterach to się nie sprawdzi (nawiasem mówiąc grał ktoś w FEAR Combat? - tam jest dopiero sterowanie...) Ale - w grze w któej musimy wybrać jedną z kilkunastu lub kilkudziesięciu opcji w stosunkowo krótkim czasie - to ma sens.

Offline mateuszbialek

  • Użytkownik

# Październik 10, 2006, 23:47:52
nie czytalem calego topicu wiec moze moj pomysl gdzies padl ale ja mam taka wizje

podczas gry wciskamy spacje trzymamy ja przez ulamek sekundy w ten czas gra jest nieaktywna (pauza lub uniemozliwienie sterowania przez ten ulamek sekundy) i w tym czasie wykonujemy zdecydowany ruch mysza i na przyklad mysz w gore to bron nr. 1, gora+prawo bron nr. 2, prawo bron nr. 3, dol+prawo bron nr 4. itd...
po puszczeniu spacji oczywiscie gramy dalej, mysle ze takie rozwiazanie jest najszybsze...

nie wiem czy to by sie sprawdzilo ale kiedys sobie tak wymyslilem... :D

Offline michrz

  • Użytkownik

# Październik 11, 2006, 19:30:51
wspomniany rpg to Arx Fatalis, czyż nie? :) A co do pomysłu : to chciałbym to zobaczyć w produkcjach różnego typu (fps, rpg..) Wydaje mi się, że do fpp raczej by nie pasowało, ale mag puszczający czary morsem mógłby być całkiem fajny

pzdr