Autor Wątek: Silnik MUD-owy  (Przeczytany 2611 razy)

Offline qwarc

  • Użytkownik
    • Królestwo Elderlandu - wirtualne państwo

# Sierpień 03, 2006, 18:21:03
Witam.
Otóż wpadłem na pomysł żeby napisać własny serwer MUDowy. Z całkowicie Polskimi komendami. Do wykorzystania do stworzenia własnego MUD-a. Bardzo konfigurowalny. Będzie się składał z 2 części - plika wykonywalnego napisanego w C++ i plików tekstowych zawierających definicje świata, potworów, postaci i cały
 ten bajzel. Te pliki będą interpretowane przez serwer i na ich podstawie będzie pracował MUD. Co sądzicie o tym pomyśle? Warte zachodu kiedy jest już tyle różnych serwerów MUD-owych (np. Diku)?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _ElviS_

  • Użytkownik
    • The Lair.

# Sierpień 03, 2006, 18:48:35
Hmm,
Zajmowałem się swego czasu pisaniem silnika pod MUDa. Nie miała to być jednak aplikacja konsolowa. Na silnik składało się kilka edytorów (m.in. edytor samego świata, obsługującego tworzenie lokacji w płaszczyznach x,y,z; poza tym edytory mobów/NPCów, itemów/containerów(skrzyń,beczek,etc), itd.), serwer oraz klient. Wszelkie pliki konfiguracyjne, bazy itemów, mobów, mapy, etc. postanowiłem oprzeć na formacie XML. Profile graczy znajdować się miały na zwykłym serwerze gdzieś w sieci, również jako XMLe i uploadowane byłyby na bierząco, po każdej zmianie statystyk/ekwipunku/wypełnionych questów u gracza. Oups, rozpisałem się o swoim projekcie, a to przecież topic o Twej produkcji :P...

 Myślę, że to bardzo ciekawy projekt, gdyż daje spore możliwości zarówno programiście jak i użytkownikom takiego silniczka, gdyż mogą wymyślonego przez siebie MUDa stworzyć naprawdę niedużym nakładem pracy, nie wiążąc przy tym ich rąk wieloma ograniczeniami. Jednak zanim przejdziesz do programowania, BARDZO dokładnie wszystko sobie rozplanuj na papierze, gdyż silnik taki oparty jest na wielu zależnościach, które trzeba odpowiednio rozplanować, aby w pewnej chwili, gdy już będziesz w zaawansowanej fazie produkcji, żebyś nie musiał zmieniać niektórych założeń silniczka, bo cośtam pominąłeś w trakcie kodzenia. No i życzę powodzenia, oby Twego projektu nie przykrył kurz, jak to miało miejsce w moim wypadku :P

Offline siwy

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2006, 18:49:21
Odpowiem Ci tak samo jak mnie odpowiadano gdy zadalem podobne pytanie..

Oczywiscie ze warto!

Tylko musisz sie zastanowic po co chcesz to pisac czy dla satysfakcji i sprawdzenia umiejetnosci czy dla pieniedzy!

Jezeli dla 2 opcji to juz odpowiedz nie jest taka prosta :/

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2006, 18:52:02
Tylko musisz sie zastanowic po co chcesz to pisac czy dla satysfakcji i sprawdzenia umiejetnosci czy dla pieniedzy!
Ooo tak, na MUDzie na pewno kupe kasy zarobi. Majątek Billa G się schowa przy zarobkach od tego MUDa

Offline _ElviS_

  • Użytkownik
    • The Lair.

# Sierpień 03, 2006, 19:32:27
Teoretycznie masz rację, jednak wszystko zależy od odpowiedniego rozprowadzenia takiego silnia i/lub jego efektów (gotowych MUDów). Swego czasu, przebywając na oficjalnym forum gry Mafia: The City of Lost Heaven, każdy tamtejszy user marzył o grze sieciowej w klimatach lat '30 (mafia sycylijska, prohibicja, etc.). Jako, że do dziś takowej nie ma, wówczas złożono mi ciekawą propozycję - otóż każdy z zainteresowanych moim ówczesnym projektem (silnikiem do MUDów własnie) zobowiązywał się zapłacić mi po 10zł za możliwość założenia konta na serwerze takiej gry. Pozostawało mi jedynie ukończyć engine i oddać go administracji forum, aby zajęła się tworzeniem gry w klimatach mafijnych. Było to oficjalne polskie forum, gdzie liczbę userów liczyło się w setkach. Myślę, że gdyby trafić w takie grono klientów (np. forum fanów Star Wars i innych universów), qwarc miałby jak najbardziej spore szanse godziwego zarobku. Owszem, byłby on jednorazowy i stosunkowo nieporównywalny do  kasy, jaką trzepie Blizz na WoWie, ale kasa nie śmierdzi i na ulicy nie leży, a jeśli będzie czerpał satysfakcję z tworzenia tego projektu, to każde pieniądze za jego stworzenie będą wystarczające ;).

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 04, 2006, 05:19:09
przede wszystkim nie nazywalbym tego tak "silnikiem" :ASD Raczej zestaw narzedzi do edycji serwerka oraz sam serwerek. IMO nic wiecej, ale nie zaprzeczam, ze troche trzeba sie narobic :P Jak jestes pewny, ze nie czepisz sie czegos innego za chwile, to mozesz kodzic. Ale jak Ktos tu wczesniej mowil - rozpisz to wszystko na kartce, bo to nie sa zarty :EEEe o MUD-ach tez troche wiem, sam zaczalem z qmplem pisac, ale on cos nazdziwial :| i nie wyszlo (a mielismy bardzo zonk-owe pomysly xD).

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 07, 2006, 01:03:48
Ja też kiedyś nad tym myślałem i wyszło mi, że jednak nie ma sensu tego pisać :) Świat MUD-ów jest tak rozbdowany, że trzebaby w tym naprawdę głęboko siedzieć (nie wiem, może siedzisz - w każdym razie ja nie) i znać się na tym, żeby wymyślić coś ciekawego albo przynajmniej napisać coś dobrego. Ta działka jest bardzo rozwinięta. AFAIR istnieją silniki do stawiania serwerów MUD-owych bez pisania kodu.

Myślałem za to o napisaniu gry tekstowej takiej jak MUD, ale dla jednego gracza. Takich gier nie ma chyba zbyt dużo - ja znam tylko Otchłań.

Ostateczna decyzja powinna jednak zależeć od tego, czy po prostu masz ochotę to pisać...

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 07, 2006, 01:14:55
mam qmpla, co znakomicie sie zna na RPG'ach, a to bliskoznaczne raczej :F A taki silnik bardzo uniwersalny, to mozna by bylo napisac interpreter dla modulu Net i jakiejs bazy danych. Gosc tylko wklepuje skrypty odpowiednie i niech sobie dziala all :DDdd

Offline skiter

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 01:46:33
Sam pisze "silnik" cos podobnego do MUD'a, poniewaz nie jest oparty o "telnet", ja kprawidzy tylk oswoj wlasny protokol, i raczje nadaje sie ten silnik do "gry mmo" niz do muda, daltego mysle ze jest to dobra nauka pisania "silnikow sieciowych", serwerow i klientow zarazem, co pozwala lepjej zrozumiec dzilanie takiej sieci.

Czy bedzie z tego jakis zysk?, obawiam sie ze nie bardzo ... nie wiele jest silnikow sieciowych ktore da sie "sprzedac", za to jest wiele 3D z mozliwoscia sieci, to juz jest bardziej prawdopodobne ze sie uda zarobic.

Pisanie "MUD'a" to raczej "nauka" i satysfakcja, niz "zyski" ... jak bys potrzebowal kawalki kodu zglos sie na "priw" to wysle ci moje resztki serwer i klienta, moze sie przyda ; )