Autor Wątek: Air Aces: Pacific  (Przeczytany 18036 razy)

Offline raver

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa.

# Styczeń 17, 2010, 15:39:10
Vipa:

Próbowałem uruchomić Twoją grę na moim 2 letnim laptopie i nie chodzi na żadnym poziomie detali. W stderr.txt coś takiego znalazłem:
http://nopaste.warsztat.gd/?id=5835
Zdaje się, że jest jakiś problem z VBO (wnioskuje, że po teksturach wczytujesz geometrię do VBO).

Konfiguracja:
Windows Vista Home Premium SP2
Pamięć 1GB
Karta grafiki: ATI Radeon HD 2300

pozdrawiam

EDIT:
else
  {
    fprintf(stderr, "Couldn't initialize VBO\n");
  }

Coś mi się zdaje, że potem trzeba dać fflush czy coś takiego, żeby od razu poszło do pliku (w razie zwiechy).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2010, 15:44:04 wysłana przez raver »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Sethis

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 17:55:32
Nowa wersja działa jeszcze wolniej niż stara, sterowanie myszą nie działa, wielkie zielone kupy nadal strasza ;)

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 19:10:07
Oj przypomniały mi się stare dobre czasy :) Kiedyś się wymiatało na takich symulatorach... ech...

Przede wszystkim gratulacje, zapowiada się b. udana produkcja :D

Co do grafiki to nic nie będę mówił, bo jest ona nieistotna, ale...

1. nie mogę zrobić beczki? można zrobić takie sterowanie że klawiszami <- i -> obracam samolot wokół własnej osi (beczka) a górą i dołem samolot w dół w górę? byłoby to bardziej, dla mnie logiczne.

Oprócz tego ciężko było mi trafić w samolot przeciwnika, ale może to właśnie przez to o czym pisałem wyżej, bynajmniej zestrzeliłem jednego bandytę (bandit on 2 o'clock :D ).

Ustawiłem sobie grafę na high (C2D jakieś 2Ghz, 2 GB, GF8600M) i jakoś tak topornie działało. a niezależnie od grafy brakuje mi jakiegoś licznika wysokości ? :)

Pozdr.
P.

Vipa

  • Gość
# Styczeń 17, 2010, 20:21:03
http://www.vipagames.pl/files/renew_WWIIH.7z
OK, przepisałem całe rysowanie od nowa. Jeżeli błąd to była jakaś pierdółka, którą po prostu przeoczyłem, to powinno pomóc.
Napiszcie proszę czy to rozwiązało problem.

Szybkością działania gry zajmę się jak już nie będzie tego dręczącego mnie od dwóch dni zielonego czegoś :D. A jest z czego przyspieszać więc problemów nie widzę.
Na chwilę obecną można ustawić w panelu NVidia "wysoka wydajność" - pomaga. W przypadku ATI nie wiem czy jest odpowiednik.

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 20:27:33
Nowa wersja działa jeszcze wolniej niż stara, sterowanie myszą nie działa, wielkie zielone kupy nadal strasza ;)
A wpadłeś na to, że w menu głównym na samym dole masz opcję zmiany sterowania? (Keyboard->Myszka)
W czasie gry za pomocą '-' i '=' regulujesz czułość myszki.

Offline DamorK

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 20:37:18
U mnie nadal problem występuje

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 20:48:12
Damn... Wypróbowałem najnowszą wersję, ale na innym sprzęcie... Porażka. Radeon X1950 Pro Pentium 4 3,2 GHz, 2 GB Ramu. (Najnowsza wersja gry)

To po prostu niemożliwe. Ustawienia grafiki w grze na low. Pierwsza misja (przyczepiłem się tej pierwszej:P)

Offline raver

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa.

# Styczeń 17, 2010, 21:04:21
Mi dalej nie działa, nowy wpis w stderr to:
Options loading OK
Chyba sobie nie pogram :/

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 17, 2010, 21:14:06
Odpaliłem najnowszą wersję, wydajność masakryczna. :P 10 FPS na GF 9800GT.

Offline Drraven

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2010, 21:38:18
a nie możesz podejrzeć sam rozszerzenia pliku ?
włącz widok "Kafelki" w folderze z grafiką.

Prosty przykład z gry obok ikonki pisze "Plik Dat".
w twoim przypadku będzie coś innego.



Vipa

  • Gość
# Styczeń 18, 2010, 10:23:53
http://www.vipagames.pl/files/good_WWIIH.7z

OK. To już na pewno to. Zielone powinno zniknąć raz-dwa. Dodałem też zapis opcji, sterowanie padem (podłączyć przed grą), ogólnie kilka pomniejszych błędów także poprawionych.

Ciekawostka: testy wydajnościowe:
kamera -                0.000488
 woda base      -       0.000000
 teren 0        -       0.000000
 drzewa 0       -       0.018066
 modele 0       -       0.001465
 chmury 0       -       0.005371
 woda 0         -       0.008301
 teren 1        -       0.000488
 drzewa 1       -       0.017090
 modele 1       -       0.001465
 chmury 1       -       0.005859
stencil cienie -        0.005859
woda efekty -           0.002441
particle -              0.000488
bomby -                 0.000000
torpedy -               0.000000
lotniskowiec -          0.000488
okrety -                0.000000
bombowce -              0.000000
samoloty wrogow -       0.000488
nasz samolot -          0.000488
flary -                 0.000977
elementy strzeleckie -  0.000000
pociski -               0.000977
eksplozje -             0.000000
efekty atmosferyczne -  0.000488
filtry tekstur -        0.006348
ramki energii -         0.000000
strzalki -              0.000000
celownik -              0.000488
wspolrzedne -           0.000488

czyli czas w ms dla każdej funkcji. Testowałem nad wyspą, misja 1, max details.
Sami możecie zrobić taki test przytrzymując na chwilę F11 (najlepiej nad wyspą). Całość zapisana jest wtedy w stderr.txt. Polecam w przypadku gdy coś nagle masakrycznie spowolni. Będzie wiadomo co.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2010, 11:25:07
jak mierzysz te czasy? bo jeśli mierzysz czas wykonywania glDrawArrays/glDrawElements to możesz sobie darować :P

Offline DamorK

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2010, 11:39:30
No! Działa elegancko :)
Prędkość działania ssie, ale z tym to się uporasz bez problemu, a grywalność jest, muszę przyznać.

Vipa

  • Gość
# Styczeń 18, 2010, 11:42:41
Czas biorę systemowy.
Jak działa elegancko to świetnie! Biorę się za wydajność. Z tego co widać z tych czasów to drzewa zabierają tyle czasu co reszta :D, więc idą na pierwszy ogień. Z tego co wiem to np. kolizja jest liczona i dla odbić i dla rysowania normalnego na przykład :D. Jest z czego okrajać.

Offline dario

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2010, 12:16:36
C2D e4600 2.4Ghz, 2GB, GF8800GT 512MB

U mnie każda wersja działała poprawnie. Wydajność - straszna;) Ustawienia detali "High", nad morzem patrząc w niebo lub wodę, miałem około 30FPS. Nad wyspą...10.

Sterowanie klawiaturą, jak dla mnie w ogóle niepotrzebne. Nie mogłem trafić w żaden samolot. Myszką natomiast jest o wiele lepiej.