Autor Wątek: MUD  (Przeczytany 2966 razy)

Offline skiter

• Użytkownik

# Sierpień 02, 2006, 14:51:05
Witam.

Jestem programistą sieciowym, co za tym idzie pisze przewarznie aplikacje sieciowe, oparte na TCP/UDP.
Jestem w trakcie pisania serwera MUD, wraz z wlasnym klientem, co by bylo latwiej sie poruszac, po "wirtualnym" swiecie. Generalnie klient ma dzialac jak "klient prawdziwego muda", czyli jak telnet, a raczej widok bedzie taki jak w MUD, z roznica taka ze bedzie to wlasny klient a nie "graficzny" i nie na "protokole telnet'a".

Szukam?, mozna to tak nazwac, pomocy ... ? generalnie ochtnikow co znajsi sie na programowaniu sieci, pod systemami Windows/Linux ( i jednym i 2! ).

Dla pocieszenia, napisze tylko ze nie musi to byc jakis super wymiatacz sieciowy, bo sam nie uwarzam sie za jakiegos "guru", i nie oczekuje ze ktos kto by mnie chcial pomoc, tez bedzie "wszech-wiedzacy". Do pracy wystarczy "podstawowa" wiedza z dzialu Linux - sieć, i Windows - sieć, calosc jest oparta na "wątkach", pod Windows jest to _beginthread czyli "nie zalecane ; p" przez M$, rozwiazanie wtakow, a pod Linux, jest to biblioteka PThread.

Caly projekt jest napisany w C/C++, nie powiem ktory jezyk przewarza ; p, nie trzymam sie "jednego" i maniakalnie nie pisze "tylko" w jednym, ale generalnie kod jest napsiany w C, bo jakos tak mi wygodniej pisac ; p, czyli tam jest troszke, maly nie porzadek, dalo by sie to przerobic na "czyste" C++, ale jakos brak mi weny ... wole C ; p. Kompilator jaki jest wykozystywany to MinGW, czyli nie jest to VS jak tez BCB, gdzie pisanie "troszke" inaczej wyglada ( nie niema tam "pomocników", wszystko trzeba klepac recznie ; p ), z IDE Code::Blocks.

Projekt wygklda tak:
- brak strony ( z informacjami, bo co tam dam ? ... ze jest i brak plikow ; p, nie ma grafiki bo to MUD, w pewnym zalozeniu ; p )
- brak forum ( jak jestem sam to co sobie mam pisac sam do siebie ? )