Autor Wątek: [Compo 2h] Lista propozycji tematów  (Przeczytany 19055 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 04, 2010, 23:16:51
A niechaj narodowie wżdy postronni znają iż w Warsztacie nie gęsi, swe tematy mają. Słowo się rzekło i skoro wystawiłem się na organizatora compotów 2h, trzeba w tym kierunku coś robić. Proponuję więc zebrać listę propozycji tematów pod kątem compo 2h. Dla nieświadomych: w compo 2h tematy są losowane z bazy tematów, której nie mamy, więc dotychczas jechaliśmy na cudzej (która co prawda zawiera jednak sporo tematów mojego autorstwa).


Propozycje można składać w dowolnych ilościach. Propozycja tematu powinna mieć formę pojedynczego ZDANIA określającego reguły gry (tak więc temat "kiszony ogórek" jest błędem, ale "Bohaterem gry musi być kiszony ogórek." już jest OK). Dozwolone są propozycje zarówno tematyczne (np. "Gra musi zawierać przynajmniej pół litra soku z kapusty."), jak i techniczne (np. "Gra musi być sterowana jednym klawiszem." lub "W grze należy użyć particli"). Idealnie, temat powinien stawiać "konstruktywne ograniczenia", czyli narzucać coś, przez co trzeba się wykazać jakimś pomysłem.


Tematy będą moderowane i przyjmowane przez moja osobę (a co ;)), ale przewiduję w przyszłości możliwy feedback społeczny w celu odfiltrowania tematów szczególnie parszywych.


Zapraszam do spamowania (aczkolwiek trzymając się wyżej wymienionych zaleceń).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SiwyEd

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:24:27
Gra prorodzinna.

Offline sobol

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:30:37
- kiszony ogórek

Ok ok żartuję :P

Ja zapodam na początek tematami pro-kinomaniatycznymi:
- Gra musi nawiązywać do znanego filmu (byle jakiego).
- Gra musi nawiązywać do znanego filmu polskiego.
- Gra musi nawiązywać do znanego starego filmu (czarno-białego).
- Gra musi nawiązywać do znanego filmu animowanego.
- Gra musi mieć związek z kinem orientalnym. (A co :D)

I jeden stylistyczny:
- Gra tylko w odcieniach jednego koloru.

Offline freakpp

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:36:57
takie luźne:
utwór musi zawierać dużo nawiązań do innych utworów (jakiegokolwiek rodzaju).
albo do jednego konkretnego (z jakieś listy albo wybranego przez większość czy znanego wszystkim).
autor musi podać utwory, do których nawiązuje. albo nie musi.

lawl, teraz patrzę, sobol, podobne.

- kiszony ogórek
nieno, już wstawcie tego ogórka.

oficjalnie proponuję:
bohaterem gry musi być kiszony ogórek.

edyta:
taki pomysł:
wyszłyby takie losowania kilkukrotne z tego, bo propozycje miałyby rozgałęzienia.
najpierw losujemy główny temat, a potem, jeżeli ma czy tam jeżeli chcemy, jego uszczegółowioną wersję.

np. jakoś tak:
utwór musi zawierać nawiązania do innych utworów jakiegokolwiek rodzaju
 wcale nie, do jednego konkretnego
  z poniższej listy:
   (no jakaśtam lista)
   wybranego (wylosowanego)
   dowolnego
  z tej kastomowej listy:
   (no druga)
   wybranego (wylosowanego)
   dowolnego
 wcale nie, rodzaj musi być taki
  (no jakieś rodzaje)
 autor musi podać utwory do jakich nawiązuje
 albo nie musi

ale nie, to za duża komplikacja, bez sensu, lepsza jest płaska lista i jedno losowanie. diskarduję ten pomysł.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2010, 23:47:26 wysłana przez aer »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 04, 2010, 23:38:55
- Gra musi nawiązywać do starych gier.
- Gra musi parodiować charakterystyczny trend z nowych gier.
- Gra musi dotyczyć jakiejś czynności codziennej (np. robienie herbaty).
- Gra musi mieć nietypowe sterowanie.
- Gra musi nawiązywać do Warsztatu.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Styczeń 04, 2010, 23:48:29
Cel gry musi być jasno zawarty w jej tytule (np. "You have to burn the rope" ;)).
Gra musi uwzględniać sterowanie co najmniej 12toma różnymi klawiszami (o zasadniczo różnych funkcjach :) a nie jakieś tam skróty klawiszowe).
Gra musi być tematycznie oparta o książkę.

Liosan

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:48:38
Spora część z MH, część moja, część zmieniona. Żeby ułatwić pisanie, że któryś pomysł ssie, numerki z szalenie unikalnym prefikem "C".

C1. W grze muszą się pojawić dokładnie 2 kolory
C2. W grze w danej chwili mogą być widoczne wyłącznie dwa kolory
C3. W grze nie można użyć wyłącznie kolory, których poszczególne składowe RGB to 0 lub 1 (w skali [0..1])
C4. Gra musi prezentować wszystko w rzucie izometrycznym (także GUI!)
C5. Gra musi wykorzystywać myszę
C6. Gra nie może wykorzystywać więcej niż 2 klawiszy
C7. Gra musi się odbywać na obszarze o stosunku wysokości do szerokości 1:8
C8. Gra musi zawierać miecze
C9. Gra musi zawierać broń palną
C10. Gra musi zawierać broń palną z wiecznie aktywnym auto-fire
C11. Gra musi zawierać przynajmniej 4 obiekty sterowane przy pomocy różnego AI
C12. Gra musi być turowa
C13. Gra musi kończyć się w 30 sekund
C14. Gra nie może się nigdy skończyć
C15. To musi być gra na czas
C16. Gra musi zawierać zbieractwo w jakiejś postaci
C17. Gra musi coś reklamować
C18. Gra musi mieć widoczną myśl przewodnią
C19. Gra musi mieć walory edukacyjne
C20. Gra musi opierać się na wpisywaniu słów
C21. Gra musi być z gatunku RPG
C22. To musi być gra strategiczna
C23. Gra musi być platformówką
C24. Gra musi być z gatunku puzzle
C25. To musi być gra wyścigowa
C26. To musi być skradanka
C27. Gra musi trenować pamięć gracza
C28. To musi być gra na dwóch graczy
C29. W grze coś musi podkakiwać
C30. W grze coś musi swobodnie majdać
C31. W grze muszą się znaleźć efekty cząsteczkowe
C32. W grze musi się pojawić bujna roślinność
C33. W grze musi się pojawić woda
C34. W grze musi się pojawić ogień
C35. W grze musi się pojawić flaga
C36. Gra musi mieć koncepcję poziomu postaci
C37. Gra musi mieć koncepcję poziomów i prezentować przynajmniej 3 poziomy
C38. Gra musi udostępniać przynajmniej dwie różne mechaniki
C39. Cała gra musi być zbudowana z kółek
C40. Gra musi się opierać na kafelkach
C41. W grze można wykorzystać wyłącznie tekst
C42. W grze muszą się pojawić klucze i zamki
C43. W grze nie można użyć tekstu
C44. W grze nie można użyć tekstur
C45. W grze musi się sterować dwoma postaciami jednocześnie
C46. Gra musi mieć przesłanie polityczne
C47. W grze muszą się pojawić domy
C48. W grze muszą się pojawić roboty
C49. W grze muszą się pojawić dresiarze
C50. W grze muszą się pojawić śmiercionośne kolce
C51. W grze muszą się pojawić kwiaty
C52. W grze muszą się pojawić zombie
C53. W grze muszą się pojawić pająki
C54. W grze muszą się pojawić smoki
C55. W grze muszą się pojawić małpy
C56. W grze muszą się pojawić słonie
C57. W grze muszą się pojawić bobry
C58. W grze muszą się pojawić kobiece piersi
C59. W grze muszą się pojawić żaby
C60. Gra musi używać funkcji trygonometrycznych
C61. Obraz gry musi się zawijać
C62. Obraz gry musi się przewijać
C63. Obraz musi być jak w kalejdoskopie
C64. W grze musi być masa krwi
C65. W grze musi dać się coś zjeść
C66. W grze musi się sterować grupą postaci
C67. Gra musi nawiązywać do kultury popularnej (filmu, książki, komiksu)
C68. Gra musi być słitaśna, kolorowa i kjutaśna
C69. Należy ponownie zalosować, tym razem dwie rzeczy z listy

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:51:16
Nie wszystkie oryginalne, niektóre całkiem głupie, ale może coś ciekawego się wyłowi.

Gatunkowo/tematyczne:

1. W grze musi wystąpić alkohol.
2. Gra oparta o kolory.
3. Gra oparta o figury geometryczne.
4. Gra ekonomiczna = manager.
5. Gra typu bullet hell (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/24/PCByukari140.jpg)
6. W grze muszą wystąpić istoty nieumarłe.
7. Gra musi być oparta o żywioły (woda, ziemia, ogień, powietrze + opcjonalnie inne).
8. Bohaterem gry musi być istota ze świata fantasy (troll, goblin, pegaz, jednorożec, golem, chimera itd).
9. Odwrócenie konwencji (autor tematu napisał kiedyś grę że było się jabłkiem i uciekało przed wężem czy coś takiego, generalnie takie klimaty).
10. Akcja gry musi dziać się w domu/mieszkaniu.
11. Gra w skali mikro - w świecie bakterii, wirusów i grzybów.
12. W grze musi występować jakakolwiek manipulacja temperaturą i odpowiednie tego skutki.
13. W grze musi wystąpić motyw teleportacji.
14. Gra typu tower defense.
15. Tematyką gry musi być jedna ze świętych wojen programistycznych (C++ vs C/C#, OpenGL vs DirectX, SDL vs Allegro vs SFML).
16. Głównym elementem gry musi być piłka.

Techniczne:

1. Gra sterowania dwoma klawiszami.
2. Gra przy użyciu dwóch kolorów.
3. Gra musi mieć widok z boku.
4. W grze należy użyć różnego rodzaju postprocessingu.
5. Gra tylko w konsoli.
6. Wszystkie elementy gry mogą mieć tylko kontury, bez wypełnienia
7. Gra musi zawierać dwóch bohaterów na podzielonym ekranie.
8. Gra oparta o kombinacje klawiszy (combosy).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2010, 00:04:05 wysłana przez Java »

Offline freakpp

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2010, 23:59:32
C47. W grze muszą się pojawić domy
C48. W grze muszą się pojawić roboty
C49. W grze muszą się pojawić dresiarze
C50. W grze muszą się pojawić śmiercionośne kolce
C51. W grze muszą się pojawić kwiaty
C52. W grze muszą się pojawić zombie
C53. W grze muszą się pojawić pająki
C54. W grze muszą się pojawić smoki
C55. W grze muszą się pojawić małpy
C56. W grze muszą się pojawić słonie
C57. W grze muszą się pojawić bobry
C58. W grze muszą się pojawić kobiece piersi
C59. W grze muszą się pojawić żaby
C64. W grze musi być masa krwi
w sumie można porobić tamte rozgałęzienia, ale dla oszczędności liter (żeby się nie powtarzać). o tak:
1. W grze muszą się pojawić
  2. domy
  3. roboty
  4. dresiarze
  ...
  x. małpy
  x+1. masa krwi

i podobnie:
1. utwór musi zawierać nawiązania do innych utworów jakiegokolwiek rodzaju
 2. wcale nie, do jednego konkretnego
  3. z poniższej listy:
   4. (no jakaśtam lista)
   5. wybranego (wylosowanego)
   6. dowolnego
  7. z tej kastomowej listy:
   8. (no druga)
   9. wybranego (wylosowanego)
   10. dowolnego
 11. wcale nie, rodzaj musi być taki
  12. film
  13. muzyka
  ...
 14. autor musi podać utwory do jakich nawiązuje
 15. albo nie musi

i jak na przykład wylosujemy 12 to temat brzmi: utwór musi zawierać nawiązania do filmów. hmm, a może i też nie.
dobra, nie kombinuję już. miały być tematy.

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2010, 00:04:14
-Gra z tańczącymi małpami.
-Gra w której niespodziewanie jest godzina 25:00
-Gra z wymyślonym świętem.
-Gra z minimum 5 ziarnami ryżu.
-Gra w której człowiek zamienia się miejscami z martwą naturą.
-Gra z wesołymi owocami.
-Gra musi odbywać się na obcej planecie przypominającej artykuł spożywczy.
-Gra z miodem i orzeszkami.
-Gra bez obrazu ale z dźwiękiem.
-Gra w której ktoś bez przerwy pije sok.
-Gra w której znajduje się jakakolwiek postać z Dragon Ball.
-Gra w której treści używają nie więcej niż 14 liter (obojętnie jakich).
-Gra w której kupujesz kilo kartofli i wlewasz je do słoika.
-Gra z symetrią.
-Gra w której muszą znaleźć się w nadmiernej ilości nasze polskie znaki diaktryczne czyli ogonki i kreseczki w literach.
-Gra musi przedstawiać satyrę życia codziennego lub jego poszczególnych co ważniejszych aspektów.
-Gra w której ważny jest słuch gracza.
-Gra z nawiązaniem do mitologi greckiej.
-Gra musi przedstawiać sekret autora w formie zagadki.
-Gra z Goździkową.
-Oszukująca gra.
-Gra łamiąca stereotyp.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2010, 00:09:14 wysłana przez C'mons »

lazycoder

  • Gość
# Styczeń 05, 2010, 00:48:34
"Uczestnik Compo 2h tworzy grę na dowolny temat"

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2010, 02:51:52
Skompilowałem listę ze wszystkich propozycji, które padły w wątku i ponumerowałem je, żeby mieć się jak do pomysłów odnosić.

E - SiwyEd
S - sobol
A - aer
K - Kos
L - Liosan
J - Java
M - C'mons
R - lazycoder

E1. Gra musi zawierać przesłanie prorodzinne

S1. Gra musi nawiązywać do znanego filmu
S2. Gra musi nawiązywać do znanego filmu polskiego
S3. Gra musi nawiązywać do znanego starego filmu czarno-białego
S4. Gra musi nawiązywać do znanego filmu animowanego.
S5. Gra musi mieć związek z kinem orientalnym
S6. Gra tylko w odcieniach jednego koloru

A1. Gra musi zawierać dużo nawiązań do innych wytworów kultury (jakiegokolwiek rodzaju)
A2. Gra musi zawierać dużo nawiązań do jednego konkretnego wytworu kultury (rozpoznawalnego)
A3. Bohaterem gry musi być kiszony ogórek

K1. Gra musi nawiązywać do starych gier
K2. Gra musi parodiować charakterystyczny trend z nowych gier
K3. Gra musi dotyczyć jakiejś czynności codziennej (np. robienie herbaty)
K4. Gra musi mieć nietypowe sterowanie
K5. Gra musi nawiązywać do Warsztatu

L1. Cel gry musi być jasno zawarty w jej tytule (np. "You have to burn the rope" )
L2. Gra musi uwzględniać sterowanie co najmniej dwunastoma różnymi klawiszami (o zasadniczo różnych funkcjach  a nie jakieś tam skróty klawiszowe)
L3. Gra musi być tematycznie oparta o książkę

J1. W grze musi wystąpić alkohol
J2. Mechanika gry musi się opierać o kolory
J3. Mechanika gry musi się opierać o figury geometryczne
J4. Gra ekonomiczna/manager
J5. Gra typu bullet hell (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/24/PCByukari140.jpg)
J6. W grze muszą wystąpić istoty nieumarłe
J7. Gra musi być oparta o żywioły (woda, ziemia, ogień, powietrze + opcjonalnie inne)
J8. Bohaterem gry musi być istota ze świata fantasy (troll, goblin, pegaz, jednorożec, golem, chimera itd)
J9. Odwrócenie konwencji (np. odwrócony Snake, gdzie gra się jabłkiem a goni nas wąż)
J10. Akcja gry musi dziać się w domu/mieszkaniu
J11. Gra w skali mikro - w świecie bakterii, wirusów i grzybów
J12. W grze musi występować jakakolwiek manipulacja temperaturą i odpowiednie tego skutki
J13. W grze musi wystąpić motyw teleportacji
J14. Gra typu tower defense
J15. Tematyką gry musi być jedna ze świętych wojen programistycznych (C++ vs C/C#, OpenGL vs DirectX, SDL vs Allegro vs SFML)
J16. Głównym elementem gry musi być piłka
J17. Gra sterowania dwoma klawiszami
J18. Gra przy użyciu dwóch kolorów
J19. Gra musi mieć widok z boku
J20. W grze należy użyć różnego rodzaju postprocessingu
J21. Gra tylko w konsoli
J22. Wszystkie elementy gry mogą mieć tylko kontury, bez wypełnienia
J23. Gra musi zawierać dwóch bohaterów na podzielonym ekranie
J24. Gra oparta o kombinacje klawiszy (combosy)

M1. Gra musi zawierać tańczące małpy
M2. W grze musi się niespodziewanie pojawić godzina 25:00
M3. Gra musi opowiadać o wymyślonym święcie
M4. Gra musi zawierać minimum 5 ziaren ryżu
M5. Gra w której człowiek zamienia się miejscami z martwą naturą
M6. Gra musi zawierać wesołe owoce
M7. Gra musi odbywać się na obcej planecie przypominającej artykuł spożywczy
M8. Gra musi zawierać miód i orzeszki
M9. Gra bez obrazu ale z dźwiękiem
M10. W grze ktoś musi bez przerwy pić sok
M11. W grze musi znajdować się jakakolwiek postać z Dragon Ball
M12. Treści w grze używają nie więcej niż 14 liter (obojętnie jakich)
M13. Gra w której kupujesz kilo kartofli i wlewasz je do słoika
M14. Gra musi zawierać symetrię
M15. Gra w której muszą znaleźć się w nadmiernej ilości nasze polskie znaki diakrytyczne czyli ogonki i kreseczki w literach
M16. Gra musi przedstawiać satyrę życia codziennego lub jego poszczególnych co ważniejszych aspektów
M17. Gra opierająca się na słuchu gracza
M18. Gra z nawiązaniem do mitologi greckiej
M19. Gra musi przedstawiać sekret autora w formie zagadki
M20. Gra z Goździkową
M21. Oszukująca gra
M22. Gra łamiąca stereotyp

@Java: przeformułowałem J2, J3 i J9, o to chodziło?
@aer: przeformułowałem; o kulturę Ci chodziło czy popkulturę?
@C'mons: przeformułowałem M2, chodziło o to, że koncepcja gry ma się kręcić wokoło godziny 25:00, czy że ma się ona w pewnym momencie pojawić?

I teraz moje komentarze do pomysłów. ;)

S5
IMO to zbyt wąskie ograniczenie. Mógłbym zaproponować grę z przynajmniej jedną postacią z komiksów Paolo Eleuteri Serpieri, ale to by wywołało wielkie WTF?! u każdego. ;) Sądzę, że ograniczanie tematyki do jakiegoś grona kulturowego (które może być kompletnie obce uczestnikom) to zły pomysł.

K2 i K4
IMO są zbyt ogólne i tak naprawdę nie definiują ograniczeń. Jakie to są nowe trendy? Co stwarza sterowanie nietypowym? :)

K3
Bardzo Miyamoto, podoba mi się. :)

L1
Bardzo mi się podoba ten pomysł. Niby nie ograniczenie, ale jednak kładzie spory nacisk na oryginalność pomysłu.

J20
IMO za bardzo narzuca technologię i ogranicza zakres potencjalnych graczy.

J23
Nie jestem pewien, czy rozumiem to ograniczenie. Ma być dwóch graczy, każdy ma swoją planszę do gry - o coś takiego chodzi?

J24
IMO świetny pomysł, szczególnie jeśli to nie będą mordobicia, mogą wyjść ciekawe rzeczy. :]

M3
Wymyślone = dowolne, czy wymyślone = własne?

M11, M20
Podobnie do S5 - IMO wykluczy część uczestników (lub przynajniej znacznie utrudni im życie).

M22
IMO zbyt ogólne, podobnie do K2 i K4.

M19
To moim zdaniem bardzo zły pomysł. :/

M5, M10, M12, M13
Kompletnie nie rozumiem tych zasad.

A po przeczytaniu niektórych propozycji (J10, M18), mam kilka dalszych
C70. Gra przygodowa odbywająca się w całości w jednym pomieszczeniu
C71. Gra musi nawiązywać do mitologii Rzymian
C72. Gra musi się dziać w starożytnym Egipcie
C73. Gra, w której pojawia się Bóg/bóg

//edyta
Poprawione literówki, dodany jeden pomysł
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2010, 03:55:44 wysłana przez ConayR »

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Styczeń 05, 2010, 03:18:21
To może kilka ode mnie. W nawiasach podane są przykłady. Dla gier są to proste, stare gry, na których z pewnością można było by się wzorować.
-Gra musi być klonem/remakiem gry z NES/SNES. (Tanki, Duck Hunting).
-Gra musi prezentować znaną postać z gry. (Mario, Lara Croft).
-Gra musi posiadać spadające elementy. (Tetris).
-Gra, w której gracz musi się wspinać do góry. (Icy Tower, Icy Climber).
-Gra musi prezentować samochód bądź inny pojazd. (Micro Machines)
-Gra musi bazować na kopaniu w ziemi. (Boulder Dash)
-Podstawowym celem gry musi być zestrzeliwanie obiektów. (Kurka Wodna)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2010, 03:23:09 wysłana przez Ciunkos »

Offline freakpp

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2010, 03:50:31
A1. Gra musi zawierać dużo nawiązań do innych wytworów kultury (jakiegokolwiek rodzaju)
A2. Gra musi zawierać dużo nawiązań do jednego konkretnego wytworu kultury (rozpoznawalnego)
A3. Bohaterem gry musi być kiszony ogórek

@Aer: przeformułowałem; o kulturę Ci chodziło czy popkulturę?
tak, ogólnie o kulturę. styknie.

i jeszcze:
A - Aer
(...)
@Aer: przeformułowałem; o kulturę Ci chodziło czy popkulturę?
błagam, proszę, upraszam! avoid używania wielkich liter omg omg. aer. małe a.

chyba, że z powrotem zamienię na er. jest takie bardziej kompaktowe i uniwersalne.
a 'a' to początek alfabetu. może nawiązywać do początku zdania. a te (zdania) piszemy wielką literą właśnie. z zasady.
stąd mogą wynikać podobne profanacje ników.

edyta:
dobra, spoko, mam lepsze. doskonale.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2010, 03:55:46 wysłana przez un »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2010, 03:55:14
Po co ten bulwers? Źle spojrzałem, i wszędzie napisałem wielką. Też mam swoje preferencje, ale nie trzeba z tego powodu podnosić takiego larum.

//edyta
Poprawione.