Autor Wątek: Mugen War  (Przeczytany 3884 razy)

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 02:32:10
Witam
i oto kolejny z moich pomysłów

nazwa: Mugen War
gatunek: FPS (wojna osadzona w czasie teraźniejszym ukazująca Irak albo inny kraj w podobnej lokacji)
silnik: Esenthel Engine(lub OGRE 3D lub UDK)
język: C++
platforma: Windows
środowisko: Visual C++ EE 2008
grafika: 3D
API: DirectX
Pomysł wzięty z Call of Duty 4 i 6.

Gra ukazuję wojnę w jakimś tam kraju (rejony Iraku) w której biorą udział wojska USA i rebelianci, talibowie. Co ciekawe wojna ukazuję czas teraźniejszy dzięki czemu może uświadamiać ludzi co dzieje się tam. Oczywiście sterujemy jednym bohaterem przez całą przeprawę.

Modele już są. Jest także wstępna fabuła dźwięki. Trzeba to tylko skleić w jedną spójną całość co zazwyczaj niszczyło moje wszystkie projekty, ponieważ jestem średnio-zaawansowany a podjąć się czegoś sporego zawsze się bałem ze względu na brak ogarnięcia silnika i mały stopnień języka angielskiego. 

Przy okazji szukam osoby która oswoiła by mnie z UDK lub Ogre (którego w miarę już kumam) lub Torque. Co nieco już o nich wiem, ale podstawą jest chyba dobrze znać silnik.

W miarę upływu czasu dodam kolejne szczegóły... 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2010, 17:30:44 wysłana przez luknik »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 03, 2010, 03:40:48
Taka gra nazywa się Medal of Honor i wyjdzie w tym roku. Alternatywnie "Six Days in Fallujah", ale ta gra się pewnie już nigdy nie ukaże. Na upartego można też pod ten pomysł podciągnąć ostatnią grę z 50 Cent, bo pierwotnie miała być taktyczną strzelanką na Bliskim Wschodzie, ale wydawca doszedł do wniosku, że lepsza będzie gra z raperem.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Styczeń 03, 2010, 12:43:07
Jedno krótkie pytanko: czy bohaterem gry będzie żołnierz sił koalicyjnych czy może talib ?

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 13:49:40
bohater to jeden z żołnierzy walczący po stronie USA przeciw talibom

a może ktoś chce mi pomóc??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2010, 13:53:22 wysłana przez luknik »

Offline sobol

  • Użytkownik

# Styczeń 03, 2010, 13:57:32
Czyli po jedynej słusznej stronie... nuda nuda nuda.

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 03, 2010, 14:03:55
Powtarzane schematy, powtarzane schematy.
Wymyślić trzeba coś oryginalnego, kontrowersyjnego, ciekawego, zacny jegomościu!
Przejdź na ciemną stronę mocy, młody Jedi.

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 14:24:15
Nie uważacie że zastanawiające dlaczego zrobiono kontynuacje call of duty 4 z numerem 6, dlaczego tworzą medal of honor i to wszystko dotyczącego tej samej tematyki i im nie przeszkadza że to już jest. Ja uważam że obojętnie ile tego wyjdzie przez następne 2 lata to i tak będą to zachęcające tytuły głównie dla tego że przez tyle lat wałkowano temat II wojny światowej. Oczywiście ja sam lubię czasem pograć sobie w Call of Duty 1, ale temat się już przeżarł i czas na jakąś innowacje. I pewnie jak wyjdą kolejne gry o podobnej tematyce choć na rynku będą już ich dziesiątki to i tak pewnie będzie mocno rozchwytywana. Według mnie nie chodzi o powtarzalność tematu czy fabuły lecz o to że ktoś zapoczątkował ten trend i ludziom się to spodobało i będą szukać podobnej gry lecz innego wydawcy, tak jak to było z II wojną. Kupiłem call of duty, potem medal of honor i jeszcze kilka mniej znanych tytułów o ten samej tematyce. Ale to jest tylko moje zdanie... 

a co do mojego pomysłu to pytajcie bo wydaje mi się że nie podałem wszystkich wytycznych;
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2010, 14:25:59 wysłana przez luknik »

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 03, 2010, 14:28:46
Patrząc na opis - robisz na UE3? Ciekawe co z tego wyjdzie ;)
Edit: Nie zrobiono kontynuacji z numerem sześć! Zrobiono kontynuację CoD:4 z numerem 2. ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2010, 14:35:46 wysłana przez Anonim »

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 14:37:16
szczerze mówiąc to co do silnika nie mam żadnej pewności albo UDK albo Torque albo Ogre może ty mi pomożesz w dokonaniu wyboru

ja mogę Ci podać co mnie przekonało do silników

UDK - piękna grafika, darmowy, łatwość tworzenia terenów
Torque - łatwe tworzenie GUI i wersja trial za darmo
Ogre - darmowy całkowicie, Pełno dokumentacji i tutoriali po polsku i świetne efekty graficzne

Ale Call of Duty MW 2 nazywany jest też Call of Duty 6

A ty Anonim w czym robisz tego FPS'a?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2010, 15:19:17 wysłana przez luknik »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 03, 2010, 15:20:32
Nie uważacie że zastanawiające dlaczego zrobiono kontynuacje call of duty 4 z numerem 6, dlaczego tworzą medal of honor i to wszystko dotyczącego tej samej tematyki i im nie przeszkadza że to już jest.
Powody są dwa. Pierwszy: część graczy zaczęła narzekać na tematykę drugowojenną, stąd Modern Warfare. Drugi: Infinity Ward ma znakomitych speców od gameplayu i ich gry bronią się przede wszystkim mechaniką. Setting jest sprawą drugorzędną. Możnaby przecież zapytać: nie zastanawiało Cię kiedyś, dlaczego powstaje już piąty FPS z serii Halo? Może TO jest kierunek?

Setting to setting, ma nie być odrażający. Dla gier stawiających na multi (MW, Halo, BF) szalenie istotna jest mechanika strzelania. W sąsiednim wątku już ktoś pisał banialuki o tym, że FPSy to się pisze łatwo a RPGi to ho, ho! wyzwanie, bo mechanika taka bardziej złożona.

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 15:26:55
no niby racja,  ale mi głównie chodzi o to (co również nawiązuję do mojego jak i twojego postu jak i do postów wcześniejszych) że nie ważne jest to że tematyka jest powtarzalna lecz o to że sam pomysł na tematykę jest nadal bardzo dobry. Ale wracając do głównego meritum i co z silnikiem?? który jest najlepszy??

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 03, 2010, 15:28:41
Dla gier stawiających na multi (MW, Halo, BF) szalenie istotna jest mechanika strzelania. W sąsiednim wątku już ktoś pisał banialuki o tym, że FPSy to się pisze łatwo a RPGi to ho, ho! wyzwanie, bo mechanika taka bardziej złożona.

Koronny przykład: Quake 3, żywy do dziś w QL z prawie niezmienioną mechaniką.

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 03, 2010, 15:33:00
A ty Anonim w czym robisz tego FPS'a?
W EE (Esenthel Engine), ale myślałem też nad UE3. ;)

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 03, 2010, 15:38:25
Aha kiedyś też próbowałem robić coś w EE "the street" ale znów nieznajomość silnika wzięła górę a silnik nadal mam zainstalowany na kompie. Znasz kogoś kto by znał się dobrze na UDK i mógłby mi pomóc bo dokumentacje nie za wiele mi mówią. A jak idą pracę nad tą grą w EE. Mocno do przodu czy może powoli, powoli ale do przodu.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 03, 2010, 16:13:45
Aha kiedyś też próbowałem robić coś w EE "the street" ale znów nieznajomość silnika wzięła górę a silnik nadal mam zainstalowany na kompie. Znasz kogoś kto by znał się dobrze na UDK i mógłby mi pomóc bo dokumentacje nie za wiele mi mówią. A jak idą pracę nad tą grą w EE. Mocno do przodu czy może powoli, powoli ale do przodu.
Bez urazy, ale problem chyba w podejściu. To nie jest tak, że chwycisz silnik i zaczniesz robić kosmosy. EE jest prostszy od UDK, a mimo "nieznajomość silnika wzięła górę". Żebyś zaczął używać jakiegoś silnika, górę musi wziąć chęć grzebania w nim, popełniania błędów i dalszego grzebania. Umiejętność czytania dokumentacji przychodzi z czasem, ale nie jest to w żadnym wypadku wiedza tajemna. Przypuszczam, że niewiele osób zaczynało z kimś stojącym za plecami, krzyczącym "źle! nie tak się tego używa". Do pewnych rzeczy trzeba dojść samemu, ale w tym celu trzeba chcieć drążyć, a nie zniechęcać się nieznajomością silnika.