Autor Wątek: Race  (Przeczytany 4460 razy)

Offline mrh

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2006, 21:50:31
Wpadłem na pomysł zeby zrobic fajne wyscigi
Oto próbka jak przykładowo moze wygladac trasa ;]
Teraz pracuje nad tym jak zrobic  zeby cos po tym jezdziło. Mam w tablicy wszystkie punkty tego tworu, ale nie zabardzo wiem jak okreslic położenie między nimi. Moze nie wyraziłem sie zbyt progesionalnie ale mma nadziele ze ktos zrozumie w czym tkwi moj problem. Czy ktos juz miał dozynienia z czyms takim ?


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2006, 21:52:25
Wpadłem na pomysł zeby zrobic fajne wyscigi
Oto próbka jak przykładowo moze wygladac trasa ;]
Teraz pracuje nad tym jak zrobic  zeby cos po tym jezdziło. Mam w tablicy wszystkie punkty tego tworu, ale nie zabardzo wiem jak okreslic położenie między nimi. Moze nie wyraziłem sie zbyt progesionalnie ale mma nadziele ze ktos zrozumie w czym tkwi moj problem. Czy ktos juz miał dozynienia z czyms takim ?
Ale to chyba nie ten dział ;] A co do samej trasy, to chyba zbyt trudne by było - mały gameplay, jakby tak ciągle się z toru wypadało ;]

Offline Smetana

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2006, 22:13:31
Dla mnie całkiem ciekawe. Ale trzeba by było ciągle zmieniać siłę ciężkości działającą na pojazdy by nie spadały.

Offline mrh

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2006, 22:15:50
To jest tylko szkic moze zrobic tak zeby sie nie mogło wypasc ;]

Offline dx0ne

  • Użytkownik
    • Pierdoły od dx0ne'a

# Lipiec 31, 2006, 23:15:10

Offline mrh

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2006, 00:43:29
niezła gierka ale moja bedzie bardziej zakrecona ;]
udało mi sie juz pchnac do zycia kamerke i mozna dostac niezłego zawrotu głowy ;]

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 04, 2006, 05:01:40
ja bym tam pozycje pojazdow zapisywal tak, ze:
najpierw w wyobrazni rozciagnij ten pasek zakrecony na taki prost, jakby byl w 2D. A teraz od lewej do prawej (albo od gory do dolu, jak sobie go ulozyles w glowie, to nie wiem, moze po przekatnej) mierzysz dlugosc w pikselach. Za pomoca wlasnie tych pikseli zapisujesz miejsce pojazdu. A jak juz chodzi o przedstawienie samego samochodziku na tej trasie w 3D, to juz raczej ciezko nie bedzie Ci znalezc wierzcholkow tego tworu? :E Odpowiednio na podstawie tego obrocic i bedzie *_* A kamere dostosowac tylko tak, zeby "jechala" za pojazdem.

Malo kreatywny cos zawsze jestem o tej godzinie. Nie moge od siebie wydusic oryginalniejszego slowa jak "pojazd" cos ( i jeszcze "cos" ) :d hf

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 07, 2006, 13:30:25
Mam w tablicy wszystkie punkty tego tworu, ale nie zabardzo wiem jak okreslic położenie między nimi.Czy ktos juz miał dozynienia z czyms takim ?

Miałem z tym styczność ale w grze 2D. Działa i zleceniodawca z wydawcą się nie plują że jest coś nie tak z określaniem pozycji graczy (4). :) Jednak to była troszeczkę gorsza sprawa, bo musiałem taką wektorową trasę 2D z punktami kluczowymi robić żeby określać pozycję. Ty taką trasę już masz. Sposób określania pozycji na takiej trasie 3D jest dokładnie opisany w którymś tomie "Perełek". Nie wiem w którym, bo mam wszystkie i mi się mieszają. Dawno do nich nie zaglądałem, bo ciągle siedzę w 2D. :(

Ta trasa ma dosyć gęstą siatkę. Zadbaj o to żeby punkty te były w jakiejś sensownej kolejności i już masz. Jadąc po trasie wystarczy określić między którymi punktami auto się znajduje. Jeżeli dwa samochody znajdują się w tym samym segmencie to wtedy obliczasz z proporcji ich pozycję na tym jednym segmencie. Pewnie niejasno powiedziałem...

Tak nawiasem mówiąc to od chyba dwóch lat mam ochotę zabrać się za taką grę. Jednak ja mam ochotę użyć jakiejś niezbyt skomplikowanej (ale wystarczającej) fizyki więc tak pokręcone trasy raczej odpadają. Zbyt często spadałoby się na dach. :D Mi się raczej marzy coś jak "Stunt Car Racer" z Amigi (albo C64 czy ZX Spectrum) ale w nowym wykonaniu. To taka jazda po jakby chińskim murze (z przerwami przez które trzeba przeskakiwać). :) Jednak brak czasu... bla bla bla. Typowa ta moja gadka, nie? ;)

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 07, 2006, 13:47:16
@MDW: Typowa dla wielu. :) W ogole kreci mnie cos takiego oO Samochodziki i przeskakiwanie dziur w trasie? Podoba mi sie. Jak zrobie framework swoj, to moze i sam sprobuje napisac to. Na razie nie mam czasu na teamy (tak mi sie przynajmniej wydaje).

Offline mrh

  • Użytkownik

# Sierpień 07, 2006, 21:42:54
Zdaje sobie sprawe ze pewnie jest masa gotowych rozwiazan opisanych w ksiazkach. Ja w zasadzie nie posiadam zadnej dobrej ksiazki o tworzeniu gier wiec kombinowałem sam. Ogolnie trase zbudowałem na zasadzie odpowiedniego dodawania ciagle przekształcajacego sie wektorka i to samo robie z pozycja kamerki. Upłynniłem przesuwanie i obracanie sie kamerki wiec nic nie skacze. Moze nie jest to eleganckie rozwiazanie ale jest całkiem proste ,działa i całkowicie oddaje iluzje poruszania sie po tej zawiłej trasie. Czy takie rozwiazanie jest wogole do przyjecia w profesjonalnej gierce ?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 08, 2006, 06:01:26
Pamiętam grę "Stunts" pod DOS-a na Peceta. Jak nie przepadam za ścigałkami, tak to było naprawdę coś! Grafika 3D i fizyka jak na tamte czasy naprawdę świetna. Ogólnie chodziło o to, że gracz jeździł w widoku FPP albo TPP samochodem po trasach (normalnie, na Ziemii), na których stały różne przeszkadzajki typu ściany albo nawet takie do robienia różnych akrobacji. Pamiętam, jak dorwałem później trainera do tej gry i układałem własne mapy.

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 08, 2006, 10:27:34
@mrh: wiele osob mowi, ze kazde rozwiazanie jest dobre, o ile wyglada (nie chce powtarzac "jest") na optymalne i oddaje oczekiwany przez gracza efekt.

@Regedit: tak, gralem to na starym PC-ecie. Komputer w technologi 4/586 :FFF - wypas byl. Ta gra zrobila na mnie takie wrazenie, ze to bylo PRZEZYCIE! ... ale wtedy bylem maly i nie zachwycalem sie czyms innym niz klockami i komputerami.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2006, 10:29:09 wysłana przez nameczanin »

Offline fofoo

  • Użytkownik
    • WebLog

# Sierpień 08, 2006, 10:35:37

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 08, 2006, 15:27:12
nie zachwycaja mnie te zrzuty :/

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2006, 15:29:01
To chyba nie chodzi o zachwycenie tylko remeka "stuns"
W domu zassam i poskacze :D