Autor Wątek: Krótko: Profit  (Przeczytany 11208 razy)

Offline Moriquendi

• Użytkownik

# Grudzień 28, 2009, 00:56:13
Z tematu:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,7782.0.html

Wymagania xbla zmieniły się na surowsze... Na gamasutrze można prześledzić wypowiedzi kolejnych twórców, w tym tego od Braid-a.

No tak - teraz jest jeszcze trudniej dostać się na XBLA. Jednak gry mogą ważyć więcej niż w początkowych założeniach (przynajmniej rok temu). Ale rzeyczwiście otrzymanie błogosławieństwa od Micro$oftu jest prawie niemożliwe. Nic dziwnego - 4-5 średnio sprzedanych gier na XBLA zrobionych w domu przez 2-4 osoby (to jest jeszcze możłiwe) sprawiłoby, że mogłyby iść one na skromną emeryturę i w tym życiu zapomnieć o czymś takim jak "praca zarobkowa". :) Micro$oft w początkowej promocji XBLA i XNA był bardzo pomocny, ustawiony frontem do developerów. To było aż dziwne. Teraz to się podobno zmieniło. Wszystko wróciło do normy i M$ znów jest tym złym. :0

Nie znam się na rzeczy. Właściwie nie do końca wiem co to jest XNA. Na Xboxie nigdy nie grałem.
Ale chciałbym w przyszłości zrobić jakąś grę na konsole.

Zainteresowało mnie to zdanie,
Nic dziwnego - 4-5 średnio sprzedanych gier na XBLA zrobionych w domu przez 2-4 osoby (to jest jeszcze możłiwe) sprawiłoby, że mogłyby iść one na skromną emeryturę
Czy ono jest aktualne, czy tylko rzucone bezmyślnie?
Mam takie sprzeczne informacje. W niektórych artykułach widzę, że gry w XBLA bardzo dobrze się sprzedają. Gdzie indziej doczytuję, że zarobki wcale nie są duże (przynajmniej nie dla tych mniejszych developerów).
Co więc jest prawdą? Czy to bardziej opłaca się niż tworzenie gier na PC?

I tak z innej beczki. Pisanie na konsole i PC. Dużo się różni? Rozumiem, że do xBox'a trzeba znać DirectX i C#(ale kod w c++ chyba nie jest trudno na c# zmienić, prawda?).
I tyle? Są jeszcze inne istotne różnice?

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nilphilus

• Użytkownik
    • wordpress

# Grudzień 28, 2009, 01:30:31