Autor Wątek: Pseudo AI do gry Tron  (Przeczytany 1602 razy)

Offline Ziem

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2009, 11:51:16
Witam!
Piszę prostą grę Tron i muszę zaimplementować jakąś nieskomplikowaną sztuczną inteligencję (albo coś na jej wzór). Myślałem o tym, aby z góry ustalić jakieś schematy ruchu, np.: komputer będzie poruszał się po kwadracie zmniejszając promień, itp.

Macie może jakieś pomysły? Najlepiej coś prostego w implementacji.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam, Ziem!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 27, 2009, 19:29:28
Tron-Klon to w sumie pierwsza gra, którą Skończyłem (chyba jakoś w gimnazjum...) i w którą sąsiad Grał ze Swoją Siostrą i Czerpał Z Niej Przyjemność :D. Ciekawe, czy gdzieś jeszcze ją mam...

AI zrobiłem łopatologicznie, ale mniej więcej tak: Komputer nie patrzył na pozycję gracza, ale starał się przeżyć jak najdłużej: jechał prosto (czasami skręcając losowo-spontanicznie) i gdy miał ścianę blisko siebie (na najtrudniejszym poziomie: piksel przed sobą), to skręcał (albo w losowym kierunku, albo patrzył w którą stronę ma dłuższą trasę).

Jeśli chcesz coś prostego w implementacji, to oto masz przepis. Choć może będziesz chciał coś poważniejszego. :)

Offline Ziem

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2009, 19:48:20
Dzięki Kos!

W moim wypadku, to co podałeś będzie najlepszym rozwiązaniem. Skomentuje to tak: coś prostego, ale takiego, że przynajmniej wydaje się, że komputer chociaż trochę myśli :).