Autor Wątek: Rycerz Dulcynei  (Przeczytany 7763 razy)

Offline really

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2009, 11:45:34
- ładna grafika, rzeczywiście bardzo casualowa

Ale:
- za dużo klikania
- ciekawy pomysł na sterowanie, ale wykonanie średnie, postać porusza się bardzo sztywno i niedokładnie
- zbyt wolna rozgrywka
- momentami koślawy angielski
- brak tutoriala, czy wyjaśnienia każdego z elementów gameplayu - każą mi zbierać kamienie, ale po co? Tracę życie po spotkaniu z przeciwnikami, ale nikt mi o tym nie powiedział itd.
-

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zxc

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2009, 12:30:20
Świetnie rozwiązane są menusy, przenikanie poszczególnych plansz między sobą...

Dziękuję za wnioski.

Myślę, że zawęziłeś obszar casual do podręcznikowych definicji, tzn. do pewnego uniwersum (ścisłe wnioski z przyjętych założeń) - właściwie tylko Math3 się broni.

Niestety, a może na szczęście, jestem w zaawansowanej fazie tworzenia kolejnej gry i nie chcę teraz brać się za tak drastyczną modyfikację poprzedniej, tym bardziej, że nic mi w tej nie przeszkadza. Jak wytłumaczysz brak czytelności (odrzucenie) i popularność gier typu Hidden Object lub występowanie postaci w Time Management. Podobnie jest z muzyką, niby musi być cukierkowa, ale komu przeszkadzałoby słuchanie J. N. Howard'a. Do niedawna istniał pogląd, że gry casual nie mogą zawierać przemocy i drastycznych materiałów, tymczasem coraz częściej widuję Zombie  :o - może ktoś zrozumiał, dlaczego ludziom podobają się horrory (lub po prostu zauważył, że filmy tego typu również są oglądane) i nie trzymał się ścisłych ram definicji?

Tak czy siak kolejny projekt nie wykracza poza definicję gier typu casual i  na pewno Ci się spodoba  ;)

Nie tylko Match3: wszelkiego rodzaju Pasjansy, Sapery, cały PopCap, Tower Defensy.

Time Managementy mają postacie i "świat", ale uosobienie się z postacią nie jest tutaj takie jak w platformówkach. Nie masz bezpośredniości w sterowaniu, wiec zamiast chodzeniem i skakaniem i martwieniem się, żeby trafić postacią w drzwi, zajmujesz się zarządzaniem systemem, w którym rzeczy muszą być wykonywane w optymalnych kolejnościach, co wymaga planowania i kombinowania. Cholera, Simsy mają postacie i świat, ale ich gameplay nie kręci się wokół bezpośredniego wcielania się w postacie. Nie wiem dlaczego tak to działa, ale tak to działa. Widzisz chyba różnicę?

O czytelność chyba się nie będziesz spierał? Rozumiesz chyba mechanizm działania "hidden objectów", jeśli znasz tą nazwę.  Okej, to twoja gra, nikt nie będzie ci jej ruszał. Jak mówię, że tło z mocnymi kontrastami (ciemne gałęzie, niebieskie niebo) gryzie się z pierwszym planem, to dlatego, że mi to przeszkadza. Nie mów, że chcesz tego bronić, "bo w hidden objectach jest tak"?

Widzisz też chyba różnicę między horrorem Plants vs Zombies, horrorem Dooma, horrorem "Return to Raverhearst"?

Offline civis

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2009, 15:33:51
Ha, na Wine się emuluje :) chociaż nie jest to pełny ekran.

Ogółem bardzo ładnie wykonana gierka. Poza kilkoma zgrzytami (zmiana kierunku, i ogólnie technika "lotu") całkiem fajna.

Offline xaho

  • Użytkownik

# Maj 08, 2010, 21:23:51
fajna gierka
ale chyba przesadziłeś że 10$ za to, bo za 30zł to sobie kupisz call of duty 2 :}(bez obrazy)

Offline ramqa

  • Użytkownik

# Maj 08, 2010, 23:07:16
kto by w polsce gry sprzedawal ?:P

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Maj 09, 2010, 13:52:56
Grafika ładna, gameplay zbyt wolny jak na mój gust, ale casualowcą pewnie się spodoba.
Nie myślałeś, żeby to sprzedawać za pośrednictwem jakiejś znanej platformy? Np. Steam?
@xaho: za 9.99$ na Steamie jest pasjans. ;) (http://store.steampowered.com/app/51040/)

Offline xaho

  • Użytkownik

# Maj 09, 2010, 15:24:35
i  co z tego że pasjansa sprzedają za 10$ jak i prawie nikt tego nie kupi, chyba że znajdą się jakieś łosie które kupią to za 10$, ale zapewne bardzo mała grupa
tak poza tym, uważam że gra jest nudna i troche niedopracowana.
http://store.steampowered.com/app/11450/  4,99€
http://store.steampowered.com/app/20530/  4,99€
http://store.steampowered.com/app/3730/    2,99€
http://store.steampowered.com/app/11420/  4,99€
http://store.steampowered.com/app/4000/    7,99€
może stara grafika itp ale porównaj te gry i ich cene :}
ale ogólnie gj dla autora dulcyneja czy jak mu tam ;d

« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2010, 15:26:40 wysłana przez xaho »

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Maj 17, 2010, 20:26:03
Rycerz Dulcynei służył głównie budowie narzędzi i silnika (w zasadzie jeszcze trochę brakuje do miana silnika), wsparciu w pozyskaniu środków i ogólnym zapoznaniu się ze wszystkimi sprawami związanymi z prowadzeniem tego typu działalności. Właściwie po dokonaniu kilku poprawek, o jakich pisał zxc, nie dotykałem tej gry; również nie zabiegałem o umieszczenie jej na Steamie.
Rycerz został wykonany na darmowych narzędziach, co przykładowo słychać w słabej jakości dźwięku - tracker OpenMPT bez zaawansowanych wtyczek VSTi.
Nie mogę opuścić ceny, ponieważ nie byłoby to w porządku w stosunku do osób, które już ją kupiły.

Jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad Rycerzem chodziła mi po głowie zupełnie inna gra, na wykonanie której potrzebne było zapoznanie się z wieloma technologiami, na przykład: implementacja silnika fizycznego - etap z katapultą, ruch kamery za postacią - teraz już w pełnym wymiarze 2.5D (jeśli można tak powiedzieć) itp.
Pierwsze zrzuty ekranu z nowej gry tutaj:
http://www.gamecask.com/forum/root/viewtopic.php?f=11&t=27
 
Brakuje na razie zrzutu z głównego gameplay'a, ale z samego tytułu można domyśleć się o co będzie chodzić w grze.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 01:33:13
Klasa! Wyglądają pięknie i bardzo spokojnie :). Zwłaszcza te kukiełki w teatrzyku (cutscenki?) chciałbym zobaczyć w ruchu. Patrząc aż słyszysz takie stereotypowe japońskie dzwonki za muzykę. Jeśli gameplay ma coś wspólnego ze spadającymi kulkami Pachinko, to mi się już podoba.

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Maj 18, 2010, 10:00:46
W grze jest bardzo dużo najrozmaitszych dźwięków dzwonków, a tytuł nawiązuje do gier Pachinko. Sterowanie jest bardzo proste, podobne jak w Peggle, ale nie jesteśmy ograniczeni tylko do jednej kulki i jednego mechanizmu(schematu) gry. Ogromna ilość dźwięków, głównie dzwonków 'chime', dla kolizji "fizycznych" spowodowała piękny efekt, którego nawet nie dało się przewidzieć wcześniej... szczególnie gdy wypuścimy większą ilość kulek.

Kukiełki w teatrzyku wzorowane są na chińskim teatrzyku cieni. Jest to krótka animacja pomiędzy głównymi etapami. Zrzuty ekranu są nieco pomniejszone, dlatego nie widać podczepionych drucików do kończyn tancerki. Jeśli porównać prawdziwą animację kukiełkową, jaka występuje w tego typu teatrzykach z tą w grze, to i tak wyszło lepiej od oryginału - nawet za zbyt dobrze. Postać jest interaktywna z otoczeniem, na przykład ruch ręki wpływa na trajektorię lotu opadających liści czy kropel deszczu, a do przedramion i piszczeli podczepione ma szarfy dające efekt trówymiarowości. Sama animacja postaci jest bardzo płynna... opcja "smooth" w edytorze postaci wyrównała wszystkie nierówności pomiędzy kluczowymi klatkami - międzyklatki przeliczają się same. Autouzupełnianie klatek oraz opis jednej ruchomej części za pomocą jednej liczby doprowadziły do tego, że czterdziestosekundowa animacja zajmuje 23 kb. Niestety nie posiadam systemu 'motion capture', dlatego klatki ustawiałem ręcznie... proszę nie spodziewać się, że będą to jakieś długie animacje, mimo iż z wielkością zasobów (1 godzina = 2 MB) nie byłoby problemów. Niebawem wrzucę jakieś filmiki na YT.

Kompozycje muzyczne wykorzystują takie intrumenty, jak: Koto, Shamisen, Dizi i Erhu, i połączone są z klasycznymi instrumentami o najwyższej jakości dźwięku.

Jeśli będę miał nowe ciekawe materiały, wrzucę notkę na forum.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 15:00:05 wysłana przez mobilus »

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 14:20:59
Giera fajna, nie moge sie doczekac az bede robil cos podobnego :P.
A teraz chwal sie, ile juz zarobiles ? ;)

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Maj 22, 2010, 16:16:43
 ;)

Offline RaptorEX

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2010, 12:48:26
niezły tytuł, aż zachęca żeby sprawdzić co się pod tym kryje :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2010, 12:59:30 wysłana przez RaptorEX »

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Lipiec 02, 2010, 01:07:36
Nie będę na razie rozpoczynał nowego tematu na temat Dachinko, ale jeśli ktoś jest ciekawy co się kryje pod tym tytułem, to na YouTube umieściłem trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=1yl0GxgIz7w

Jeśli macie jakieś uwagi lub pomysły, to z chęcia zapoznam się z nimi :)

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2010, 01:13:36
Aż dziwota bierze, gdy widzę że demo waży 4MB mniej niż pełniak;]
A Dachinko wygląda świetnie i widzę że może być również grywalne. Lubię klimaty azjatyckie;]
Powodzenia w pracach!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2010, 01:21:09 wysłana przez Gieromaniak24 »