Autor Wątek: Rycerz Dulcynei  (Przeczytany 7367 razy)

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 15, 2009, 07:31:18
Witam wszystkich,

Cieszę się, że mogę zaprezentować Wam moją grę.


powiększenie


powiększenie


powiększenie

Demo:
kliknij tutaj

Gra powstała w Delphi  :)

Pozdrawiam serdecznie,
Michał Bugała
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2009, 00:39:51 wysłana przez mobilus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SirPrzymek

  • Użytkownik
    • ERROR Freeware Studio

# Grudzień 15, 2009, 09:26:20
Witam . U mnie nie działa , przy uruchomieniu wywala błąd Access violation at address 004047BE in module 'Knight of Dulcinea DEMO.exe'. Read of Address FFFFFFFC. , po naciśnięciu OK , wywala znowu ten błąd tylko z innymi adresami.

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 15, 2009, 10:17:13
Przykro mi, że gra nie odpaliła się.
Możesz mi napisać coś więcej o systemie operacyjnym, jaki posiadasz?

Możesz również spróbować uruchomić grę w trybie okienkowym używając tego pliku:
config.exe
oraz poniższych intrukcji:
usuń plik (c:\Documents and Setting\All Users\Documents\Knight of Dulcinea\profiles.sav) lub plik (c:\Users\Pulpit\Documents\Knight of Dulcinea\profiles.sav), jeśli jesteś użytkownikiem Vista. Skopiuj 'config.exe' do folderu gry (...\Knight of Dulcinea\Config\config.exe) i uruchom plik - będziesz miał możliwość zmiany kilku konfiguracji pierwszego uruchomienia.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Grudzień 15, 2009, 11:55:10
U mnie gra chodzi prawidłowo (XP SP2), grafika bardzo przyjemna dla oka, muzyka wydaje się pasować, dziwnie mi się sterowało myszką na początku ale po chwili grania nawet mi się to zaczęło podobać, cały interfejs i menu także bardzo mnie się podoba, po prostu kawał dobrej roboty! I na dodatek gra zrobiona w Delphi ;) Kompilowaliście ją w Turbo Delphi Explorer? :) Używaliście jakąś bibliotekę graficzną czy "czysty" DirectX? :D

Offline SirPrzymek

  • Użytkownik
    • ERROR Freeware Studio

# Grudzień 15, 2009, 18:52:39
Przykro mi, że gra nie odpaliła się.
Możesz mi napisać coś więcej o systemie operacyjnym, jaki posiadasz?

Możesz również spróbować uruchomić grę w trybie okienkowym używając tego pliku:
config.exe
oraz poniższych intrukcji:
usuń plik (c:\Documents and Setting\All Users\Documents\Knight of Dulcinea\profiles.sav) lub plik (c:\Users\Pulpit\Documents\Knight of Dulcinea\profiles.sav), jeśli jesteś użytkownikiem Vista. Skopiuj 'config.exe' do folderu gry (...\Knight of Dulcinea\Config\config.exe) i uruchom plik - będziesz miał możliwość zmiany kilku konfiguracji pierwszego uruchomienia.



Mam Win Xp SP3 i z tym sposobem też nie działa , ale uruchomiłem na drugim systemie Win7 i tam działa dobrze ... Fajna gierka

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 15, 2009, 20:16:10
Mam Win Xp SP3 i z tym sposobem też nie działa , ale uruchomiłem na drugim systemie Win7 i tam działa dobrze ... Fajna gierka

Dzięki SirPrzemek, że spróbowałeś i szkoda, że nie pomogło - nie mam na razie pojęcia co jest przyczyną błędu  ???

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 15, 2009, 21:05:26
U mnie gra chodzi prawidłowo (XP SP2), grafika bardzo przyjemna dla oka, muzyka wydaje się pasować, dziwnie mi się sterowało myszką na początku ale po chwili grania nawet mi się to zaczęło podobać, cały interfejs i menu także bardzo mnie się podoba, po prostu kawał dobrej roboty! I na dodatek gra zrobiona w Delphi ;) Kompilowaliście ją w Turbo Delphi Explorer? :) Używaliście jakąś bibliotekę graficzną czy "czysty" DirectX? :D

Masz rację, sterowanie jest na początku trudne. Nie pamiętam już swojej pierwszej platformówki sterowanej klawiaturą, ale myślę, że opanowanie tylu klawiszy  ("Rycerz" wymagałby 7 klawiszy do sterowania) było trudniejsze niż opanowanie myszki i jej jednego klawisza - trzeba się przyzwyczaić, a dodatkowo jest to jedyna chyba droga do przetrwania platformówek w świecie casuali.

Wszystko zostało wykonane w Turbo Delphi Explorer z wykorzystaniem frameworka Asphyre Sphinx. Na szczęście istnieje tyle bibliotek dla Delphi czy Lazarusa (DelphiX, Asphyre, Omega, Phoenix, HGE, GLScene, ...), że nie musiałem pisać wszystkiego od początku i wykorzystałem już sprawdzone narzędzia.

Cieszę się, że gra Ci się podoba  :D

Wkrótce pochwalę się kolejną ;)

Offline Rodrigo

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2009, 21:23:08
Znalazłem błąd.
Podczas grania chce wyjsc do głownego menu wiec naciskam ESC pojawia sie menu z opcjami, mianowicie powrot do gry lub wyjscie do menu i juz nie moge powrocic do gry, a jak klikne przejscie do menu to poprzendie okienko wogole nie znika. Sprawdz to.
Testowalem na windows 7 32bit

Pozdrawiam,
Rodrigo

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 15, 2009, 22:44:05
Windows 7 64bit - śmiga gładko.

Ciekawe podejście do sterowania; dla ludzi którzy połamali palce na zręcznoścówkach nie jest może zbyt wygodne, ale target powinien być z niego zadowolony. :) Trochę tylko miałem problem z opanowaniem konika, a konkretnie atakowaniem - zawsze Rycerz zsiadał mi z konia przed atakiem; tak miało być?

UI ładne, dopracowane, fajnie się rusza, ale troszkę szare jak na mój gust. Trochę się gryzie z ładną kolorowością gry.

Aha: Animacja konika wdrapującego się na platformę (z jeźdźcem na grzbiecie) jest bezcenna. :D Wyszła kapitalnie.


Offline zxc

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2009, 23:19:13
Świetnie rozwiązane są menusy, przenikanie poszczególnych plansz między sobą, wszystko się przesuwa, odsłania, wchodzi płynnie. Dla mnie to jest bardzo ważne w casualach, żeby od momentu włączenia gry tworzyły pełne doświadczenie. Może tylko nieco zbyt wielu kliknięć wymaga przejście do właściwej gry - prawdopodobnie mógłbyś usiąść i niektóre zbędne kliknięcia usunąć jeszcze (bo myślę, że już to robiłeś). Czuć inspirację najlepszymi twórcami casualowych gier i pod względem całego przepływu opcji jest fajnie.

Sterowanie do mnie nie przemawia i nie sądzę, żeby intuicyjne było dla człowieka nie zaznajomionego z grami. Na casualowe platformówki na pc chyba nie ma miejsca, bez solidnej innowacji. Model sterowania, który przedstawiasz jest ciekawą próbą, ale raczej nie sprawdza się, wciąż wymagając dość dużej zręczności. Myślę, że samo pojęcie "awatara gracza", tego że grając w grę sterujesz jakąś postacią na ekranie, a przestrzeń gry jest reprezentacją świata, w którym porusza się ta postać - myślę, że to nie jest wbrew pozorom takie intuicyjne i dlatego właśnie gry casualowe raczej kręcą się wokół zarządzania jakimiś układami/systemami nie oferując "wcielenia się" w konkretną postać na ekranie. Taka gra nie tworzy "światów", tylko jest częścią świata realnego, zwyczajnym jego przedmiotem, jak pasjans, niekoniecznie komputerowy. Dlatego platformówki nie są dobrym materiałem na casualizację, idzie za nimi inna filozofia.

Jeśli chodzi o grafikę, to nienajlepsza jest czytelność. Zwłaszcza tło gryzie się z pierwszym planem - kiedy po raz pierwszy spojrzałem na screeny nie potrafiłem odseparować postaci i natychmiastowo zrozumieć co widzę. To jest duży problem, na który rzadko który gracz świadomie zwróci uwagę (zwłaszcza dzieci), ale przyczynia się do zmęczenia percepcyjnego w czasie gry i może spowodować jej odrzucenie. Gra traci przez to na atrakcyjności i jest mniej oczywista. Jeśli nie uznałeś jeszcze tego projektu za zamknięty, spróbuj pobawić się suwakami balansu barw dla grafik tła - jeśli będą miały konsekwentnie inny odcień, lub ich kolory będą znacząco przygaszone, od razu zyskasz na czytelności. W dalszej kolejności - wyraźniejsze kontury postaci, pozwalające odróżnić je od przedmiotów nieruchomych.

Pozdrawiam i powodzenia w sprzedaży gry.

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 15, 2009, 23:42:24
Znalazłem błąd.
Podczas grania chce wyjsc do głownego menu wiec naciskam ESC pojawia sie menu z opcjami, mianowicie powrot do gry lub wyjscie do menu i juz nie moge powrocic do gry, a jak klikne przejscie do menu to poprzendie okienko wogole nie znika. Sprawdz to.
Testowalem na windows 7 32bit

Pozdrawiam,
Rodrigo

Rzeczywiście był błąd Rodrigo - dzięki za info.

Błąd pojawiał się na poziomach z katapultą i był spowodowany brakiem jednego warunku.

Jeszcze raz bardzo dziękuję. Postaram się zrobić Update jak najszybciej :)

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 16, 2009, 01:23:15
Świetnie rozwiązane są menusy, przenikanie poszczególnych plansz między sobą...

Dziękuję za wnioski.

Myślę, że zawęziłeś obszar casual do podręcznikowych definicji, tzn. do pewnego uniwersum (ścisłe wnioski z przyjętych założeń) - właściwie tylko Math3 się broni.

Niestety, a może na szczęście, jestem w zaawansowanej fazie tworzenia kolejnej gry i nie chcę teraz brać się za tak drastyczną modyfikację poprzedniej, tym bardziej, że nic mi w tej nie przeszkadza. Jak wytłumaczysz brak czytelności (odrzucenie) i popularność gier typu Hidden Object lub występowanie postaci w Time Management. Podobnie jest z muzyką, niby musi być cukierkowa, ale komu przeszkadzałoby słuchanie J. N. Howard'a. Do niedawna istniał pogląd, że gry casual nie mogą zawierać przemocy i drastycznych materiałów, tymczasem coraz częściej widuję Zombie  :o - może ktoś zrozumiał, dlaczego ludziom podobają się horrory (lub po prostu zauważył, że filmy tego typu również są oglądane) i nie trzymał się ścisłych ram definicji?

Tak czy siak kolejny projekt nie wykracza poza definicję gier typu casual i  na pewno Ci się spodoba  ;)



Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Grudzień 16, 2009, 01:34:37
Windows 7 64bit - śmiga gładko.

Ciekawe podejście do sterowania; dla ludzi którzy połamali palce na zręcznoścówkach nie jest może zbyt wygodne, ale target powinien być z niego zadowolony. :) Trochę tylko miałem problem z opanowaniem konika, a konkretnie atakowaniem - zawsze Rycerz zsiadał mi z konia przed atakiem; tak miało być?

UI ładne, dopracowane, fajnie się rusza, ale troszkę szare jak na mój gust. Trochę się gryzie z ładną kolorowością gry.

Aha: Animacja konika wdrapującego się na platformę (z jeźdźcem na grzbiecie) jest bezcenna. :D Wyszła kapitalnie.


Konik jest tylko środkiem transportu, z którego nie można atakować, ale za to świetnie wdrapuje się na platformę   :D

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 16, 2009, 02:07:07
Grafika, efekty, dźwięki, wszystko fajne.
Gameplay i sterowanie do dupy.
Po prostu strasznie nudna ta gra, powolna, niedynamiczna i muzyka jeszcze zamula.

ThoR

  • Gość
# Grudzień 16, 2009, 03:11:32
super gierka