Autor Wątek: OpenGL 3.X czy 2.X?  (Przeczytany 1083 razy)

Offline Adde

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2009, 17:02:20
Witam :) Odkąd zacząłem zabawę z OpenGl 3.0 nurtuje mnie pewne pytanie. W czym lepiej pisać gry? W nowej wersji OGla programuje się szybciej, łatwiej i przyjemniej lecz nie wszystkie karty graficzne go obsługują.  Czy jeśli za rok skończę swój hit w 3.0 to zagra w niego też przeciętny użytkownik z "marketowym" komputerem? Może lepiej pomęczyć się z OpenGl 2.1 ale udostępnić grę też dla osób ze słabszym sprzętem?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2009, 17:04:24 wysłana przez Adde »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2009, 17:12:42
A piszesz już gry, czy po prostu się uczysz? Taki GF8 jest na rynku już jakieś 3 latka, a obsługuje 3.2. Jeśli masz zamiar sprzedawać/rozdawać swoje gry za 2 lata, to trochę nie ma sensu myśleć o starociach - lepiej od razu 3.1/3.2. :)

Offline Adde

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2009, 17:27:55
Mam w planach napisać parę większych gierek więc chyba zrobię jak mówisz ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2009, 17:34:55
OpenGL 3.x ma takie same wymagania jak DirectX 10. Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie czy używać OGL 3.x, zastanów się czy używałbyś DX10 czy jest dla ciebie "zbyt wymagające dla przeciętnego użytkownika".

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 13, 2009, 17:44:56
W większości przypadków jeżeli wykorzystujesz nowe możliwości OpenGL potrzebujesz też dużej mocy obliczeniowej. Taką mają tak czy inaczej tylko nowe karty. Jedyny wyjątek to w sumie GF 7900 i jej podobne -- karty mocne, lecz technologicznie przestarzałe.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 13, 2009, 18:39:18
Cytuj
OpenGL 3.X czy 2.X?
Jeśli już, to 2.X, chyba że jesteś w stanie przebić technicznie silniki pokroju Unreal Engine 3.


(ale osobiście i tak bym wybrał Direct3D) ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 13, 2009, 20:39:24
Nie tak trudno przebić technologicznie silnik jadący głównie na lightmapach. :)