Autor Wątek: Co po Symfonii...?  (Przeczytany 2310 razy)

Offline wooler

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2009, 21:04:59
Witam, mój pierwszy post (i od razu topic :( ), ale od długiego czasu przeglądam gamedeva jako źródło inspiracji i siły to dalszej nauki.
Niedługo kończę Symfonię C++, planuję napisać kilka programów/gier podsumowujących to, czego się nauczyłem i... no właśnie - co dalej? Planowałem zaznajomić się nieco z grafiką, ale nie za bardzo wiem od czego zacząć. Możecie polecić literaturę, tutki (lubię uzupełniać wiedzę z różnych źródeł;) ) z tym związaną?
Posiadam OpenGL Księgę Eksperta 1 wydanie - opłaca się czytać czy już się przedawniła? Pytam się bo święta się zbliżają a listu do mikołaja nadal nie ma:P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2009, 21:15:13
http://wiki.warsztat.gd/Z_czego_si%C4%99_uczy%C4%87
O - nawet w tym samym dziale masz temat - http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,8458.0.html
Dziwne - u mnie jakoś go widać. Forum się zepsuło? Literki poznikały? :D Nie szukało się? Ciuś, ciuś - leniuszek.
Jak chcesz się uczyć GLa, to możesz się uczyć i z pierwszego wydania, ale jak chcesz się uczyć wersji aktualnej, a nie jakichś deprecated rzeczy, to niestety zostaje net, albo kupowanie książki za granicą, ew. znaleźć sklep, który coś sprowadzi (albo nie sprowadzi i powie o tym w dniu, kiedy książka powinna być już w PL, czyli po 20 dniach od zamówienia, jak np. empik).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2009, 21:18:41 wysłana przez _OskaR »

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Grudzień 06, 2009, 21:22:40
Co po symfonii ? Pasja ;)

inne fajne stronki oprócz tej z wiki, gdzie jest przydatna literatura to:
http://regedit.warsztat.gd/productions/inne/SkillTree/
http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=185

Pozdrawiam
artpoz


Offline wooler

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2009, 21:46:59
Widziałem te wszystkie materiały :P Bardziej chodziło mi o polecenie jednego konkretnego, dobrego tytułu ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2009, 21:49:26 wysłana przez wooler »

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Grudzień 06, 2009, 21:58:08
Olej książki, pisz.

Offline wooler

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2009, 22:23:17
To swoją drogą ;)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2009, 22:46:19
Niedawno pojawił się GL 3.1 - sporo się zmieniło, ale nie w książkach (pomijam wzmianki etc.). Takie rzeczy jak shadery i VBO będą na końcu, a powinny być już na początku. Możesz więc uczyć się ze staroci i na końcu dowiedzieć się, że VBO, shadery, FBO itd. to przyszłość, a potem siedzieć i męczyć się z tym, bo to jednak trochę inaczej, bo to, bo tamto, bo tekstury inaczej się miksuje, bo inaczej się cieniuje, bo już nie ma tego i tamtego. Możesz też uczyć się nowego, bo stare nie wróci - jak chesz koniecznie książkę na ten temat, to zapraszam za rok, może 2 - oczywiście książeczki in inglisz, bo w PL już nawet nowszych GPG nie tłumaczą.
Ja bym radził korzystać z tutków i prezentacji w necie - przynajmniej nie trzeba czekać, aż wydrukują, oprawią i wyślą. Średnio widzę uczenie się staroci tylko po to, żeby potem zacząć uczyć się GL 3.1 wzwyż. Poza tym kupno książki to niestety długi czas oczekiwania - chyba, że jeździsz do Niemiec etc., bo u nas to niestety bieda. Co będziesz robił przez 3 tygodnie? :D
Ja bym jedynie polecił ShaderX... - przynajmniej od razu jest o shaderach, ale to raczej nie na początek i nie tylko do GLa. Poza tym to raczej źródło wiedzy, a nie kurs. Innych książek nie polecę, bo wszystko jest na necie.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Grudzień 06, 2009, 23:12:52
Widziałem te wszystkie materiały :P Bardziej chodziło mi o polecenie jednego konkretnego, dobrego tytułu ;)

Ok. Zatem polecam jeden konkretny dobry tytuł:
http://www.amazon.com/Core-Techniques-Algorithms-Game-Programming/dp/0131020099

Najlepsza książka o programowaniu gier jaką czytałem. Moją krótką recenzję znajdziesz na Warsztat Wiki w kategorii Książki.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2009, 00:24:51
Widziałem te wszystkie materiały :P Bardziej chodziło mi o polecenie jednego konkretnego, dobrego tytułu ;)
A na jakiej podstawie sądzisz, że sprawdzone tytuły na Wiki będą dobre dla każdego, ale nie dla Ciebie? Innymi słowy: czym Twój przypadek różni się od innych, że propozycje książek z Wiki nie są dla Ciebie akceptowalne?

Offline wooler

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2009, 00:47:14
A na jakiej podstawie sądzisz, że sprawdzone tytuły na Wiki będą dobre dla każdego, ale nie dla Ciebie? Innymi słowy: czym Twój przypadek różni się od innych, że propozycje książek z Wiki nie są dla Ciebie akceptowalne?

Nie jestem w stanie przeczytać wszystkich tych książek. Poszukuję jednej (nie ważne czy znajdującej się na tej liście), ale dobrej.


Niedawno pojawił się GL 3.1 - sporo się zmieniło, ale nie w książkach (pomijam wzmianki etc.).

Nie stwierdziłem że muszę się koniecznie uczyć OpenGLa. Jak nie to to może coś innego?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2009, 00:48:45 wysłana przez wooler »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2009, 01:09:30
Nie jestem w stanie przeczytać wszystkich tych książek. Poszukuję jednej (nie ważne czy znajdującej się na tej liście), ale dobrej.
Na Wiki nikt by nie polecał książek, które nie są dobre. Przeczytaj jedną z nich w dziedzinie, która wydaje Ci się najbardziej interesująca (lub która wiesz, że Cię interesuje). Nikt za Ciebie książki nie wybierze, bo nikt nie wie co Cię kręci. To chyba oczywiste.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Grudzień 07, 2009, 01:20:56
Nie jestem w stanie przeczytać wszystkich tych książek. Poszukuję jednej (nie ważne czy znajdującej się na tej liście), ale dobrej.

Na naszym spisie wiki ("Z czego się uczyć") są same dobre książki. Szukając książki musisz wiedzieć do czego ci będzie potrzebna. Proponuję nie wybiegać zbytnio planami naprzód i skupić się na przećwiczeniu zdobytej wiedzy z Symfonii poprzez zrobienie jakiejś prostej gry w trybie tekstowym. Czyli zacznij od tego co już zaplanowałeś :)

Offline siso

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2009, 01:55:09
I ćwicz, żeby odzyskać to, co już zdążyłeś zapomnieć ;)

Offline wooler

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2009, 16:40:50
Ok, zdecydowałem już się na... Pasję C++ :P Poczytam sobie trochę tą księgę eksperta jako wstęp do grafiki a potem zamierzam opierać się tylko na tutkach.

Przy okazji ostatnie chyba już pytanie ( :P ): Jaką polecacie książkę do zapoznania się z sieciami komputerowymi (nie tylko TCP/IP)? Zasady, mechanika działania + implementacje - chyba wszystko to jest dostępne w 1 dobrej publikacji?